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MessaggioInviato: ven giu 26, 2020 9:34 am 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Fine terzo trimestre 2021 intendevo.


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MessaggioInviato: ven giu 26, 2020 10:25 am 
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Speriamo nella chiusura immediata della inutile fabbrica serba fatta dal canadese per sgarro ai sindacati italiani.
Giorgio morirà su alfa... Ma a quanto pare sarà base del nuovo grand cherokee:-)

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ALFA ROMEO GIULIETTA jtdm-2 20 170cv- distinctive-pack premium-pack sport 18 - Luglio 2010 -superati i 313.333KM!!!


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MessaggioInviato: ven giu 26, 2020 10:37 am 
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Stefano_M ha scritto:
Giorgio morirà su alfa...


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Fiat Panda Hobby - 39 cavalli, sì, ma non per tonnellata :alastio:


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MessaggioInviato: ven giu 26, 2020 10:38 am 
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Stefano_M ha scritto:
Speriamo nella chiusura immediata della inutile fabbrica serba fatta dal canadese per sgarro ai sindacati italiani.
Giorgio morirà su alfa... Ma a quanto pare sarà base del nuovo grand cherokee:-)



La fabbrica serba è stata fatta perché in tal modo Fiat incassò ben 700 milioni di euro, altro che sgarro ai sindacati italiani. Se gli avessero offerto di più Marchionne avrebbe aperto la fabbrica in Kazakistan o in Groenlandia.

Sull’uso di Giorgio per Grand Cherockee 2021 ci sono state informazioni divergenti, FCA non lo ha mai confermato.


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MessaggioInviato: ven giu 26, 2020 10:42 am 
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daimlerchrysler ha scritto:
Stefano_M ha scritto:
Speriamo nella chiusura immediata della inutile fabbrica serba fatta dal canadese per sgarro ai sindacati italiani.
Giorgio morirà su alfa... Ma a quanto pare sarà base del nuovo grand cherokee:-)



La fabbrica serba è stata fatta perché in tal modo Fiat incassò ben 700 milioni di euro, altro che sgarro ai sindacati italiani. Se gli avessero offerto di più Marchionne avrebbe aperto la fabbrica in Kazakistan o in Groenlandia.

Sull’uso di Giorgio per Grand Cherockee 2021 ci sono state informazioni divergenti, FCA non lo ha mai confermato.


Pare sia quello, ma modificato negli states, vedremo a breve.
Invece le nuove maserati avranno un pianale anche bev che di Giorgio avrà poco o niente, unica e forse ultima "giorgio" la levantina

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MessaggioInviato: ven giu 26, 2020 3:23 pm 
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Sia Elkann che Tavares hanno dichiarato alle rispettive assemblee annuali degli azionisti che i termini della fusione tra le 2 aziende non verranno ridiscussi. Ergo lo stato italiano deve sborsare miliardi per pagare i conti inevasi di FCA Italia mentre Exor si becca quota parte di 5 miliardi di euro da parte di un’azienda che brucia 5 miliardi di euro a trimestre.
Non fa una piega, proprio no :piangi2 :vomito


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MessaggioInviato: gio lug 02, 2020 9:27 pm 
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Asphalt beware.

The Hellcat pack just added another member in the burly 2021 Dodge Durango, which will get a limited run with a supercharged HEMI V-8 engine that will dish out 710 horsepower.

The Durango SRT Hellcat, which is fortified with a retooled suspension, is just one piece of Dodge's portfolio planned for 2021. The brand also is upping the performance ante with a Charger SRT Hellcat Redeye that churns out 797 hp and the Challenger SRT Super Stock, which tops out at 807 hp.

Dodge, which helped usher in the minivan era, is now fully dedicated to muscle. The Journey utility vehicle and venerable Grand Caravan, the top-selling minivan in the U.S. last year, are gone after the 2020 model year.

With the Grand Caravan and Journey chapters ending, Dodge — once a mainstream brand with a broad car and truck lineup that stacked up against Ford and Chevrolet, and whose U.S. sales routinely topped 1 million as recently as the early 2000s — will be carried by its "Brotherhood of Muscle."

Tim Kuniskis, FCA's head of passenger cars for North America, said the automaker has kept the Challenger, Charger and Durango fresh through the years by continuing to deliver surprises and "embracing our strengths."

During a media briefing, Kuniskis said the brand has been "giving our passionate, engaged and very vocal performance enthusiasts exactly what they want: more performance."

"These three vehicles address the varying life stages of our consumers, three vehicles that can go from cool to crazy with just a single check of a box on the order form. If you step back a little bit and think about what we've been doing, we've been growing this brand by enabling our buyers to grow within it, to grow with us," he said.

The Durango, in addition to getting the Hellcat treatment, has been freshened for the 2021 model year with a new interior and a driver-oriented cockpit. The Durango is slated to be the second FCA model to hit the market with the Uconnect 5 infotainment system, after the 2021 Pacifica.

Ryan Nagode, who leads interior design for Dodge, said the upcoming Uconnect system is "a culmination of 15 years of design and development."

"It's really been about sharpening the needle, really getting in there and figuring out what customers are liking, and improve upon that," Nagode said.

The exterior gets an aggressive touch that includes a forward-leaning profile and a new front fascia. Dodge says the Durango Hellcat will be able to tow 8,700 pounds while featuring a 0 to 60 mph time of 3.5 seconds. Less than 2,000 are expected to be produced.


2020 Dodge Challenger SRT Super Stock
Muscle cars
FCA says the Charger Redeye, along with the standard Charger Hellcat model, come with a newly designed, functional performance hood. FCA said the hood design "provides maximum air intake to the high-output supercharged powerplant."

Dealer orders for 2021 Chargers, including the Redeye, open this fall and are scheduled to start arriving in dealerships in early 2021.

"Now you have a big, comfortable five-passenger sedan that can run the quarter-mile in mid-10s; 0 to 60 in mid-3s; reach a top speed of 203 mph; and be your daily driver family car," Kuniskis said of the Charger Redeye.

The automaker said the Challenger Super Stock, which goes into production this fall, carries the "drag-racing, quarter-mile-crushing spirit" of the limited-production 2018 SRT Demon model. It will debut in the 2020 model year and continue to be "the ultimate Dodge drag-racing model in the 2021 model year," FCA said.


2021 Dodge Charger SRT Hellcat Redeye: With 797 horsepower the Charger SRT Hellcat Redeye is the most powerful and fastest mass-produced sedan in the world and features a newly designed, functional performance hood.
Dodge heads into the 2021 model year with some bragging rights as the first domestic automaker to lead the J.D. Power Initial Quality Study. Kuniskis said he knows some attribute Dodge's ranking to the fact the company has "had a lot of practice building these cars," but he thinks there's more to it than that.

"A lot of it has to do with Dodge staying laser-focused on the core attributes that our customers want. Over the last five years we've made substantial investments in our core products," Kuniskis said. "We've nearly doubled our horsepower levels. We've nearly doubled the number of gears in our transmissions, and we've added performance variants that appeal to a much wider range of customers."

Da ieri è terminata la produzione di Journey e Caravan, de facto Dodge è un marchio morto. Gli italiani si sono lamentati del trattamento che ha subito il marchio Fiat sotto Marchionne ma a Dodge è andata ben peggio.
Il marchio dell’ariete vendeva negli anni 2000 circa 1,5 milioni di auto l’anno, con una precisione chirurgica il marchio è stato svuotato. Prima è stata scorporata RAM, che non era mai stata un marchio autonomo, rubandole persino l’emblema. L’auto più recente è del 2010, la Dart lanciata nel 2012 come l’auto americana con tecnologia italiana è stata ammazzata dopo appena 3 anni. Dodge fu la prima a lanciare i minivan e Marchionne giustamente decise di lanciare la Pacifica come Chrysler. Dodge arriva a stento a 500.000 unità e con la fine di Caravan e Journey precipiterà a meno di 300.000. Veramente una fine orrenda.


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MessaggioInviato: gio lug 02, 2020 11:15 pm 
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daimlerchrysler ha scritto:
Asphalt beware.

The Hellcat pack just added another member in the burly 2021 Dodge Durango, which will get a limited run with a supercharged HEMI V-8 engine that will dish out 710 horsepower.

The Durango SRT Hellcat, which is fortified with a retooled suspension, is just one piece of Dodge's portfolio planned for 2021. The brand also is upping the performance ante with a Charger SRT Hellcat Redeye that churns out 797 hp and the Challenger SRT Super Stock, which tops out at 807 hp.

Dodge, which helped usher in the minivan era, is now fully dedicated to muscle. The Journey utility vehicle and venerable Grand Caravan, the top-selling minivan in the U.S. last year, are gone after the 2020 model year.

With the Grand Caravan and Journey chapters ending, Dodge — once a mainstream brand with a broad car and truck lineup that stacked up against Ford and Chevrolet, and whose U.S. sales routinely topped 1 million as recently as the early 2000s — will be carried by its "Brotherhood of Muscle."

Tim Kuniskis, FCA's head of passenger cars for North America, said the automaker has kept the Challenger, Charger and Durango fresh through the years by continuing to deliver surprises and "embracing our strengths."

During a media briefing, Kuniskis said the brand has been "giving our passionate, engaged and very vocal performance enthusiasts exactly what they want: more performance."

"These three vehicles address the varying life stages of our consumers, three vehicles that can go from cool to crazy with just a single check of a box on the order form. If you step back a little bit and think about what we've been doing, we've been growing this brand by enabling our buyers to grow within it, to grow with us," he said.

The Durango, in addition to getting the Hellcat treatment, has been freshened for the 2021 model year with a new interior and a driver-oriented cockpit. The Durango is slated to be the second FCA model to hit the market with the Uconnect 5 infotainment system, after the 2021 Pacifica.

Ryan Nagode, who leads interior design for Dodge, said the upcoming Uconnect system is "a culmination of 15 years of design and development."

"It's really been about sharpening the needle, really getting in there and figuring out what customers are liking, and improve upon that," Nagode said.

The exterior gets an aggressive touch that includes a forward-leaning profile and a new front fascia. Dodge says the Durango Hellcat will be able to tow 8,700 pounds while featuring a 0 to 60 mph time of 3.5 seconds. Less than 2,000 are expected to be produced.


2020 Dodge Challenger SRT Super Stock
Muscle cars
FCA says the Charger Redeye, along with the standard Charger Hellcat model, come with a newly designed, functional performance hood. FCA said the hood design "provides maximum air intake to the high-output supercharged powerplant."

Dealer orders for 2021 Chargers, including the Redeye, open this fall and are scheduled to start arriving in dealerships in early 2021.

"Now you have a big, comfortable five-passenger sedan that can run the quarter-mile in mid-10s; 0 to 60 in mid-3s; reach a top speed of 203 mph; and be your daily driver family car," Kuniskis said of the Charger Redeye.

The automaker said the Challenger Super Stock, which goes into production this fall, carries the "drag-racing, quarter-mile-crushing spirit" of the limited-production 2018 SRT Demon model. It will debut in the 2020 model year and continue to be "the ultimate Dodge drag-racing model in the 2021 model year," FCA said.


2021 Dodge Charger SRT Hellcat Redeye: With 797 horsepower the Charger SRT Hellcat Redeye is the most powerful and fastest mass-produced sedan in the world and features a newly designed, functional performance hood.
Dodge heads into the 2021 model year with some bragging rights as the first domestic automaker to lead the J.D. Power Initial Quality Study. Kuniskis said he knows some attribute Dodge's ranking to the fact the company has "had a lot of practice building these cars," but he thinks there's more to it than that.

"A lot of it has to do with Dodge staying laser-focused on the core attributes that our customers want. Over the last five years we've made substantial investments in our core products," Kuniskis said. "We've nearly doubled our horsepower levels. We've nearly doubled the number of gears in our transmissions, and we've added performance variants that appeal to a much wider range of customers."

Da ieri è terminata la produzione di Journey e Caravan, de facto Dodge è un marchio morto. Gli italiani si sono lamentati del trattamento che ha subito il marchio Fiat sotto Marchionne ma a Dodge è andata ben peggio.
Il marchio dell’ariete vendeva negli anni 2000 circa 1,5 milioni di auto l’anno, con una precisione chirurgica il marchio è stato svuotato. Prima è stata scorporata RAM, che non era mai stata un marchio autonomo, rubandole persino l’emblema. L’auto più recente è del 2010, la Dart lanciata nel 2012 come l’auto americana con tecnologia italiana è stata ammazzata dopo appena 3 anni. Dodge fu la prima a lanciare i minivan e Marchionne giustamente decise di lanciare la Pacifica come Chrysler. Dodge arriva a stento a 500.000 unità e con la fine di Caravan e Journey precipiterà a meno di 300.000. Veramente una fine orrenda.

700.000 ram più 500.000 dodge nel 2019.... Calato mooolto di più il marchio fiat rispetto agli anni 2000, in usa a parte ford e Chevrolet e forse cadilacc gli altri marchi han fatto quasi tutti fine peggiori di dodge.

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MessaggioInviato: ven lug 03, 2020 5:24 pm 
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Fiat Chrysler Automobiles said the terms of its merger with PSA Group had not changed after an Italian newspaper reported that it was looking to spin off assets to reduce a planned 5.5 billion euro ($6.2 billion) cash pay-out to its shareholders.

FCA said on Friday that it was sticking to the deal agreed with PSA in December before the coronavirus crisis hit demand for cars.

"The structure and terms of the merger are agreed and remain unchanged," a spokesman for the automaker said.

FCA and PSA plan to finalize their merger by the first quarter of next year. PSA declined to comment.

Italian business newspaper Il Sole 24 Ore said that FCA could conserve cash by reducing the special dividend, possibly by handing shareholders assets as compensation.

Il Sole reported that talks were at a very early stage and no decision had been taken, adding the that aim was to keep the 5.5 billion euro value of the special dividend but to turn its "nature" from cash to assets.

FCA, has just agreed a 6.3 billion euro state-backed loan to help its Italian unit and the whole country's automotive industry to weather the crisis.

Although this does not bar FCA from paying the dividend, as it is not due until 2021 and would be paid by Dutch parent company Fiat Chrysler Automobiles NV, Italian politicians have called into question such a large cash pay-out.

Options being considered include spinning off the Sevel van business, a 50-50 joint venture between the two groups, or FCA's Alfa Romeo and Maserati brands, Il Sole said.

Sevel, which produces vans in Atessa's plant in central Italy, Europe's largest van assembly facility, could be valued between 2.5 and 3 billion euro, Il Sole said.

Its spin-off to FCA shareholders could also help address European Union concerns about the merger's consequences on competition in the van segment.

This option looks however complicated, Il Sole said, as it would require PSA transferring its 50 percent stake in Sevel to FCA.

Another option is scrapping a planned spin-off of PSA's controlling stake in parts maker Faurecia, Il Sole said.

A source close to the matter said that PSA could instead sell its Faurecia stake before the merger and keep the cash proceeds of the sale within the new merged company.

Chiedere 6 miliardi di euro di prestiti allo stato italiano e allo stesso tempo girare 5 miliardi agli Agnelli era troppo. Secondo il sole 24 ore FCA starebbe pensando di ridurre in maniera importante il mega dividendo , però Elkann vuole comunque degli assets come Maserati, Alfa o la divisione veicoli commerciali. Le trattative sono ancora nella fase iniziale.


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MessaggioInviato: mer lug 08, 2020 12:46 pm 
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European Union antitrust regulators have extended their investigation into Fiat Chrysler Automobiles and PSA Group's proposed merger to Nov. 13.

"The Commission extended the deadline in agreement with the parties," a European Commission spokeswoman said on Tuesday.

The Commission is the EU's competition enforcer.

The Commission launched a four-month long probe last month, concerned that the deal to create the world's fourth-biggest automaker may hurt competition in small vans in 14 EU countries and the UK.

The move suggests that the companies will have to offer concessions to address the competition concerns. Antitrust authorities in the United States, China, Japan and Russia have already given the green light.

FCA's brands include Jeep, Dodge, Ram, Fiat and Maserati while PSA's brands include Peugeot, Citroean and Opel/Vauxhall.

L’ Unione Europea non è soddisfatta dai chiarimenti proposti da FCA e PSA riguardo ai rischi di parziale monopolio nel settore dei veicoli commerciali di piccola taglia. Nel frattempo sono in corso importanti trattative tra le due aziende che potrebbero portare a una dimensione significativa dell’accordo quadro annunciato a novembre. A causa della ridotta liquidità è che ce la potrebbe rinunciare a parte del Dividendo extra da 5,5 miliardi, effettuando uno spin off di Maserati e Alfa Romeo.


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MessaggioInviato: gio lug 09, 2020 11:46 am 
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https://www.quattroruote.it/news/indust ... o_fca.html

Mazzata giudiziaria per GM: la causa intentata contro FCA non avrebbe nessuna base legale, Tavares e Elkann tireranno un respiro di sollievo


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MessaggioInviato: mer lug 15, 2020 8:13 pm 
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The merged unit of Fiat Chrysler Automobiles and PSA Group will be known as Stellantis, the two automakers said Wednesday.

The automakers said the name "will be used exclusively at the group level, as a corporate brand" and that the names and the logos of the group's constituent brands will remain unchanged.

The companies said the name is rooted in the Latin verb stello, which means "to brighten with stars." The companies said the next step will be the unveiling of a logo.

"The name's Latin origins pay tribute to the rich history of its founding companies while the evocation of astronomy captures the true spirit of optimism, energy and renewal driving this industry-changing merger," the companies said in a statement.

The group will create the world's fourth-largest automaker. PSA's considerable footprint in Europe could complement FCA's strength in North America.

The completion of the merger is expected in the first quarter of 2021.

Che nome di....


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MessaggioInviato: gio lug 16, 2020 6:41 am 
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Bel nome, sperando corrisponda anche a fatti e non solo parole.

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MessaggioInviato: gio lug 16, 2020 7:18 am 
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Boh. In fondo era un nome di merda anche Audi ma alla fine ha portato bene. Speriamo che il latino sia propizio anche in questo caso


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MessaggioInviato: gio lug 16, 2020 7:24 am 
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cometa rossa ha scritto:
Boh. In fondo era un nome di merda anche Audi ma alla fine ha portato bene. Speriamo che il latino sia propizio anche in questo caso

Io pensavo a pjg peugeot jeep group... Stellantis è molto molto meglio.

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MessaggioInviato: gio lug 16, 2020 8:50 am 
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cometa rossa ha scritto:
Boh. In fondo era un nome di merda anche Audi ma alla fine ha portato bene. Speriamo che il latino sia propizio anche in questo caso
Audi è un nome corto ed evoca coraggio, Stellantis è molto lungo ed evoca un "speriamo che Dio ce la mandi buona"


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MessaggioInviato: gio lug 16, 2020 9:07 am 
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mauro65 ha scritto:
cometa rossa ha scritto:
Boh. In fondo era un nome di merda anche Audi ma alla fine ha portato bene. Speriamo che il latino sia propizio anche in questo caso
Audi è un nome corto ed evoca coraggio, Stellantis è molto lungo ed evoca un "speriamo che Dio ce la mandi buona"


Beh, fermo restando che stellantis è quello che è, stai confondendo audire con audere. Audi deriva da audire (=ascoltare), non da audere ( =osare). In pratica Audi vuol dire "ascolta", non "osa" :wink:
Oggi compro "l'ascolta" con trazione quattro :sdentato :sdentato


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MessaggioInviato: gio lug 16, 2020 9:11 am 
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cometa rossa ha scritto:
mauro65 ha scritto:
cometa rossa ha scritto:
Boh. In fondo era un nome di merda anche Audi ma alla fine ha portato bene. Speriamo che il latino sia propizio anche in questo caso
Audi è un nome corto ed evoca coraggio, Stellantis è molto lungo ed evoca un "speriamo che Dio ce la mandi buona"
Beh, fermo restando che stellantis è quello che è, stai confondendo audire con audere. Audi deriva da audire (=ascoltare), non da audere ( =osare). In pratica Audi vuol dire "ascolta", non "osa" :wink:
Oggi compro "l'ascolta" con trazione quattro :sdentato :sdentato
Hai ragione :oops: che figura demmerda :sign2 Look3 :allegria


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MessaggioInviato: gio lug 16, 2020 9:29 am 
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Ma no, succede durante il multitasking lavorativo ;) e poi il latino sono lustri che non lo prendiamo in mano. Io mi sono salvato perchè conosco la storia di Audi ed il nome del fondatore, altrimenti chissà cosa avrei scritto ;)


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MessaggioInviato: gio lug 16, 2020 9:42 am 
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cometa rossa ha scritto:
Ma no, succede durante il multitasking lavorativo ;) e poi il latino sono lustri che non lo prendiamo in mano. Io mi sono salvato perchè conosco la storia di Audi ed il nome del fondatore, altrimenti chissà cosa avrei scritto ;)


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MessaggioInviato: dom lug 26, 2020 6:55 pm 
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Merger talks between Fiat Chrysler Automobiles and PSA Group were defined by a series of starts and stops before the boards of both companies gave a mandate to senior management teams in October to finalize discussions and reach a binding memorandum of understanding, according to a regulatory filing Friday.

The preliminary prospectus filed with the Securities and Exchange Commission reveals that talks between the companies were halted twice, once when FCA proposed a merger with Renault Group in May 2019 and again three months later when there was a disagreement between the automakers on the amount of the pre-merger distribution to FCA's shareholders.

The filing sheds light on the timeline of the merger saga.

During the third and fourth quarters of 2018, the filing said PSA and FCA executives had "several interactions" regarding limited cooperation, projects that are common in the auto industry and usually limited to certain vehicle models or powertrains.

Then in Dec. 2018, PSA CEO Carlos Tavares invited FCA CEO Mike Manley to a meeting to discuss a combination during the Geneva auto show the following March, which Manley agreed to attend. The two would meet ahead of the annual show on March 4 to "review potential cooperation programs previously identified by the parties" and discuss "a potential business combination between the companies and how to assess the potential synergies resulting from such business combination," the filing says.

The companies entered into a confidentiality agreement in April 2019 for the exchange of information in connection with a potential business combination and continued discussions about the benefits of a merger during meetings in Detroit and Paris.

Talks ceased May 27, 2019, when FCA proposed a 50-50 merger with Renault, but FCA withdrew the proposal soon after on June 6. Tavares contacted Manley the same day with a proposition to restart merger discussions. Tavares had developed a camaraderie with Manley that can be traced back to when they met around 10 years ago when Tavares was at Nissan.


CONTENT FROM TÜV RHEINLAND
Future of Mobility
Personal mobility without electric cars? Hard to imagine this future. But – in spite of incentives – sales in Germany remain slow.
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The courting process was resurrected over the summer with PSA presenting a new offer to FCA, but talks again came to a halt in August over FCA's pre-merger shareholder distribution.

Tavares and Manley would meet again during the Frankfurt auto show a month later, where they spoke about the termination of the merger negotiations. Tavares, the filing said, invited Manley to visit PSA's proving ground to test PSA's electrified vehicles.

The meeting at PSA would happen a few weeks later on Oct. 11, where Tavares expressed a willingness to restart merger talks. The filing said they went over the framework for restarting negotiations, which in the first stage would only involve PSA's financial advisor, Messier Maris & Associés, and Goldman Sachs. Following the meeting, the filing said Manley confirmed that FCA Chairman John Elkann was in agreement with the proposed merger process.

Goldman Sachs and MMA would hammer out the details about a "potential increase of the amounts of the respective pre-merger distributions by PSA and FCA to their shareholders and the governance structure of the combined group."

Elkann and Tavares met in France on Oct. 27, agreeing to the terms of the merger of equals. It was then announced on Oct. 31 that the boards of the two companies had given the go-ahead to pursue a memorandum of understanding. The companies entered into a binding combination agreement on the night of Dec. 17, the filing said.

News of the merger came during a hectic time for FCA, just as the automaker was finalizing a new contract with the UAW. Then General Motors delivered a shock just before Thanksgiving with a racketeering lawsuit against FCA, which has since been dismissed by a federal judge. FCA viewed the timing of the lawsuit as a way to disrupt its merger with PSA.

The tie-up will create the fourth-largest automaker in the world, with FCA bringing strength in North America with PSA's solid footprint in Europe. But the merged unit, if approved, will emerge in a world confronting a pandemic that has disrupted production and sales around the globe.

In una comunicazione alla SEC FCA e PSA hanno ricostruito la storia delle trattative che hanno preceduto l’annuncio della fusione. Pochi mesi dopo la morte di Marchionne Tavares già stava circuendo FCA.


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MessaggioInviato: sab ago 01, 2020 8:43 am 
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Fiat Chrysler Automobiles NV’s North American operations stayed in the black last quarter thanks to resilient U.S. auto demand, shoring up results that were otherwise decimated by the coronavirus pandemic.

The 928 million-euro ($1.1 billion) adjusted loss before interest and taxes reported in a statement Friday topped analysts’ average estimate for a deficit of 1.97 billion euros. Net revenue plunged to 11.7 billion euros, trailing consensus for 14.1 billion euros.
The company didn’t give a new outlook for the year after scrapping it in March.
Key Insights

The 39 million euros of adjusted Ebit that Fiat Chrysler posted in North America is another sign of the U.S. auto industry’s strength. Companies endured a debilitating two-month shutdown of production, but retail sales have rebounded, with Detroit carmakers prioritizing shipments of their most profitable models -- trucks and SUVs.
Fiat Chrysler’s negative industrial free cash flow of 4.9 billion euros shows just how much Covid-19 strained its finances. Italy approved a 6.3 billion-euro credit facility for the company last month, the biggest government-backed financing that a European country has arranged for a carmaker since the start of the pandemic.
There’s a lot at stake for Fiat Chrysler as it tries to recover from the disruption of the pandemic. PSA Group Chief Executive Officer Carlos Tavares told Bloomberg Television last week the two companies will finalize their combination based on where their respective cash positions are at the end of this year.
The comments from Tavares indicated the terms of the planned merger -- including a 5.5 billion-euro special dividend for Fiat Chrysler shareholders -- aren’t set in stone and could be revisited.
PSA investors who have griped about the special payout will be holding Fiat Chrysler’s numbers up against the first-half profit the French carmaker put up last week, which showed it has weathered Covid-19 better than feared.
Market Reaction

Fiat Chrysler shares rose as much as 1.3% on Friday in Milan trading. The stock slumped 34% this year through Thursday’s close

La fretta con cui FCA aveva richiesto e poi ottenuto il salvataggio statale in Italia era giustificata secondo gli analisti dall’impressionante crollo della liquidità che era stato svelato nel primo trimestre e che sarebbe continuato nel secondo.
FCA ha bruciato 5,1 miliardi di euro nel primo e 4,9 nel secondo senza ottenere grossi risultati dalla riduzione del working capital. La strategia di Marchionne di ritardare all’infinito i pagamenti ai fornitori ha sicuramente permesso di ridurre il debito e di aumentare i profitti ma in momenti di crisi pesante ha le sue controindicazioni, lo stesso Marchionne lo ammise. Se lo stato italiano non fosse intervenuto entro il 3 trimestre FCA sarebbe scesa sotto il minimo di liquidità necessaria per funzionare.
La differenza nel bilancio del primo semestre 2020 tra FCA e PSA è molto pesante, secondo gli analisti Tavares deve chiedere una pesante revisione degli accordi.


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MessaggioInviato: sab ago 01, 2020 6:04 pm 
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https://fiatgroupworld.com/2020/07/28/d ... -products/

L’analista Muniz pubblica un nuovo articolo sui marchi più sfigati della galassia FCA, Lancia a parte.
Dodge prima della cura Marchionne era il quinto marchio negli USA, adesso è malato terminale che con la fine dell a produzione della Journey e della Caravan perde in un solo colpo il 46% della produzione. Dodge in linea teorica dovrebbe competere con Chevrolet e Ford, ma come viene chiaramente illustrato non è il caso.

Chrysler è anche lei attaccata ad un respiratore artificiale. Al contrario di Dodge Chrysler non ha mai avuto un posto chiaro all’interno del gruppo. Daimlerchrysler tentò di farla diventare pseudo premium, tipo Buick ma gli insuccessi di Pacifica 2003, della Crossfire e soprattutto della 200 C (quella del 2006) travolsero ogni speranza.


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MessaggioInviato: sab ago 01, 2020 6:07 pm 
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Poi si arriva alla nota dolente di Alfa, alla ricerca dell’ennesimo rilancio. La fine di Mito e Giulietta porterà il marchio a circa 60.000 unità, neanche enei peggiori momenti di inizio gestione Fiat si era arrivati così in basso.
La Tonale potrebbe essere un grosso aiuto, Tavares poi sceglierà cosa fare.


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MessaggioInviato: dom ago 02, 2020 7:01 am 
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Dodge cala solo del 9% con modelli vecchissimi e investimenti zero, penso che crei meno perdite di Chevrolet e Ford in usa senza pickup, senza considerare che una volta era insieme a ram... Mentre ora ram è la gallina delle uova d'oro di fca forse ancor più di jeep in rapporto agli investimenti.
Vedremo che farà di dodge psa.
Alfa è stata ri-uccisa dallo stesso canadese 5 anni fa, ancor prima di giulia in conce, con il blocco totale degli investimenti a meno che le "giorgio" si fossero auto finanziate con improbabili vendite altissime. Peggio di così Tavares non potrà fare.

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MessaggioInviato: mar ago 04, 2020 12:45 pm 
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https://www.dmove.it/news/l-indotto-ita ... o-francesi

Le utilitarie FCA saranno prodotte sulla piattaforma del Gruppo PSA, pertanto i fornitori attuali sono invitati ad interrompere operazioni di ricerca e produzione

Arriva una brutta tegola per le aziende dell'indotto generato da FCA. L'azienda ha reso noto tramite una lettera ai fornitori che le auto del segmento B non saranno più prodotte con la componentistica attuale, ma nell'ottica di sinergia con il Gruppo PSA, passeranno alla piattaforma francese CMP, la stessa per intenderci con cui già oggi vengono realizzate Opel Corsa o Peugeot 208, anche nelle loro versioni elettriche.

La preoccupazione dunque è ai massimi livelli, in tutte quelle aziende del torinese che da sempre sono coinvolte nella fornitura di varie parti. Il Corriere della Sera riporta uno stralcio della lettera, dove si dice chiaramente: "Pertanto vi chiediamo di cessare immediatamente ogni attività di ricerca, sviluppo e produzione onde evitare ulteriori costi e spese".

Maggiormente coinvolta da questo "terremoto" sarebbe la fabbrica polacca di Thychy, dove sono state prodotte sinora 12 milioni di vetture, tra cui la Fiat 500, la Panda, Lancia Ypsilon e persino quelle marchiate Abarth.

FCA e PSA hanno specificato che questo cambio di rotta non ha nulla a che fare con l'imminente matrimonio che darà vita al nuovo Gruppo Stellantis, ma è chiaro che gradualmente la collaborazione tra le due entità stia aumentando, in un'ottica futura di unione d'intenti. Non è detto altresì che parte dell'indotto italiano non possa comunque lavorare anche al nuovo progetto, ma la paura è che i fornitori francesi, già esperti e attivi sulla piattaforma CMP, possano avere vita facile.


Non mi tornano i conti: si parla di componentistiche per il segmento B, quindi perchè coinvolgere Tichy che gestisce buona parte dell'A di FCA?


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MessaggioInviato: mar ago 04, 2020 12:58 pm 
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mjazz ha scritto:
https://www.dmove.it/news/l-indotto-italiano-trema-fca-comunica-ai-fornitori-che-le-sue-city-car-saranno-francesi

Le utilitarie FCA saranno prodotte sulla piattaforma del Gruppo PSA, pertanto i fornitori attuali sono invitati ad interrompere operazioni di ricerca e produzione

Arriva una brutta tegola per le aziende dell'indotto generato da FCA. L'azienda ha reso noto tramite una lettera ai fornitori che le auto del segmento B non saranno più prodotte con la componentistica attuale, ma nell'ottica di sinergia con il Gruppo PSA, passeranno alla piattaforma francese CMP, la stessa per intenderci con cui già oggi vengono realizzate Opel Corsa o Peugeot 208, anche nelle loro versioni elettriche.

La preoccupazione dunque è ai massimi livelli, in tutte quelle aziende del torinese che da sempre sono coinvolte nella fornitura di varie parti. Il Corriere della Sera riporta uno stralcio della lettera, dove si dice chiaramente: "Pertanto vi chiediamo di cessare immediatamente ogni attività di ricerca, sviluppo e produzione onde evitare ulteriori costi e spese".

Maggiormente coinvolta da questo "terremoto" sarebbe la fabbrica polacca di Thychy, dove sono state prodotte sinora 12 milioni di vetture, tra cui la Fiat 500, la Panda, Lancia Ypsilon e persino quelle marchiate Abarth.

FCA e PSA hanno specificato che questo cambio di rotta non ha nulla a che fare con l'imminente matrimonio che darà vita al nuovo Gruppo Stellantis, ma è chiaro che gradualmente la collaborazione tra le due entità stia aumentando, in un'ottica futura di unione d'intenti. Non è detto altresì che parte dell'indotto italiano non possa comunque lavorare anche al nuovo progetto, ma la paura è che i fornitori francesi, già esperti e attivi sulla piattaforma CMP, possano avere vita facile.


Non mi tornano i conti: si parla di componentistiche per il segmento B, quindi perchè coinvolgere Tichy che gestisce buona parte dell'A di FCA?

Tra l'altro credo che una volta visti i rapporti costo-benefici della fabbrica Krakowska, Tavares tornerà sui propri passi. L'ex FSM è uno dei fiori all'occhiello di FCA

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MessaggioInviato: mar ago 04, 2020 1:10 pm 
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Da varie dichiarazioni fca farà A solo elettriche su proprio pianale 500 E magari utilizzato anche da ipotetiche psa, le termiche saranno le B su base psa al posto delle A polacche e di Pomigliano. Di che B parlano i sindacati di pandypsilon... :-)

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MessaggioInviato: mar ago 04, 2020 2:58 pm 
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Tyreal_Reloaded ha scritto:
Credo di aver visto un prototipo di 500E in giro, con camuffature. Sbaglio o è ben più larga della 500 normale?

L'avranno allargata per non farla capottare altrimenti si inverte la polarità :ridi

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MessaggioInviato: mer ago 05, 2020 12:40 pm 
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https://www.ilfattoquotidiano.it/2020/0 ... o/5889868/
Qui la mettono sotto un altro taglio, lasciando capire che l'indotto italiano non cesserà di lavorare ma semplicemente cambierà piattaforme.
Continuo a non capire a quale progetto di segmento B stesse lavorando FCA..


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