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Autore Messaggio
MessaggioInviato: mer lug 31, 2019 3:44 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 12343
Dalla presentazione dei conti trimestrali di oggi. La Ghibli non avrà eredi.


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MessaggioInviato: mer lug 31, 2019 4:05 pm 
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Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
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Località: Bologna
Cos'è un DUV?


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MessaggioInviato: mer lug 31, 2019 4:09 pm 
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Iscritto il: sab mag 26, 2007 3:49 pm
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Località: scer
mjazz ha scritto:
Cos'è un DUV?


Il Maserati Stelvio

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Don't blindfold your eyes,
so loneliness becomes the law of a senseless life
Follow your steps and you will find
The unknown ways are on your mind


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MessaggioInviato: mer lug 31, 2019 4:38 pm 
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Iscritto il: mer ott 03, 2012 10:51 am
Messaggi: 4525
Come detto ieri programma sostanzioso per maserati, per nuova ghibli c'è sempre il 2024:-) o ci sono altre idee....
Io sinceramente avrei investito più in alfa che in maserati, cmq importante che dopo 4 anni hanno sbloccato 3 auto nuove in modo definitivo.

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ALFA ROMEO GIULIETTA jtdm-2 20 170cv- distinctive-pack premium-pack sport 18 - Luglio 2010 - 225.555 km


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MessaggioInviato: mer lug 31, 2019 5:34 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Già prima della morta di Marchionne il management FCA aveva deciso di ristrutturare Maserati, la strategia è stata completamente rivista.
Per Alfa ci vorrà ancora tempo per vedere risultati di nuovo positivi.


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MessaggioInviato: mer lug 31, 2019 5:51 pm 
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Iscritto il: mer ott 03, 2012 10:51 am
Messaggi: 4525
daimlerchrysler ha scritto:
Per Alfa ci vorrà ancora tempo per vedere risultati di nuovo positivi.

Ovviamente senza novità e con un solo nuovo modello in 5 anni sarà durissimo.

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MessaggioInviato: mer lug 31, 2019 6:05 pm 
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Iscritto il: ven lug 13, 2007 3:17 pm
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Stefano_M ha scritto:
Ovviamente senza novità e con un solo nuovo modello in 5 anni sarà durissimo.
Metti il lato positivo, forse riesco a farmi una Stelvio a prezzo di saldo e stralcio :D


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MessaggioInviato: mer lug 31, 2019 10:22 pm 
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Iscritto il: mer ott 03, 2012 10:51 am
Messaggi: 4525
mauro65 ha scritto:
Stefano_M ha scritto:
Ovviamente senza novità e con un solo nuovo modello in 5 anni sarà durissimo.
Metti il lato positivo, forse riesco a farmi una Stelvio a prezzo di saldo e stralcio :D

Già ora mi pare che kmo i prezzi di stelvio sono in caduta libera, per chi è interessato un ottimo affare.

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MessaggioInviato: gio ago 01, 2019 8:13 am 
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Iscritto il: sab ago 14, 2010 8:21 pm
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mauro65 ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:
Maserati’s misses
Another urgent trouble spot is the Maserati brand, which has suffered from an aging lineup and steadily shrinking global shipments. Manley recruited former Nike executive Davide Grasso to revamp the unit, which is expected to be among the first to showcase Fiat Chrysler’s new electrified vehicle architecture.
Posto che verso Ottobre Maserati venga effettivamente separata da Alfa, cui prodest un'operazione del genere? Non possono di certo pensare di fare un redditizio collocamento in borsa come per Ferrari: sarà mica che la vendono a PSA?
A Tavares manca un marchio importante nel senso di pregio, spendibile anche in Cina (mi sbaglierò, ma vedo la linea Maserati abbastanza "arrogante" per piacere laggiù), le due famiglie storicamente hanno sempre fatto buoni accordi e purtroppo è venuto a mancare l'unico vero possibile ostacolo, cioè SM. Certo, PSA sta metabilizzando Opel, ma Maserati è poca cosa da digerire al confronto di Russelheim. E se per un periodo dovessero servire dei motori FCA, non vedo il problema. La gamma Maserati tra l'altro è vecchiotta e potrebbe essere il momento giusto per alutare qualche integrazione con l'alto di gamma PSA.
daimlerchrysler ha scritto:
Già prima della morta di Marchionne il management FCA aveva deciso di ristrutturare Maserati, la strategia è stata completamente rivista.
Per Alfa ci vorrà ancora tempo per vedere risultati di nuovo positivi.


Può essere che una concentrazione degli sforzi sul rilancio di Maserati a scapito di Alfa dipenda dalla convinzione che in Cina ed in Asia in generale il marchio Maserati possa suscitare maggior interesse rispetto ad Alfa?

Comunque è molto interessante leggere i vostri interventi, sia quelli che riportano le notizie che le rispettive riflessioni.


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MessaggioInviato: gio ago 01, 2019 8:22 am 
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Iscritto il: mer ott 03, 2012 10:51 am
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Mah ok anti macan magari interessa per cina, ma le 2 sportive previste, ora ne hanno solo una, non so quanto possono interessare in cina.

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MessaggioInviato: gio ago 01, 2019 11:58 am 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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I rilanci di Maserati hanno una storia più lunga di quelli di Alfa. Prima versione economica di Ferrari, poi versioni di lusso di Chrysler, poi versione premium su pianali Alfa con target a 75.000 unità per il 2018, adesso un nuovo reset.
Come modello per Maserati in FCA hanno (lo dicono loro) Porsche che negli anni ‘90 era vicina al fallimento e adesso grazie alla gestione di Wiedeking e poi di Vw porta a casa più di 4,5 miliardi di euro (n.b. tutta FCA realizza 6,1 miliardi di euro) nonostante l’esplosione dei costi.


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MessaggioInviato: gio ago 01, 2019 12:18 pm 
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Fare un rilancio all'anno cambiando strategia, pianale, motori target.. non mi pare una grande idea..

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MessaggioInviato: gio ago 01, 2019 12:45 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Ok ma se i numeri sono pessimi devi agire, nel secondo trimestre 2019 Maserati ha avuto un margine negativo del 32%.


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MessaggioInviato: sab ago 03, 2019 9:34 am 
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Iscritto il: dom nov 21, 2010 8:25 pm
Messaggi: 9865
Località: Earth - Sol III
Leggevo in giro che la nuova "sportscar" non avrebbe nulla a che spartire con Alfieri, ma dovrebbe essere qualcosa di molto diverso


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MessaggioInviato: sab ago 03, 2019 12:00 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Nissan wants Renault to reduce its 43.4% stake in the Japanese auto company, according to emails reviewed by WSJ.

The discussions, which are at an early stage, started soon after the potential deal between Renault and FCA collapsed, the report added. Talks could extend until the end of the year.

The negotiations could lead to an initial memorandum of understanding on restructuring as early as September, the Journal reported, citing emails.

Nissan Motor Co Ltd691.7

7201.TTOKYO STOCK EXCHANGE

-17.70(-2.50%)

7201.TRENA.PAFCHA.MI

Nissan and FCA said they had no comment on the WSJ report. Renault was not immediately available for a comment.

FCA said in June that it had abandoned its $35 billion merger offer for Renault, blaming French politics for scuttling the deal. The French government owns a 15% stake in Renault.

Reuters had reported in June that a revival of the collapsed merger plans of FCA and Renault may hinge on the French carmaker cutting its stake in Nissan.

Secondo il Wall Street Journal Renault e Nissan starebbero dialogando per ridurre la quota dei francesi nella casa nipponica. In tal modo potrebbero ripartire l'alleanza tra FCA e Renault. Di sicuro lo stato francese non vuolenridurre la propria influenza su Nissan mentre FCA vuole accedere alla "tecnologia" (intesa in senso lato) dei giapponesi.


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MessaggioInviato: lun ago 05, 2019 5:18 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Just two months after Fiat Chrysler Automobiles left Renault at the altar, its CEO is dropping hints he’s prepared to play the field.

Booming U.S. truck sales are fueling better-than-expected profit, and the Italian-American automaker has the breadth of brands to maintain momentum, CEO Mike Manley told reporters last week. But much like his late predecessor, Sergio Marchionne, the FCA boss doesn’t shy away from deal talk.

“There’s little in the marketplace that is not covered by the portfolio we have, as long as we do the things right that we need to get right,” Manley told reporters on Aug. 1 at Fiat’s U.S. headquarters in Auburn Hills, Michigan. “Could we accelerate something with a complimentary additional brand? The answer to that, of course, is 'Yes'.”

While Manley discussed there being prospects for a range of options, from all-out mergers to further collaboration with tech companies, Fiat has no acquisition plans at this time, a spokesman said. Fiat shares fell as much as 0.9 percent in Milan trading Monday while Renault shares rose as much as 2.2 percent in Paris.

Manley faces plenty of challenges, from turning around troubled operations in Europe and China to remaking the money-losing Maserati unit. But just as Marchionne did, he’s making the case that Fiat has scratched its way back to a healthy position and could get even stronger by tapping others for scale and technological expertise.

Sending a message
Manley spoke with reporters before The Wall Street Journal reported that top executives at Nissan Motor and Renault were trying to rebalance their shareholding structure so that talks between FCA and Renault could resume. The newspaper cited emails it reviewed and people briefed on the discussions.

Manley said Fiat has proved it’s agile enough to adapt when things don’t go according to plan. In the meantime, while the “industrial logic” of the Renault deal is still there -- it would have created a business with combined market value of about 35 billion euros ($39 billion) -- the French carmaker isn’t the only game in town.

Possibilities range from the more-comprehensive proposal FCA made to Renault for cooperation and partnerships, he said. “So are they the only opportunity? The answer to that question would be a definitive ‘No.’ ”

Some analysts suspect Fiat Chrysler hasn’t given up on a deal with Renault, and that its latest earnings served as a calling card to its Parisian paramour.

“Be in no doubt, these results are also aimed at sending a message to Renault and to the French government,” Bernstein analyst Max Warburton wrote in a July 31 research note. “The message is simple: We have a very profitable NAFTA business, strong finances and positive cash flow -- and a European business that would benefit from a strategic solution.”

One of the most enduring legacies of Marchionne’s decade-long tenure at the helm of Fiat Chrysler is that he turned it into a house of brands and staked the company’s future on two in particular: Jeep and Ram. Manley, who rose to prominence as head of Jeep and later Ram, is counting on them to provide the cash he needs to catch up with peers on electric investments and infuse Maserati, Alfa Romeo and Fiat with fresh product after years of neglect, he said.

“I think about where we were in the U.S. five years ago, six years ago, and the confidence that I have in Europe is that we have the ability to change the profile of some of the things that we are doing in a similar way,” he said.


Brand plans
Jeep still has “headroom” to grow in Europe, and adding product will help with Fiat Chrysler’s dismal utilization rates at its factories there, Manley said. He also plans to expand Fiat’s lineup in China, not only with electrified models to meet electric vehicle mandates but also with “white space” vehicles the company can produce locally to improve efficiency and cost.

Accomplishing all this won’t be easy. European auto sales are tanking, China -- where Fiat has what Manley calls a “tiny” share -- is experiencing a historic slump, and North America, the company’s earnings powerhouse, has reached the end of a decade-long expansion.

Manley lancia il sasso ma poi tira indietro la mano. Potrebbe essere molto utile un’alleanza ma non abbiamo problemi ad andare avanti da soli. Ci guardiamo intorno ma abbiamo brand fortissimi. Al contrario di queste dichiarazioni credo che FCA sia ormai alle strette per trovare un’alleato. Dalla morte di Marchionne la capitalizzazione è scesa di un terzo. Se l’economia americana rallentasse in modo significativo il motore del gruppo si paralizzerebbe. Chissà se il secondo tentativo con Renault sarà un successo.


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MessaggioInviato: mer ago 07, 2019 3:56 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Fiat Chrysler Automobiles CEO Mike Manley said the automaker will not have to pay fines for failing to comply with tougher European CO2 regulations in 2019 and 2020.

FCA will be compliant because of a regulatory credit deal with Tesla, the forthcoming debuts of plug-in hybrid versions of the Jeep Compass, Renegade and Wrangler, as well as the addition of an all-new full-electric Fiat 500 and the arrival of more efficient combustion engines, the executive said.

“This year we’ll continue to roll out improved traditional engine technologies including our new GSE three-cylinder and four-cylinder gasoline engines,” Manley told analysts during a conference call to discuss FCA’s second-quarter financial results.

The GSE 1.0- and 1.3-liter GSE gasoline engines are produced in Bielsko Biala, Poland, and are currently offered on the Fiat 500X small crossover and the Renegade. Additional production of the engines is scheduled to start at FCA’s plant in Termoli, Italy, next year.

In 2020, FCA will launch a battery-powered Fiat 500 and the plug-in hybrid Jeeps.

Manley said that with those launches electrified vehicles would account for about 5 percent of FCA's European sales mix.

These vehicles, combined with the rollout of mild hybrid versions of models such as the Fiat 500 and the Jeep Renegade, and the benefits that FCA will get from pooling its result with those of Tesla have left Manley very confident.

Expensive solutions
While FCA expects it will avoid fines, it will still have a substantial bill to achieve compliance. Chief Financial Officer Richard Palmer said during FCA’s first-quarter conference call that the cost to achieve compliance in Europe this year is 120 million euros. The global total cost for compliance in 2019 is set to be “moderately higher” than the 600 million euros FCA spent in 2018.

The CFO said compliance costs are a 50 basis point (0.5 percent) drag on FCA’s profit margin in the European region, which includes Africa and the Middle East. Electrification will also increase industrial costs, he added. Manley said FCA aims to recover 60 percent of the additional vehicle electrification costs via pricing.

Manley did not say whether FCA will also be able to avoid fines in 2021, when the new EU rules take full effect (next year automakers will have to comply with 95 percent of their sales).

The CEO said FCA’s target is to be compliant without the help of credits from Tesla by 2022. To achieve full compliance by 2021, FCA plans to add another full-electric car to the lineup, another plug-in hybrid and four more mild hybrids, Manley said. By 2022, Manley believe that the “the need for pooling deals would be very, very small.”

Durante la riunione con gli analisti nell’ambito della presentazione dei dati semestrali il ceo di FCA ha chiarito in maniera approfondita come la casa vuole rientrare nei limiti di emissioni in Europa nei prossimi anni.
Gran parte del lavoro sarà fatto dai crediti di Tesla che nel 2018 sono costati 600 milioni di euro e nel 2019 costeranno qualcosa in più. Poi arriveranno le Renegade e 500X plugin ibride, la 500 elettrica e i nuovi 3 e 4 cilindri GSE prodotti in Polonia ed in Italia. Nel 2021 Manley ha lasciato intendere che alcune multe dovranno essere pagate mentre dal 2022 in poi grazie ad un altro veicolo elettrico FCA dovrebbe affrancarsi dall’acquisto dei crediti di Tesla.


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