Questo forum utilizza dei Cookie per tenere traccia di alcune informazioni. Quali notifica visiva di una nuova risposta in un vostro topic, Notifica visiva di un nuovo argomento, e Mantenimento dello stato Online del Registrato. Collegandosi al forum o Registrandosi, si accettano queste condizioni.

Tutti gli orari sono UTC+01:00




Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 14 messaggi ] 
Autore Messaggio
 Oggetto del messaggio: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: mar feb 06, 2018 6:03 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 11520
Prime foto della prossima Kl. S, si dice che avrà capacità di guida autonoma di livello 5.

Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
T


Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: mar feb 06, 2018 6:28 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mer apr 04, 2007 10:56 am
Messaggi: 1226
daimlerchrysler ha scritto:
Prime foto della prossima Kl. S, si dice che avrà capacità di guida autonoma di livello 5.

Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
T



ho letto qualche giorno fa che l'attuale sul fronte "peso" è più leggera della nuova A8 nonostante l'attuale utilizzi la piattaforma della serie w221.


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: ven giu 01, 2018 9:45 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 11520
Chissà se la offriranno ancora Diesel. Mercedes produrrà anche una elettrica a 4 porte della grandezza della Kl. S.

Immagine
Immagine
Immagine
Immagine


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: sab giu 02, 2018 5:27 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mer apr 04, 2007 10:56 am
Messaggi: 1226
la passo corto 2020 avrà le dimensioni della passo lungo attuale.
i diesel a quanto pare saranno confermati


Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: sab lug 07, 2018 8:52 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 11520
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine

Prime foto degli interni della Kl. S.


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: sab lug 07, 2018 10:17 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mer apr 04, 2007 10:56 am
Messaggi: 1226
avrà le 4 ruote sterzanti,peserà meno grazie all'alluminio, guida autonoma di livello 4, motori piu potenti e tutti elettrificati, confemate anche cabrio coupè e maybach


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: sab lug 07, 2018 1:09 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 11520
Io sapevo che la cabrio era stata cancellata. Ci sarà solo la SL in futuro.


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: lun lug 09, 2018 8:44 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mer apr 04, 2007 10:56 am
Messaggi: 1226
daimlerchrysler ha scritto:
Io sapevo che la cabrio era stata cancellata. Ci sarà solo la SL in futuro.



lo avevo letto tempo fa su Automotorundsport


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: mar gen 01, 2019 6:42 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 11520
Prove al circolo polare artico

Immagine
Immagine
Immagine
Immagine


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: mer gen 02, 2019 10:51 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mer apr 04, 2007 10:56 am
Messaggi: 1226
a quanto pare,veramente, la nuova avrà le dimensioni dell'attuale passo lungo nell'allestimento passo corto


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: sab gen 05, 2019 1:20 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 11520
gone back to the drawing board with the S-Class in a bid to provide the upcoming seventh-generation model with a range of electrified powertrains, driver assistance features, technology and outright comfort to lift it beyond rivals such as the Audi A8 and BMW 7 Series.

The new Mercedes flagship, which is due in UK showrooms next year, has been developed to support two distinctly different saloon models for the first time. While standard versions are set to receive a range of plug-in hybrid drivetrains, the German car maker also plans to introduce an aerodynamically optimised pure-electric version that insiders say will serve as the flagship model for its new EQ electric vehicle sub-brand.




Badged EQ S, the new model will offer a claimed range in excess of 310 miles on the latest WLTP test cycle when it goes on sale in 2022. Plug-in hybrid versions of the S-Class will feature part-time zero-emission capability for distances of up to 62 miles, together with the option of a newly developed 4Matic four-wheel drive system with fully variable apportioning of drive between the front and rear axles.

The EQ S forms part of Mercedes’ £9 billion programme to introduce more than 10 dedicated electric vehicles to the UK market within the next six years.

In a further change, it is believed that Mercedes-Benz has decided to do away with its long tradition of offering the standard S-Class, which goes under the internal codename W223, with two different wheelbases. Nothing is official at this stage, but it is understood that the growth of the E-Class to a length of 4920mm is behind a decision to produce the new S-Class exclusively in long-wheelbase guise, with the car measuring around 5280mm in length.

OUR VERDICT
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-Class
The self-proclaimed 'best car in the world' gets a touch more luxury, a heap of new technology and a mild hybrid electrical system, but is it enough to hold off the latest attempts from BMW and Audi?


Find an Autocar car review




Driven this week
Audi A6 2018 long-term review - hero front
5 JANUARY 2019
FIRST DRIVE
Audi A6 2018 long-term review
Has Audi’s latest exec challenger raised its game as a sporting choice or all...
Mercedes-Benz S-Class S500L 2018 long-term review - hero front
4 JANUARY 2019
FIRST DRIVE
Mercedes-Benz S-Class S500L 2018 long-term review
Is the German limousine still a byword for luxury? We're about to find...
Vauxhall Combo Life 2018 road test review - hero front
4 JANUARY 2019
CAR REVIEW
Vauxhall Combo Life
New shared platform means Luton’s latest seven-seat MPV isn’t anything like...
Article continues below advertisement



However, while the standard S-Class sits on the MRA platform, the more technically advanced four-wheel drive EQ S will be the first Mercedes-Benz model to be based on the new modular electric architecture (MEA) platform. Unlike the structures being developed to underpin smaller EQ models, it is not based on an existing platform but has been developed as dedicated EV architecture with a flat floor to house batteries.

The drivelines set to power hybrid versions of the new S-Class are based around Mercedes’ latest 3.0-litre and 2.9-litre in-line six-cylinder petrol and diesel engines and the AMG-developed 4.0-litre V8, all of which operate in combination with a disc-shaped electric motor housed within the automatic gearbox and a lithium ion battery located in the boot floor.

The pure-electric EQ S is set to receive two electric motors – one acting on the front axle and the other driving the rear – providing permanent four-wheel drive in all variants. In the upcoming EQ C, this set-up delivers more than 400bhp and some 516lb ft, although engineers involved on the development of the EQ S suggest it will offer even greater levels of power and torque, with a planned AMG performance model earmarked to produce more than 600bhp.





Despite the differing platforms, both the standard S-Class and the EQ S are set to share the same active suspension system. A development of the existing S-Class’s AirMatic+ system, it works in combination with a 48V electrical architecture and a stereo camera that scans the road ahead to adjust the spring and damper action on each wheel, allowing it to not only counteract body lean in corners but also to better control pitch.

Stylistically, the new S-Class is claimed to break new ground with a lineage that sources at Mercedes-Benz’s design studio contend will influence a whole new generation of models. Recent prototype spy shots preview a design that will feature distinctive tri-band LED multibeam headlights, a new interpretation of the classic Mercedes-Benz grille and door handles that retract back into the bodywork to help improve aerodynamic properties.

It is understood that the EQ S will adopt its own distinct styling. Reflecting the packaging advantages inherent in electric vehicles, the EQ S will receive a shorter bonnet and more heavily raked windscreen than the standard version of the new S-Class, similar to that of the Mercedes CLS.



Autocar svela alcuni dettagli tecnici della prossima Kl. S. La versione più corta sarà da 5,28 mt ( :shock: ), apri porta retrattili, ci sarà una versione elettrica con qualche modifica di stile.


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: mer feb 13, 2019 8:25 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 11520
La nuova kl. S appare un po’ meno camuffata, per quanto riguarda il tablet :vomito2

Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 8:48 am 
Non connesso
ADMIN
Avatar utente

Iscritto il: mar set 26, 2006 4:08 pm
Messaggi: 14406
Località: Monza
evvai con le ditate!

_________________
"Scusi, ma lei ha preso la patente di guida veloce?"


Top
   
 Oggetto del messaggio: Re: Mercedes Kl. S 2020
MessaggioInviato: ven feb 15, 2019 6:27 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven mar 21, 2008 9:19 pm
Messaggi: 420
Località: Bari
ste79 ha scritto:
evvai con le ditate!


Uno dei motivi per cui non amo gli interni delle ultime Audi, oltre che per alcuni comandi come il clima, trovo più intuitive le manopole e non il touch.


Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


Visualizza ultimi messaggi:  Ordina per  
Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 14 messaggi ] 

Tutti gli orari sono UTC+01:00


Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 1 ospite


Non puoi aprire nuovi argomenti
Non puoi rispondere negli argomenti
Non puoi modificare i tuoi messaggi
Non puoi cancellare i tuoi messaggi
Non puoi inviare allegati

Cerca per:
Vai a:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traduzione Italiana phpBBItalia.net