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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: lun ott 28, 2019 10:12 am 
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Iscritto il: dom nov 21, 2010 8:25 pm
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Località: Earth - Sol III
Sarà, ma a me sembra più o meno uguale a prima con gli interni molto migliorati, il muso sottile sconcerta solo a prima vista, poi ci si abitua; suppongo inoltre che dal punto di vista meccanico/elettronico sia al passo con i tempi, pertanto è perfettamente in linea con quello che la Golf è sempre stata e anche stavolta resterà riferimento del segmento. Poi è proprio la categoria in sé a perdere terreno nei confronti delle rialzette, non è colpa della Golf.


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: lun ott 28, 2019 10:18 am 
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Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 21258
lelao ha scritto:
Temprone ha scritto:

Giusto. Siamo tutti pagati dalle case
#honesta’ :sdentato :sdentato


#openbar

:ridi :ridi


Poi ti metti a dieta, devi scrivere dopo cena, ti tocca essere una persona seria.. e rimpiangi quando scrivevi per cavalli e segugi :sdentato


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: lun ott 28, 2019 10:40 am 
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Iscritto il: lun mar 13, 2006 8:29 pm
Messaggi: 15148
Tyreal_Reloaded ha scritto:
Sarà, ma a me sembra più o meno uguale a prima con gli interni molto migliorati, il muso sottile sconcerta solo a prima vista, poi ci si abitua; suppongo inoltre che dal punto di vista meccanico/elettronico sia al passo con i tempi, pertanto è perfettamente in linea con quello che la Golf è sempre stata e anche stavolta resterà riferimento del segmento. Poi è proprio la categoria in sé a perdere terreno nei confronti delle rialzette, non è colpa della Golf.


Condivido :ok

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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: lun ott 28, 2019 11:14 am 
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Iscritto il: mer ott 03, 2012 10:51 am
Messaggi: 5148
lancista1986 ha scritto:
Guardando le ultime foto postate, noto che il "gradino" all'altezza delle maniglie riesce nell'effetto di rendere l'auto visivamente più larga. Inoltre l'abitacolo sembra leggermente arretrato e il parabrezza mi pare più inclinato. Personalmente, se proprio dovessi scegliere, prenderei la Golf. La T-roc dentro è semplicemente indecente.

Si il gradino era anche stato usato da manzoni per golf 5.5 con lo stesso effetto.
Abitacolo più arrettrato e parabrezza più inclinato... Mah a me sembrano identici alla 7, vedremo dal vero.

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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: lun ott 28, 2019 11:52 am 
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Iscritto il: mar apr 08, 2008 1:42 pm
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A me non piace l’allineamento dei fari e dei fanali fatto in alto. Gradisco più linee tese nella parte bassa del faro, che nella alta

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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: lun ott 28, 2019 12:03 pm 
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Iscritto il: mar gen 23, 2007 3:06 pm
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Località: Milano
Temprone ha scritto:
ti tocca essere una persona seria


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Fiat Panda Hobby - 39 cavalli, sì, ma non per tonnellata :alastio:


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: mar nov 26, 2019 5:09 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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https://www.autocar.co.uk/car-review/vo ... 020-review

Recensione molto positiva da Autocar.


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: mar nov 26, 2019 5:15 pm 
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Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
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mi sarei sorpreso del contrario


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: ven dic 06, 2019 1:39 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 13880
Listino prezzi Volkswagen Golf 8:

Volkswagen Golf 1.0 TSI Evo 110 CV Life: 25.750 euro
Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 130 CV Life: 27.100 euro
Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 130 CV Style: 28.950 euro
Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 130 CV 1° Edition Life: 28.850 euro
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Evo 150 CV dsg Life: 30.800 euro
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Evo 150 CV dsg Style: 32.650 euro
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Evo 150 CV dsg 1° Edition Style: 35.450 euro
Volkswagen Golf 2.0 TDI 115 CV Life: 29.600 euro
Volkswagen Golf 2.0 TDI 115 CV Style: 31.450 euro
Volkswagen Golf 2.0 TDI 115 CV 1° Edition Life: 31.350 euro
Volkswagen Golf 2.0 TDI 150 CV dsg Life: 33.900 euro
Volkswagen Golf 2.0 TDI 150 CV dsg Style: 35.750 euro
Volkswagen Golf 2.0 TDI 150 CV dsg 1° Edition Style: 38.550 euro

Non proprio economica.


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: ven dic 06, 2019 1:44 pm 
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Iscritto il: mar set 26, 2006 4:08 pm
Messaggi: 15253
Località: Monza
decisamente no, soprattutto adesso che le berline sono in calo costante.

Ho paura a vedere il listino della nuova A3 :roll:

_________________
"Scusi, ma lei ha preso la patente di guida veloce?"


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: ven dic 06, 2019 2:09 pm 
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Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 21258
La dotazione è molto completa.

da 4r

"Al momento del lancio verranno proposti gli allestimenti Life, Style, 1° Edition Life e 1° Edition Style. La prima offre, di serie, i cerchi di lega da 16", i gruppi ottici Led, il sistema keyless, il climatronic, l'illuminazione interna con dieci tonalità, il volante rivestito di pelle, il Digital Cockpit, l'infotainment con display da 10,25" completo di navigazione Discover Pro, comandi vocali e App-Connect, la ricarica wireless per smartphone, il pacchetto We Connect Plus per tre anni, il Park Pilot, il sistema Car2X, l'Adaptive Cruise Control, il Fatigue Detection, il Front Assist con riconoscimento di pedoni e ciclisti, il Lane Assist e il Dynamic Light Assist. La versione Style aggiunge i cerchi da 17", i gruppi ottici anteriori IQ-Light Performance, il climatronic trizona, l'illuminazione interna con 32 tonalità, il sedile del guidatore con 14 regolazioni, il Travel Assist 2.0 e il pacchetto Light&Vision.

La 1° Edition. Con i pacchetti 1° Edition, si aggiungono ulteriori personalizzazioni e viene completata la dotazione. L'allestimento Life riceve in dote i gruppi ottici anteriori IQ-Light Performance, il Winter Pack e il pacchetto Light&Vision, mentre la Style propone i gruppi ottici anteriori Matrix Led, l'antifurto, il Winter Pack posteriore, la predisposizione per la connessione Lte e il sistema proattivo di protezione dei passeggeri.

In un secondo tempo debutteranno anche le varianti Golf (la base) e R-Line. La prima proporrà i cerchi da 15", i gruppi ottici Led, il sistema Keyless, il Climatronic, il Digital Cockpit, l'infotainment con display da 8,25" con App-Connect e abbonamento We Connect Plus per un anno, il sistema Car2X, il Fatigue Detection, il Front Assist con riconoscimento pedoni e ciclisti e il Lane Assist. La seconda sarà posizionata al top della gamma e adotterà i cerchi di lega da 17", l'assetto sportivo, le personalizzazioni interne ed esterne R-Line, i vetri posteriori oscurati, il volante con comandi touch, il servosterzo progressivo, la grafica dedicata della strumentazione digitale e il Driving Profile Selection. "


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: ven dic 06, 2019 2:23 pm 
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Iscritto il: mar gen 23, 2007 3:06 pm
Messaggi: 22680
Località: Milano
In soldoni: fra questa e una Classe A?

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Fiat Panda Hobby - 39 cavalli, sì, ma non per tonnellata :alastio:


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: ven dic 06, 2019 2:23 pm 
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Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
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Località: Bologna
:shock:


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: ven dic 06, 2019 2:35 pm 
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Iscritto il: dom mar 12, 2006 7:02 pm
Messaggi: 27577
Località: Ovunque ci sia una birra ghiacciata
Se un touran business 115cv viene quasi 35k euro, possono anche prezzare una golf nuovo modello e con una dotazione migliore a 3000 euro in meno. Bisogna vedere rispetto ad una focus od una 308, con dotazione simile, quale sia il divario di prezzo, che non conosco


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: ven dic 06, 2019 2:53 pm 
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Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
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cometa rossa ha scritto:
Se un touran business 115cv viene quasi 35k euro, possono anche prezzare una golf nuovo modello e con una dotazione migliore a 3000 euro in meno. Bisogna vedere rispetto ad una focus od una 308, con dotazione simile, quale sia il divario di prezzo, che non conosco



Il paragone è abbastanza tirato perché manca ancora il modello base e la dotazione della Golf è decisamente superiore.


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio gen 16, 2020 1:41 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Confermata la GTI per Ginevra (dove non saranno presenti Ford, Peugeot, Citroen, Opel e DS, che catastrofe :piangi2 )

The highly anticipated, eighth-generation Volkswagen Golf GTI will be revealed at Geneva motor show in March, the car maker has confirmed.

Volkswagen will have a grand total of four hot Golf models in dealers before the end of 2020 - with the R going on sale a few months after the GTI, diesel GTD and plug-in hybrid GTE.


Following the reveal of the GTI and GTD at Geneva motor show, the R version will be shown in July at the Goodwood Festival of Speed.

The transformation from regular Golf to GTI is likely to be as subtly handled as previous variants. It will include the usual dual-exit tailpipes, red brake calipers, chunky air intakes and a bodykit extending around the lower portion of the car.



2020 VW Golf GTI: engine and powertrain:

In a reversal of original plans, Wolfsburg has decided not to make a more radical switch to hybrid power. Instead, the eighth-generation Golf GTI is set to stick with much of the hardware that has made the seventh-generation model such a success, both critically and commercially.

OUR VERDICT
Volkswagen Golf GTI TCR
Volkswagen Golf GTI TCR 2019 road test review - hero front
End-of-the-line seventh-generation Golf GTI is fast, precise and assured on track, but hasn’t got the attitude to usurp the hot hatch class’s most exciting front-drivers


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That means an updated version of the Audi-developed EA888 2.0-litre turbocharged petrol engine used in the existing Mk7 Golf GTI. Again, like the current car, it will be offered with two power outputs: a standard output of around 242bhp and a more powerful 287bhp model, which will replace the MK7 Performance version.

Although it was previously thought that the latter variant would wear the TCR badge, VW's decision to leave the racing series as part of its plans to end all combustion-engined motorsport means it will go by the Clubsport name instead.

An increase in torque beyond the 258lb ft and 273lb ft of today’s two versions of the GTI is claimed to establish new levels of performance. In the case of the higher-spec model, it is said the 0-62mph time will be less than 6.0sec and the top speed 155mph. Gearbox choices will include carry-over versions of today’s six-speed manual and seven-speed dual-clutch items.

As recently as late 2018, VW had planned to switch the Golf GTI to mild-hybrid power as the performance flagship of a new range of IQ-badged petrol-electric mild-hybrid models.


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: lun feb 03, 2020 2:32 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Amid a raging debate in Germany over the future of the car, the country's president hurried to Wolfsburg to address anxious Volkswagen employees. Society had realized the world's remaining fossil fuel reserves would have to be managed more carefully, the head of state warned that November day, and "can no longer be exploited without consequence."

Resource conservation held the key to the industry's preservation, and with it an entire way of life. A bold new model designed with this very goal in mind had production only six months earlier, carrying with it the hopes of a workforce worried about flagging sales of VW's aging stalwart. By taking action now, the prominent visitor predicted that "the automobile will continue to play the major role as a means of individual mobility."

Although eerily familiar, this scene actually happened in 1974. The auto industry was in the throes of the first oil crisis and VW was neck and neck with Opel. Despite the recent arrival of the Passat, liquidity had dwindled to dangerously low levels after multiple attempts to develop a successor to the Beetle had failed.

Salvation came that year in the form of a fuel-efficient hatchback. Penned by design legend Giorgetto Giugiaro, it was compact yet roomy with four doors thanks to the new, transverse-mounted front-engine layout popularized by the smaller Morris Mini from Britain. Starting at 7,995 deutsche marks -- roughly 11,500 euros in today's terms -- the Golf became an instant hit. Just 31 months after assembly began, the 1 millionth unit left the factory gate in Wolfsburg.


"We have been building the car for the past 45 years over seven generations, delivered 35 million to customers, an entire segment is named after it [in Germany] and it has been the financial and technological foundation of our brand for years," VW brand Chief Operating Officer Ralf Brandstaetter said when introducing the eighth generation of the car last year. "No other model has shaped Volkswagen more than the Golf."

Once again the automaker finds itself at a crossroads. Once more a new compact hatchback promises to define a coming era for VW. Only this time it's not the Golf, it's the full-electric ID3.

Despite the prosperity achieved from the success of its best-seller, the Golf's future seems more in doubt than ever. To meet stringent upcoming emissions targets, VW is shifting focus toward electric vehicles built off a dedicated architecture that cost more than 6 billion euros to develop. Funding that transition are high-margin crossovers such as the Tiguan and T-Cross that enjoy broad global appeal.


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Digital Industrial Revolution | Equinix Webinar
As two of the most asset-heavy industries in Europe, manufacturing and transport are facing strong headwinds thanks to growing operational costs and competitive pressures coming from within the European continent and beyond.
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Once more a new compact hatchback promises to define a coming era for VW. Only this time it's not the Golf, it's the full-electric ID3.
Stuck in the middle

"The Golf could soon begin to look like one of those airline passengers stuck in the middle seat," said Matthias Schmidt, a Berlin-based independent industry analyst. "It's sandwiched between two sumo wrestlers: the expanding number of SUVs on the one side and electric vehicles feasting on CO2 legislation on the other."

Analysts believe a Golf successor, which presumably would be sold into the early 2030s, depends heavily on the future of carbon emission targets, Euro 7 pollutant caps and the intersection in cost curves where electric vehicles become more affordable to build than combustion engine cars.

Pressed about whether there would be a ninth-generation Golf, Brandstaetter said he had "no reason today" not to expect one.

But simply posing the question would not have been imaginable in the past. Traditionally the most popular car in Europe overall, the Golf dominates the compact segment. According to figures from JATO, about 454,000 were sold last year in Europe including the Sportsvan derivative. The Golf outsells its closest competitor, the Ford Focus, by more than a 2-to-1 margin and many brands fail to match the Golf's volume across their entire product ranges.

This isn't just thanks to VW's extensive distribution network of 5,400 dealers across Europe. The Golf is also the most sought after used car, taking the top spot even in France and Italy last year, according to search results from online site AutoScout24.

Juergen Stackmann spent 20 years of his life at Ford of Europe searching in vain for the winning formula that would break the Golf's stranglehold on the segment. "You couldn't crack it. Whenever we thought we were getting close, it made another leap forward technologically," said the executive, now in charge of sales and marketing for the VW brand. "It perfectly reflects the mainstream of society. If you look at the age of the average German, it's virtually identical to that of a Golf owner."


Chart-VW-bestsellers
The benchmark

Executives expect the eighth-generation Golf, which will start arriving in showrooms across Europe during the coming weeks, will once again set the benchmark in its class in terms of CO2 emissions, comfort, craftsmanship and connectivity.

Three new 48-volt mild hybrids that can turn off the engine when coasting are on offer while the GTE plug-in hybrid variant returns, offering two different performance levels. The diesel version reduces harmful nitrogen oxide emissions by up to 80 percent and even a TGI derivative that runs on compressed natural gas is planned. The GTD diesel, Golf R and GTI performance cars arrive this year as well.

What sets the new Golf apart is that it is VW's most technologically advanced model to date. The car is equipped with a fully digital cockpit, an embedded cellular modem for over-the-air updates, and the ability to communicate with other cars and surrounding infrastructure at distances up to 800 meters. It even comes with natural voice recognition that includes a Smart Home integration via Amazon Alexa.

VW's mission for the Golf is simple: form the vanguard of a new fleet of digitally enabled vehicles that eventually draw in 5 million paying users every year to its own virtual in-car shopping mall. This proprietary ecosystem called Volkswagen We aims to sell new goods and services, for example, the option to enable automatic cruise control on a vacation drive to Italy. Not only do such functions-on-demand provide fresh revenue streams, they can tether the customer more closely to the brand, increase the likelihood of a repeat purchase and even boost resale value because the car is upgradeable. How much revenue this could add is still unclear, according to VW.

To ensure its cars are fit for this smartphone-inspired business model, the brand has committed to investing roughly 3.5 billion euros in digitalization by 2025 and overhauled its contract with European dealers. No model is more ideally suited to accomplish this important task, since a new Golf is sold every 45 seconds on average.

"This makes it one of the most digitally relevant vehicles on the road," said Schmidt, who is also the publisher of a monthly report on Europe's EV market. "That the Golf is the first model to receive this can almost be seen as a long-term thank you gift for its many years of service."

In the process, however, a host of programming glitches delayed the car's European launch. The complexity of the Golf's infotainment system alone is comparable to that of an entire car sold in 2010. This helped catalyze VW's decision to develop its own software stack in the future via a new subsidiary that opened its doors last month.

"There are a hundred million lines of code in the Golf, roughly as many as you find in an Airbus 320," VW brand COO Brandstaetter told reporters during the car's debut last year.


To boost its digital credentials, the new Golf is part of Volkswagen We, a proprietary online ecosystem aimed at selling new goods and services.
Dimming prospects

There are early signs, however, that the new Golf may struggle. Figures show its predecessor's retail sales, after peaking in 2015 at 1.06 million cars, twice as many as the Tiguan at the time, dipped below the SUV for the first time last year.

The Tiguan is now VW brand's global best-seller and is poised to retain the crown as more and more assembly sites are added for the SUV, the latest in Jakarta, Indonesia. For that reason, the base version of the Golf is being removed from the U.S. market and production has been centralized in Wolfsburg to better preserve the plant's capacity utilization.

The only other location where the Golf will be assembled is in Foshan, China, by FAW-VW, one of the group's two main joint ventures in the world's largest auto market.

To keep a lid on costs, investments in Golf production were halved to a figure in the mid-hundreds of millions of euros. Roughly 80 percent of the existing equipment in the body shop could be reused because the MQB platform was largely carried over from the seventh-generation model. Average manufacturing time was cut by an hour, an improvement of about 4 percent, despite adding a further 100 meters of cabling. VW also killed the less popular two-door version to reduce complexity.

"The Golf has seen challenges on a number of fronts, with this only set to intensify for the new generation," said Jonathon Poskitt, LMC Automotive's director of global sales forecasts. He anticipates peak sales of about 630,000 units next year, excluding roughly 60,000 units of the Sportsvan variant of the seventh-generation Golf. This would represent a material drop over the 702,000 sold in 2019 -- itself an annual decline of 16 percent. On a like-for-like basis, this translates to about 4.5 million units sold over the lifetime of the new Golf, or 1 million fewer than its predecessor.

"The market continues to see a clear shift toward SUVs, and particularly within the VW brand the likes of the T-Cross and T-Roc have only served to apply further downward pressure to conventional vehicles' market share, like the Golf," Poskitt said.


Superior successor?

There's no guarantee the latest Golf iteration will not be the last. The decision late in 2015 to develop a purpose-built MEB electric architecture may have sealed the car's fate. VW didn't want a successor to the full-electric e-Golf that has been built for nearly six years, rather it set out to design a whole new model.

What engineers and designers came up with had a taller profile, enlarged rims and a compressed front end where the engine compartment is usually located. With the newfound freedom that comes with starting from scratch, they created a very different car in terms of looks and proportions -- one that in many ways promises to be far superior.

The ID3 battery-electric compact hatchback due this summer threatens to eclipse the Golf as the brand's new technology centerpiece in Europe. At its heart is the new end-to-end electronic architecture called E cubed that has much higher data transfer rates than the new Golf's CAN-FD system, allowing, for example, the ID3 to offer a new augmented-reality windshield.

The e-Golf, which will be discontinued, has accounted for more than 100,000 sales since its launch in 2014. Its de facto replacement should surpass that figure in its first full year of availability.

"The ID3 is compact like the Golf, agile like the Up, offers the space of a midsize car and the punch of a GTI," said Silke Bagschik, head of sales and marketing for VW's EV line.

While VW used its influence as sponsor of the German national soccer team to bring trainer Joachim Loew to Wolfsburg for the Golf's premiere, Chancellor Angela Merkel carved out time in her busy schedule to attend the start of production of the ID3 in Zwickau.

At this early stage, however, EVs would never be able to deliver the volumes needed to keep a plant such as Wolfsburg busy enough. The world's largest interconnected automotive factory employs 8,400 people just to build the Golf and its various derivatives.

Analysts argue that a diversification by itself is not necessarily bad, as it ends VW's past dependence on the Golf for volume and profits. Poor initial demand for the fifth-generation Golf triggered a crisis for the company, and its costly multilink rear suspension was dropped as a standard feature in the outgoing seventh-generation Golf.

While Schmidt believes VW has all the resources it needs to keep the inevitable ebb of incumbent Golf customers from wandering to brands outside the VW Group, LMC's Poskitt does see an underlying risk. "The Golf has been a central pillar to the VW brand's more premium pricing," he said. A switch to a more lucrative Tiguan ultimately may be margin dilutive over the long run, if VW loses its ability acquired with the Golf to charge higher transaction prices.

Competition in the compact crossover segment is far more ferocious because of established rivals such as the Nissan Qashqai and BMW X1.

Despite softening demand for compact hatchbacks, VW brand sales boss Stackmann said he would "take almost any bet" management still approves development of a Golf successor in 2023. No VW model better symbolizes the DNA of the brand or its German workforce, he argues.

"The Tiguan is naturally very important," Stackmann said about the Wolfsburg plant's other core product. "If, however, you ask the team here in which model they most invest their lifeblood, it's the Golf."


Articolo assai lungo ma esplicativo riguardo la Golf. Siamo alla “finis Golf”? La risposta è sì. La compatta di Wolfsburg è stata sempre il centro tecnologico, produttivo e finanziario su cui si reggeva il gruppo. Si partiva dalla Golf e poi si sviluppava tutto il resto. Indipendentemente da come andrà questa Golf VIII il destino è già segnato. La Golf VII veniva prodotta in ben 6 impianti, la nuova sarà prodotta esclusivamente a Wolfsburg e a Foshan, i volumi saranno assai più ridotti. Brandstätter ha dichiarato che là Golf VIII sarà in commercio fino al 2030, ben oltre i classici 6 anni di ciclo vita fino ad adesso rispettati (per l’ottava generazione c’è stato il dieselgate altrimenti sarebbe uscita a fine 2017).
Non è escluso che questa Golf sia l’ultima.


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: mar feb 11, 2020 5:32 pm 
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Golf R beccata quasi senza camuffature.

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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: mar feb 11, 2020 6:00 pm 
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Ma il cofano anteriore della F31 fa parte della camuffatura o hanno esaurito le idee? Fari anteriori no, il resto mi pare ok


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: sab feb 15, 2020 3:45 pm 
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A Ginevra verrà presentata anche la GTD.


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: mer feb 26, 2020 10:25 pm 
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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: mer feb 26, 2020 11:43 pm 
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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio feb 27, 2020 7:15 am 
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informazioni tecniche non sono molte, del resto si tratta di un’anteprima in anticipo sul Salone di Ginevra, dove verranno comunicati tutti i dati ufficiali. La Golf GTI conferma il 2.0 TSI turbo, ora da 245 cavalli e 370 Nm di coppia. Come di consueto la velocità massima è limitata a 250 km/h, mentre per lo 0-100 km/h dovrebbero bastare 4,8 secondi. Il cambio? Un grande classico, il Dsg doppia frizione a sette rapporti. La trazione rimane anteriore ovviamente e potrà contare su un differenziale con frizione multidisco pensato per aiutare a gestire al meglio la potenza del quattro cilindri. La Golf GTD, per gli amanti del gasolio, monta un 2.0 TDI diesel da 200 CV e 400 Nm con doppia iniezione di urea per limitare le emissioni inquinanti. Un motore che manda in pensione il precedente 2.0 da 184 cavali e che dovrebbe anche eliminare dai listini le varianti da 190 e 240 CV. Anche in questo caso è previsto di serie il cambio Dsg a sette rapporti.


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio feb 27, 2020 9:22 am 
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già non gli era uscito bene l'anteriore, ma con la striscia di led che unisce i fari hanno completato l'opera :palm:

la golf più brutta di sempre secondo me!

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"Scusi, ma lei ha preso la patente di guida veloce?"


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio feb 27, 2020 10:05 am 
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Iscritto il: ven mar 21, 2008 9:19 pm
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All'inizio il frontale mi piaceva. Poi guardandola meglio, iniziava a risultare goffa, ora è proprio inguardabile. Direi che è il momento buono per comprare una Golf... SETTE


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio feb 27, 2020 11:12 am 
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A me invece inizia a non dispiacere il frontale, ma il posteriore lo trovo inguardabile.
Magari poi una volta su strada ci si fa l'occhio.

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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio feb 27, 2020 11:30 am 
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La VII per me è quella riuscita meglio dopo la IV. Questa è più brutta ma più recente, quindi comunque migliore, ma sempre una Golf rimane: quindi roba che difficilmente interessa a chi è appassionato di macchine :ridi

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Fiat Panda Hobby - 39 cavalli, sì, ma non per tonnellata :alastio:


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio feb 27, 2020 11:41 am 
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Iscritto il: ven mar 21, 2008 9:19 pm
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fritz287 ha scritto:
La VII per me è quella riuscita meglio dopo la IV. Questa è più brutta ma più recente, quindi comunque migliore, ma sempre una Golf rimane: quindi roba che difficilmente interessa a chi è appassionato di macchine :ridi


questa era abbastanza affilata :mrgreen:


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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio feb 27, 2020 11:52 am 
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E' bella? No
E' divertente? Non l'ho guidata ma probabilmente dopo i primi 6 minuti: no
Va fortissimo? No
Costa poco? No
Costa il giusto? Neanche

:briaco

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 Oggetto del messaggio: Re: Volkswagen Golf VIII
MessaggioInviato: gio feb 27, 2020 12:10 pm 
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Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
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fritz287 ha scritto:
E' bella? No
E' divertente? Non l'ho guidata ma probabilmente dopo i primi 6 minuti: no
Va fortissimo? No
Costa poco? No
Costa il giusto? Neanche

:briaco


Più giuliette per tutte :ridi


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