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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 11:39 am 
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Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
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mjazz ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:

Il problema è che la dirigenza Vw ha scommesso tutto sull’elettrico, hanno sempre detto che gli ibridi erano solo una soluzione temporanea.

Avendo peraltro ragione su questo punto, l'unico margine di discussione è sui tempi della transizione.


Esatto. Il vero problema è la tempistica. Non la transizione.


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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 3:35 pm 
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Iscritto il: ven lug 13, 2007 3:17 pm
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Temprone ha scritto:
mjazz ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:
Il problema è che la dirigenza Vw ha scommesso tutto sull’elettrico, hanno sempre detto che gli ibridi erano solo una soluzione temporanea.
Avendo peraltro ragione su questo punto, l'unico margine di discussione è sui tempi della transizione.
Esatto. Il vero problema è la tempistica. Non la transizione.
Io non sarei così sicuro sull’ineluttabilità della transizione, perlomeno di questa transizione. Prima o poi anche i neurodementi si accorgeranno che andando avanti di questo passo ci leghiamo mani e piedi ai cinesi, e qualcosa cambierà. Certo, quando avremo la fusione nucleare la disponibilità di energia elettrica per le colonnine fast e superfast non sarà più un problema così come elettrificare riscaldamento e cottura per le abitazioni e non solo, ma parliamo di un orizzonte ipotizzabile tra 50 anni. Sì, è una questione meramente temporale, ma 50 anni significa che l’attuale transizione non avrà luogo.


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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 3:38 pm 
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Iscritto il: lun mar 13, 2006 5:26 pm
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Anche ammettendo che ci sia una accelerata su tutto e che si taglino i tempi che si scopra l'acqua calda potremmo passare da un orizzonte di 50 a uno di 30 ... ma sempre la stiamo.

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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 3:54 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Sono d’accordo con Mauro. La transizione viene imposta dall’alto. È una delle più grandi rivoluzioni industriali e così strutturata favorirà in maniera impressionante la Cina. Altro che decoupling.

The U.S. and Europe could cut their dependence on China for electric vehicle batteries through more than $160 billion of new capital spending by 2030, the Financial Times said, citing a Goldman Sachs report.

China's dominance could be unwound by protectionist policies in the U.S. and Europe, along with alternative battery chemistries that require fewer critical minerals from China, and the rise of battery recycling.

The Goldman Sachs report calculated that to achieve a self-sufficient supply chain, countries competing with China would need to spend $78.2 billion on batteries, $60.4 billion on components and $13.5 billion on mining of lithium, nickel and cobalt, as well as $12.1 billion on refining of those materials, the FT said.

In the U.S., the Inflation Reduction Act will give a boost to EV manufacturing. The law, signed Aug. 16 by President Joe Biden, includes provisions aimed at boosting U.S. manufacturing of electric vehicles and batteries, including new sourcing requirements for vehicles to qualify for EV tax credits.

The investment bank's analysts believe demand for finished batteries could be met without China within the next three to five years, as a result of investments in the U.S. by South Korean conglomerates LG and SK Hynix.

Goldman forecast that the U.S. market share of the Korean battery makers would soar to about 55 percent in three years, from 11 percent in 2021.

For now, China dominates battery production, including the mining and refining of raw materials.

Goldman Sachs did not immediately respond to a Reuters request for comment.

Secondo questo studio di Goldman Sachs ci vorranno 160 miliardi di dollari per affrancarsi dalla dipendenza dai cinesi, non un traguardo facile.


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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 4:13 pm 
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Dov'è il problema? L'universo è pronto a sostenere il nostro debito.

https://www.milanofinanza.it/news/debito-mondiale-record-a-305-miliardi-con-un-super-dollaro-sale-il-rischio-default-202205190825494885

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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 7:30 pm 
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Non so dove metterla,ma dato che riguarda VW e Ford la metto qui.
Argo AI pare abbia cessato le operazioni, non lo sapevo


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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 8:14 pm 
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mauro65 ha scritto:
Non so dove metterla,ma dato che riguarda VW e Ford la metto qui.
Argo AI pare abbia cessato le operazioni, non lo sapevo


Lo avevo già postato circa un mese fa, Ford e Vw si sono accorte che non c’erano grandi progressi e entrambe le case hanno tagliato a 0 gli investimenti fatti.
Bloomberg si è espressa molto negativamente sul futuro della guida autonoma, le valutazioni di Cruze (in parte controllata da GM) sarebbero completamente gonfiate.


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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 8:15 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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2 pagine addietro.

viewtopic.php?f=3&t=19051&start=1440


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MessaggioInviato: mer nov 23, 2022 9:03 pm 
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daimlerchrysler ha scritto:
mauro65 ha scritto:
Non so dove metterla,ma dato che riguarda VW e Ford la metto qui.
Argo AI pare abbia cessato le operazioni, non lo sapevo
Lo avevo già postato circa un mese fa, Ford e Vw si sono accorte che non c’erano grandi progressi e entrambe le case hanno tagliato a 0 gli investimenti fatti. Bloomberg si è espressa molto negativamente sul futuro della guida autonoma, le valutazioni di Cruze (in parte controllata da GM) sarebbero completamente gonfiate.
Si vede che letà avanza e le sinapsi deperiscono :piangi2


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MessaggioInviato: dom nov 27, 2022 9:18 am 
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When the Mk8 Golf GTI was unveiled, critics and fans almost unanimously agreed that it was a joy to drive, but a pain to operate because of its confusing and error-prone infotainment system. Volkswagen’s new CEO, Thomas Schäfer, has vowed to fix it, and quickly.
Speaking to Car Magazine, the newly appointed CEO admitted that mistakes had been made with the MIB3 infotainment system that can be found in the Mk8 Golf, as well as in most of the other vehicles in its lineup, and electric vehicles from a variety of brands, like Cupra and Škoda.

“We know what we need to do,” Schäfer said. “We’ve got feedback from customers, we’ve feedback from clinics and from journalists… They say, ‘You know this is not good. You’ve got to improve this.'”

Read: VW Cariad’s Software Issues Trigger Delay Of Porsche Macan EV

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Torino Film Festival 2022: si accendono i riflettori fino al 3 dicembre. Scopri il programma
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And the company will start doing that as soon as this winter. The CEO says that “new 3.0 software” is on its way that will do things like make the sliders that control the heater and the radio volume illuminate at night so that drivers can actually find them. The company is also working to make the system “a lot faster with more features.”

But the improvements won’t be limited to software. Schäfer said that the hardware in VW’s vehicles, such as the touch-capacitive buttons on its steering wheels, will be improved or replaced altogether. That, though, will take a little longer to implement, and the CEO said that new hardware improvements will make their way into vehicles in 2024, though a revised steering wheel is being introduced in the Tiguan next year.


Spy photo of the 2024 VW Golf
Schäfer is serious about not letting mistakes like these happen again. He said that the board now convenes monthly to check on the progress of improvements to the infotainment system, and that the people in those meetings are interacting with mock-ups to ensure that they work.

“We now have regular clinics, much more than we did before. We use random people. If you asked our own employees all the time, they’ll say that it’s great. But they’re biased!” said Schäfer. “You need to take people from all walks of life, including ages. We ask them: ‘Does this work for you? Yes or no?’ You find out how simply people can find functions. I hope we will speed this up, and it’ll become like a normal exercise in projects for us.”

In the future, Schäfer said that Volkswagen and its many brands will work to create brand identities that allow its vehicles’ interiors to have more consistency. That, they hope, will make it easier for customers to find things like the starter button, the volume controls, and the button for the hazard lights.

“We are trying to clinic it from a logic approach,” said Schäfer. “We say, ‘What are the top 10 functions that customers always need?’ We put them on the first level in hard buttons. Then on the next 20 functions, where do we put them? We put some logic into it. And then keep it the bloody same. Don’t change it around!”

Ennesimo mea culpa del ceo del marchio Vw Schäfer, a dicembre dovrebbe arrivare l’update 3.0 per la retroilluminazione dei tasti della radio e della climatizzazione.
Con le nuove Tiguan, Passat e con la Golf VIII verranno cancellati i tasti touch del volante.


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MessaggioInviato: lun nov 28, 2022 4:06 pm 
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Iscritto il: mar apr 08, 2008 1:42 pm
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daimlerchrysler ha scritto:
When the Mk8 Golf GTI was unveiled, critics and fans almost unanimously agreed that it was a joy to drive, but a pain to operate because of its confusing and error-prone infotainment system. Volkswagen’s new CEO, Thomas Schäfer, has vowed to fix it, and quickly.
Speaking to Car Magazine, the newly appointed CEO admitted that mistakes had been made with the MIB3 infotainment system that can be found in the Mk8 Golf, as well as in most of the other vehicles in its lineup, and electric vehicles from a variety of brands, like Cupra and Škoda.

“We know what we need to do,” Schäfer said. “We’ve got feedback from customers, we’ve feedback from clinics and from journalists… They say, ‘You know this is not good. You’ve got to improve this.'”

Read: VW Cariad’s Software Issues Trigger Delay Of Porsche Macan EV

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And the company will start doing that as soon as this winter. The CEO says that “new 3.0 software” is on its way that will do things like make the sliders that control the heater and the radio volume illuminate at night so that drivers can actually find them. The company is also working to make the system “a lot faster with more features.”

But the improvements won’t be limited to software. Schäfer said that the hardware in VW’s vehicles, such as the touch-capacitive buttons on its steering wheels, will be improved or replaced altogether. That, though, will take a little longer to implement, and the CEO said that new hardware improvements will make their way into vehicles in 2024, though a revised steering wheel is being introduced in the Tiguan next year.


Spy photo of the 2024 VW Golf
Schäfer is serious about not letting mistakes like these happen again. He said that the board now convenes monthly to check on the progress of improvements to the infotainment system, and that the people in those meetings are interacting with mock-ups to ensure that they work.

“We now have regular clinics, much more than we did before. We use random people. If you asked our own employees all the time, they’ll say that it’s great. But they’re biased!” said Schäfer. “You need to take people from all walks of life, including ages. We ask them: ‘Does this work for you? Yes or no?’ You find out how simply people can find functions. I hope we will speed this up, and it’ll become like a normal exercise in projects for us.”

In the future, Schäfer said that Volkswagen and its many brands will work to create brand identities that allow its vehicles’ interiors to have more consistency. That, they hope, will make it easier for customers to find things like the starter button, the volume controls, and the button for the hazard lights.

“We are trying to clinic it from a logic approach,” said Schäfer. “We say, ‘What are the top 10 functions that customers always need?’ We put them on the first level in hard buttons. Then on the next 20 functions, where do we put them? We put some logic into it. And then keep it the bloody same. Don’t change it around!”

Ennesimo mea culpa del ceo del marchio Vw Schäfer, a dicembre dovrebbe arrivare l’update 3.0 per la retroilluminazione dei tasti della radio e della climatizzazione.
Con le nuove Tiguan, Passat e con la Golf VIII verranno cancellati i tasti touch del volante.

Ma infatti non so che cacchio gli avesse detto il cervello a farli touch. Robe da matti.

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MessaggioInviato: lun nov 28, 2022 4:36 pm 
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Iscritto il: lun lug 24, 2006 7:51 pm
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Località: Milano
Mah, da quanto ricordi i tablet di Golf e sorelle non hanno illuminazione nativa, quindi non è che basta attivarla ( manca proprio la parte hardware).
Se poi l’aggiornamento provoca anche la rottura di centraline associate ( vedere i vari forum tematici) o la morte della batteria dei sevizi come per la id3) buona fortuna .

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Seat Leon 1.4 E-Hybrid Phev 204 cv


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MessaggioInviato: mar nov 29, 2022 4:31 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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https://europe.autonews.com/automakers/ ... cout-brand

Secondo automobilwoche VW sta trattando con Magna e con Foxxcon per lo sviluppo del marchio Scout. Era certo che i pianali MEB e PPE non sarebbero stati adatti. Il rilancio del marchio Scout era un progetto di Diess ma Blume, sorprendentemente, vuole continuare il costoso sviluppo di questi suv/pick up elettrici.
Foxconn svilupperebbe il sistema informatico.


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MessaggioInviato: mer nov 30, 2022 7:15 pm 
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Skoda will bring forward launch of three electric models
Skoda is increasing its investment in electric models to accelerate its transition to battery-powered cars.

Reuters
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Skoda Vision 7S rear
The Vision 7S concept previews a new brand identity that Skoda says will better help differentiate it from rivals and other VW Group brands.
Volkswagen Group's Skoda brand will launch three new electric models by 2026, four years earlier than originally planned, its boss told Handelsblatt business daily.

The Czech carmaker will spend the vast majority of its planned investment on these new models, Skoda CEO Klaus Zellmer added.


This would bring the proportion of electric models in its range to 70 percent by 2030.

"We're coming with three more electric models by 2026, with more to come. This is earlier than we had previously announced," Zellmer told Handelsblatt in a interview published on Wednesday.

"We are investing 5.6 billion euros by 2026 in electromobility. That is around 80 percent more than we planned a year ago," Zellmer added.


The Enyaq is currently Skoda's only full-electric model. It uses the same VW Group MEB all-electric platform that underpins the VW ID4 SUV.

In August, Skoda previewed the Vision 7S concept for seven-seat crossover that will round off the top end of its product portfolio.


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Zellmer said in August that Skoda's other two new battery-electric models will be a small car and a compact crossover.


The small EV will be priced under 25,000 euros and is expected to be called the Elroq. It will be built in Spain along with the VW ID2 and the Cupra Raval.

Skoda lancerà altre 3 elettriche entro il 2026, 4 anni prima del preventivato.
Arriveranno un’utilitaria, una crossover di segmento C ed una suv a 7 posti di segmento D.


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MessaggioInviato: gio dic 01, 2022 12:19 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Wenn es um Volkswagens Elektropioniere ID.3 und ID.4 geht, hat der neue VW­ Markenchef Thomas Schäfer eine klare Meinung. "Die sind schon erfolgreich", sagt er. "Sind sie aber so, wie ich sie mir wünsche? Nö." Das wird sich jetzt ändern. Beiden Modellen spendiert Schäfer ein vorzeitiges Facelift.

Und nicht nur das. Schäfer stellt seit seinem Amtsantritt alles auf den Prüfstand. Dabei lässt er keinen Zweifel, dass er die vom Vorgänger Ralf Brandstätter geerbten Projekte dringend braucht. Aber sie eben anders machen möchte. Denn der große Durchbruch hat noch nicht stattgefunden.


Daher kommen nun die Verschönerungsarbeiten an Produkt und Palette. Der ID.3 ist schon im Februar oder März mit einem Facelift dran, der ID.4 ein Jahr später. Das soll die gröbsten Schwächen vor allem beim ID.3 beheben. "Einen spür­- und sichtbaren Sprung bei Qualitätsanmutung, Materialien und Systemstabilität" verspricht Schäfer. Das insbesondere für den Innenraum mit größerem Bildschirm und mehr intuitiver Bedienung. Und auch das Design wird nachgeschärft. "Da gehen wir auch noch mal ans Blech." Ein Manager sagt zum ID.3­-Facelift: "Wir ändern, was zu ändern möglich ist."

ID-Life-Design fällt durch
Komplett durchgefallen ist bei Schäfer, seit Juli im Amt, der 2021 präsentierte Kleinwagen ID Life, der eigentlich 2025 als ID.2 in Serie gehen sollte. Vorgänger Brandstätter, heute VWs China­-Chef, hatte den Entwurf noch gegen alle interne Kritik verteidigt. Doch Schäfer senkte gleich den Daumen, und Chefdesigner Jozef Kaban musste noch einmal neu zeichnen. Als Kaban jetzt das Ergebnis präsentierte, war Schäfer anscheinend glücklich.

Anderes wird sofort für gut befunden. Den "Elektro­-Passat" ID.7 mit 600 Kilometern Reich­weite etwa, den Brandstätter gegen den Widerstand des damaligen Konzernchefs Herbert Diess durchgedrückt hatte. Er wird wohl im April Weltpremiere feiern. Und Schäfer will noch mehr: bis 2026 zehn neue E­-Modelle, also deutlich mehr als ursprünglich geplant.


Kompakt-SUVs kommen
Vor allem ein elektrisches Kompakt­-SUV vermisste Schäfer in der bisherigen Modellplanung. Das soll jetzt kommen - als Ableger des ID.3, der ID.3 X heißen könnte, jedoch mit eigenständigem Design. Und auch den runderneuerten ID.2 soll es - frühestens - 2025 in zwei Varianten geben: als klassischen Kleinwagen und als sportliches Crossover. Gebaut wird er in Spanien auf der VW­-Plattform MEB Small. Die SUV­-artige Variante bekommt einen eigenen Namen, könnte dann ID.2 X heißen.

Probleme hat VW hier aber noch beim Preis. Das einst angepeilte Einstiegsniveau von 20.000 Euro ist beim ID.2 angesichts steigender Kosten nicht mehr zu halten. Die neue Zielmarke liegt jetzt zumindest bei unter 25.000 Euro.

Skoda entwickelt für VW den ID.1
Damit will sich Schäfer nicht zufriedengeben. Um doch noch einen günstigen Einstiegsstromer zu bekommen, plant er einen noch kleineren ID, der ID.1 heißen könnte. Entwickeln soll den aber nicht VW. Der Auftrag ging nach Informationen der Automobilwoche jetzt an Schäfers frühere Marke Skoda. "Man traut hier Skoda zu, das beste Konzept vorzulegen", sagte ein Manager der Tschechen stolz. Noch sei man ganz am Anfang. Wann, mit welcher Technik und zu welchem Preis das Auto kommt, sei völlig offen.

Neben ID.3 und ID.4 hat VW bislang den ID.5 und den Kleinbus ID Buzz sowie in China den größeren ID.6 auf dem Markt. Stolz verkündete Schäfer jetzt, dass seit dem ersten verkauften ID.3 vor zweieinhalb Jahren das 500.000. ID-­Modell ausgeliefert worden sei. Das reicht noch nicht, um Tesla nahe zu kommen. Der US-Pionier, den VW unbedingt einholen will, wird 2022 wohl über eine Million Autos verkaufen

Interessante articolo di automobilwoche sul futuro della gamma Id. A marzo arriverà il pesante restyling della Id3, un mega flop. La Id4 (che va meglio) avrà il restyling nel 2024.
A breve arriverà il via libera per una crossover elettrica su base MEB più piccola della Id4, forse si chiamerà ID3X.
Arriveranno nel 2025 le piccole Id2 e Id2 x che non somiglieranno alla concept ID Life. Inoltre Vw starebbe pensando ad una elettrica più piccola con un prezzo sui 20.000 euro, sviluppata da Skoda.
La Id6 arriverà a fine 2023 ed offrirà la migliore tecnica del pianale MEB.


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MessaggioInviato: gio dic 01, 2022 12:33 pm 
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daimlerchrysler ha scritto:

Interessante articolo di automobilwoche sul futuro della gamma Id. A marzo arriverà il pesante restyling della Id3, un mega flop. La Id4 (che va meglio) avrà il restyling nel 2024.
A breve arriverà il via libera per una crossover elettrica su base MEB più piccola della Id4, forse si chiamerà ID3X.
Arriveranno nel 2025 le piccole Id2 e Id2 x che non somiglieranno alla concept ID Life. Inoltre Vw starebbe pensando ad una elettrica più piccola con un prezzo sui 20.000 euro, sviluppata da Skoda.
La Id6 arriverà a fine 2023 ed offrirà la migliore tecnica del pianale MEB.


Pubblicato il 27 ottobre!!! :sdentato :sdentato
https://www.ilsole24ore.com/art/volkswa ... o-AEuv16BC

"I prossimi anni di Volkswagen saranno rappresentati dal lancio di 10 modelli completamente elettrici entro il 2026, Tra questi è stato confermato un modello Bev che sarà venduto a 25 mila euro atteso in versione tradizionale e crossover. Un modello importante perchè punta a democratizzare l’auto elettrica, accusata di essere troppo costosa anche da manager di primo piano come Carlos Tavares di Stellantis e Luca de Meo di Renault. Prevista una ID.3 in versione suv/crossover e anche la lussuosa ID. Aero (che sarà battezzata probabilmente ID.7 o ID.8 seguendo, a logica, la numerazione ad oggi arrivata a ID.6, ndr).
...

"Nel 2023 arriverà anche il restyling della ID.3, dove si noterà un netto miglioramento in materia di qualità e software, quest’ultimo tallone di achille della gamma a zero emissioni Volkswagen"


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MessaggioInviato: gio dic 01, 2022 1:08 pm 
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Onore al merito :briaco3 :okk


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Come divertissement guardate la genialità dei responsabili social di Vw Italia


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Questa cosa sta spopolando sui social da un paio di giorni... è l'esatto corrispettivo dell'automobile VW nel campo delle battute: è sicuramente ben costruita ma le emozioni sono altre.


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Io sto diventando refrattario a tutto quello che è comunicazione e marketing ... un tempo, qualche volta, apprezzavo le cose intelligenti e simpatiche .... ora manco quelle. Sto a diventa' vecchio.

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Sono le cose intelligenti e simpatiche ad essere veramente rare


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Tyreal ha scritto:
Sono le cose intelligenti e simpatiche ad essere veramente rare


Era involontario, così sembrava.


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Sì, stavolta credo fosse davvero involontario, dopotutto il nome è quello


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A me non fa ridere nemmeno un po

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Guidavo una splendida Range Rover Evoque... Si, si girano tutti al semaforo...
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Es ist das wohl wichtigste Zukunftsprojekt in Wolfsburg: Das Elektro-Leuchtturm Trinity, mit dem VW Tesla die Stirn bieten will. Doch nachdem der Start des Modells bereits um zwei Jahre auf 2028 verschoben werden musste, hat VW jetzt auch das bisher geplante Design des Autos eingestampft. Kommen soll das Auto zwar - aber ganz anders als gedacht.

Damit wird bereits der zweite Entwurf, den die neue VW-Spitze vom früheren Markenchef Ralf Brandstätter geerbt hatte, abgeräumt. Der bisherige Entwurf einer flachen Limousine fiel bei der neuen Konzernspitze durch. Zu brav, zu unscheinbar und viel zu wenig markant, sollen Konzernchef Oliver Blume und Markenchef Thomas Schäfer unisono befunden haben. Die Arbeiten an der Karosserie seien daher vor einer Woche komplett gestoppt worden, hieß es in Konzernkreisen. Jetzt muss die Karosse noch einmal neu entworfen werden. Die Arbeit beginnt wieder von vorn.


Zwei Jahre Arbeit am bisherigen Entwurf
Fast zwei Jahre lang hatten die VW-Designer bereits an dem Entwurf gearbeitet. Und der damalige VW-Markenchef Ralf Brandstätter hatte klare Vorgaben gemacht: Es sollte eine super-flache Limousine werden mit dem besten cW-Wert der Klasse. Entsprechend sahen auch die bisherigen Umrissbilder aus, die VW bereits zeigte. Brandstätter Vorgabe: Der cW-Wert sollte noch besser sein als beim 2023 anlaufenden ID.7, der bereits mit 0,23 glänzt. Das sollte die Reichweite auf mehr als 600 Kilometer bringen.

Doch die von Brandstätter angedachte flache Form fiel nun bei Schäfer und Blume durch. VW brauche Autos, die der Kunde auch kaufen wolle. Und die zur Marke passen. Und das sei keine nur auf Aerodynamik getrimmt Keilform. „Das darf nicht wieder so etwas wie der XL1 werden", hieß es in Anspielung auf das legendäre Ein-Liter-Auto von Ferdinand Piech, das es nie über die Kleinserie hinaus schaffte.

Abstriche beim cW-Wert
Stattdessen könnte Trinty jetzt deutlich stärker Richtung SUV gehen. Denn gerade hier sieht Schäfer die besten Chancen am Markt. Endgültig entschieden sei aber noch nichts, hieß es in Wolfsburg. Wichtig sei nur, dass man sich an dem orientiere, was die Kunden wünschen. Bei der Aerodynamik werden dafür Abstriche gemacht. Es bleibe dabei, dass Trinity mit der besten Technik komme, hieß es in Wolfsburg. Aber eben nicht mehr zwingend mit dem besten cW-Wert. Denn das gehe schlicht am Markt vorbei.

Ansonsten halte man aber an allem fest, was bisher angekündigt wurde: Die neue Einheitsplattform SSP und die Software 2.0, die autonomes Fahren bis Level 4 ermöglichen soll, sind weiterhin gesetzt.

Den Starttermin für das Modell hatte VW im November bereits verschieben müssen – wegen der Probleme bei Cariad. Weil die Software 2.0 erst später fertig wird, startet auch Trinity mit Verzug. Statt 2026 soll es jetzt 2028 soweit sein. Dass man den Fahrzeughut jetzt noch einmal komplett neu entwerfe und zwei Jahre Vorarbeit einstampfe, sei daher kein Problem. Dank der Verschiebung des Produktionsstarts habe man dafür jetzt noch genug Zeit, hieß es. Noch offen ist aber, ob das geplante neue Trinity-Werk in Wolfsburg wirklich gebaut wird. Wegen der Verschiebung prüft VW jetzt, ob man das Auto dann nicht besser direkt im Stammwerk baut.

Auch ID Life fiel durch
Es ist bereits der zweite Fahrzeugentwurf Brandstätters, der bei dessen Nachfolger in Ungnade fällt. Zuvor war bereits die Studie ID Life, die Brandstätter 2021 auf der IAA präsentiert hatte, bei Schäfer durchgefallen. Direkt nach dem Wechsel Brandstätters nach Peking ordnete Schäfer an, den Einstiegsstromer noch einmal neu zu zeichnen. Das Ergebnis liegt hier schon vor. Und wurde für gut befunden. "Großartig", sagte Schäfer, nachdem er den neuen Entwurf erstmals zu Gesicht bekam. In Serie gehen soll er 2025 als ID.2

Der Volkswagen-Konzern sucht mit seinem Batterie-Unternehmen PowerCo nach einem Standort für eine Zellfabrik in Kanada. Es soll die erste sogenannte Gigafactory des Herstellers in Nordamerika werden.

VW-Chef Oliver Blume und der kanadische Minister für Innovation, Wissenschaft und Industrie, François-Philippe Champagne, haben dazu in Wolfsburg eine Zusatzvereinbarung zu einem im vergangenen August geschlossenen, nicht-bindenden Memorandum of Understanding unterzeichnet.


Die Batteriesparte PowerCo bündelt und verantwortet unter der Leitung von Frank Blome alle globalen Batterieaktivitäten des VW-Konzerns.


Foto: Volkswagen
Dehnen die bestehende Partnerschaft aus (v.l.n.r.): VW-Technikvorstand Thomas Schmall, PowerCo-Beschaffungsvorstand Jörg Teichmann, Umicore-Energy & Surface Technologies Ralph Kiessling und Umicore-CEO Mathias Miedreich.
Zusammenarbeit mit Umicore ausgeweitet
In dem Zusammenhang haben PowerCo und der belgische Materialtechnologie-Konzern Umicore ein langfristiges Lieferabkommen über Kathodenmaterial für Nordamerika geschlossen, wie Volkswagen weiter mitteilte. Die beiden Unternehmen hatten bereits im September angekündigt, als Joint-Venture in Europa eine gemeinsame Fertigung von Vor- und Kathodenmaterial aufzubauen.

Drei Milliarden Euro wollen beide Partner dafür zusammen zu gleichen Anteilen investieren. "Kathodenmaterial ist für die Batterieproduktion ein unverzichtbarer strategischer Rohstoff, der für ungefähr 50 Prozent des Gesamtwerts der Zelle steht", erklärte VW-Technikvorstand Thomas Schmall die Investition.

Mit der zusätzlichen Vereinbarung dehnen die Partner ihre Kooperation nun auf Kanada aus. Dabei geht es um ein Volumen von bis zu 40 Gigawattstunden pro Jahr ab 2030, das entspricht laut Volkswagen rund 550.000 vollelektrischen Fahrzeugen. Der Beginn der Lieferungen ist demnach für 2027 vorgesehen. Umicore plant zur Belieferung mehrerer Kunden in der Region den Bau einer Fabrik in Kanada ab 2023.

Due notizie dalla galassia di Wolfsburg.
Schäfer e Blume hanno cassato 2 progetti di design del marchio Vw. La Trinity viene posticipata di 2 anni e non sarà una berlina a 4 porte, bensì un suv. Brandstätter puntava ad un ottimo valore di Cx, questo target viene abbandonato.
Anche la Id2 è stata pesantemente modificata e non assomiglierà per nulla alla Id Life.

Vw sta cercando un sito per la produzione di batteria in Nord America, probabilmente in Canada. Vw vuole consolidare la propria presenza nel Nord America, i veicoli elettrici sono la chiave per migliorare la situazione.


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MessaggioInviato: lun dic 05, 2022 10:35 am 
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https://www.handelsblatt.com/unternehme ... 45424.html

Handelsblatt anticipa cambiamenti significativi nella strategia software del gruppo Vw. Secondo il quotidiano Blume presenterà il piano il 15 dicembre ma l’annuncio avverrà solo a fine primo trimestre 2023.
Il pianale Trinity verrà spostato a fine 2029, il pianale MEB verrà aggiornato e verrà sviluppata una ID3 suv.
La nuova fabbrica vicino Wolfsburg non verrà costruita, si ammodernerà l’impianto storico, rimane il problema dell’utilizzazione.
Audi perderà diverse competenze, soprattutto deve cancellare il progetto Artemis con guida autonoma, secondo Handelsblatt ci sono state forte tensioni tra Blume e Dusemann, però il manager Audi dovrebbe rimanere.
Blume al contrario di Diess vuole esternalizzare parte dello sviluppo software.


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MessaggioInviato: mar dic 06, 2022 4:14 pm 
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BERLIN – Volkswagen Group’s main plant in Wolfsburg is building well under 400,000 cars a year, less than half its capacity, because of "flat-out chaos" in the supply chain, VW brand chief Thomas Schaefer said.

Speaking in a live interview with local newspapers in Wolfsburg on Tuesday, Schaefer said suppliers were cancelling deliveries with one night's notice, and chips were selling with up to an 800 percent price surcharge.


"It's a catastrophe for the business," Schaefer said. "These are absurd sums," he added, speaking of chip prices on the open market

A quanto pare la crisi dei semiconduttori, almeno secondo le parole del ceo del marchio Vw, non sta affatto diminuendo.


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MessaggioInviato: mer dic 07, 2022 5:18 pm 
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mpany making an initial investment of some €460 million to convert the Wolfsburg site into a highly productive e-mobility factory
Preparations for ID.301 production at the main plant are in full swing
Going forward, a further all-electric model for the high-volume compact SUV segment is to leave the assembly line in Wolfsburg
The Trinity vehicle project and SSP platform remain firmly anchored in Wolfsburg
Volkswagen is making the Wolfsburg site fit for the future: the brand will be making an initial investment of some €460 million in the main factory at the Group headquarters by the beginning of 2025. This was announced on Wednesday by CEO Thomas Schäfer during a works meeting in Wolfsburg. The investment is primarily earmarked for preparations to produce the new ID.3. The compact electric car will be leaving the assembly line in Wolfsburg from 2023 – initially in partial production, with full production slated from 2024. Ramp-up is due for completion by the end of 2025. The necessary training measures for the workforce are currently being prepared. Post-ID.301 ramp-up, a further all-electric model for the booming SUV segment is to boost Wolfsburg’s capacity utilization for EV production over the long term. The technical basis for the new model is the Modular Electric Drive System (MEB). Volkswagen’s e-car platform is to undergo substantial further development as the MEB+, thus becoming even more efficient.
This will be followed by a further pillar for the Wolfsburg site, the Trinity vehicle project. It will be based on the future Group-wide Scalable Systems Platform (SSP). By the end of 2033 at the latest, the Volkswagen brand will only build electric cars in Wolfsburg - as in all of its other factories in Europe.

Talking to employees Thomas Schäfer, CEO of the Volkswagen brand and Group Board Member for the Volume brand group, said: “Volkswagen stands for electromobility for everyone. And Wolfsburg will be part of this success story. Here at our main plant alone, we will be investing some €460 million by the beginning of 2025, getting the factory ready for the MEB. The ID.301 ramp-up is the first important step towards the electrification of our main plant. At the same time, we are working closely with the Works Council to bring a further electric model based on the MEB+ to Wolfsburg – this will be a high-volume model for the booming SUV segment. With these strong decisions and investments, we intend to bolster the competitiveness of this factory further and give the workforce a concrete long-term perspective.”

Turning his attention to the current year, Schäfer thanked employees for their great flexibility and team spirit in a very challenging economic environment.

Works Council Chairwoman Daniela Cavallo said: “Wolfsburg stands for the future. And the Works Council has a clear ambition for the Wolfsburg site: state-of-the-art production, the best workforce, and the biggest pioneering spirit. That means Wolfsburg will remain the brand’s – and the Group’s – powerhouse in the coming years with the transformation to electric production, an additional all-electric model by 2026, along with Trinity and the SSP. We will develop the detailed timetable together. That is how we are creating secure jobs. I would also like to thank the entire production team at our main factory that has weathered many a crisis in this difficult year.”

The first step towards the factory’s electric future involves re-equipping the site for the ID.301. This electric model will begin leaving the assembly line in Wolfsburg from 2023 – in addition to current production in Zwickau. For the largest factory in the entire Volkswagen Group, this is the first all-electric vehicle based on the MEB.

Brand CEO Thomas Schäfer indicated there are plans to produce a further model based on the MEB at the main factory in the future. This model would be an all-electric SUV. “That is the largest vehicle segment worldwide, it is home to our popular Tiguan. The new model would ideally complement our bestselling ID.4 and ID.5. This is how we intend to expand our market position further and give our customers the high-quality vehicles they expect from us,” Schäfer said.

Volkswagen will use the MEB+, the further development of the successful MEB e-car platform, for the e-SUV. Schäfer: “The MEB still has significant potential. Our ambition is to take this platform to the next level. To that end, we are making substantial investments in advancing this technology. The MEB+ puts us in an excellent position for the coming years.” Back in 2020, analysts conducted an in-depth study of Volkswagen’s electric platform, and concluded that it is the “most impressive solution available from an established motor company” on the market for electric vehicles.

Customers will benefit from the MEB+ in many respects. The platform will enable faster charging speeds and longer ranges. Volkswagen plans to use the highly-standardized unified cell manufactured at the Group’s own cell factory in Salzgitter (start of production in 2025) in the system.

With “Accelerate” Volkswagen launched a strong brand strategy for the electric and digital era of mobility. The “Energize” program gives this strategy a further boost as it progresses. This initiative is designed to make the Volkswagen brand shine. The lodestar of the strategy remains the Trinity vehicle project based on the highly-scalable SSP platform. The project will get underway in line with staggered software development. A decision on where the vehicle will be built in Wolfsburg has not yet been taken. That is why Volkswagen is keeping the option to build a new factory in Warmenau open.


Le proteste del sindacato hanno ottenuto il loro effetto, Wolfsburg otterrà oltre alla ID3 (che vende poco) anche un suv elettrico, probabilmente chiamato ID3X.


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MessaggioInviato: mer dic 07, 2022 11:38 pm 
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daimlerchrysler ha scritto:
Le proteste del sindacato hanno ottenuto il loro effetto, Wolfsburg otterrà oltre alla ID3 (che vende poco) anche un suv elettrico, probabilmente chiamato ID3X.
Due flop non faranno un successo


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MessaggioInviato: ven dic 09, 2022 7:39 pm 
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Aspetto a gloria la Id10 ta

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