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Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw
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Pagina 44 di 61

Autore:  Multiplone [ ven feb 18, 2022 10:03 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Di fatto sono riusciti a dare quell'immagine che a Seat mancava, la quale, a questo punto, ha sempre meno ragione di esistere (vista anche la parziale sovrapposizione con Skoda).

Autore:  mjazz [ sab feb 19, 2022 11:38 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

https://it.motor1.com/news/568241/nave- ... io-deriva/
Pagherà l'assicurazione.

Autore:  Leon83 [ sab feb 19, 2022 12:09 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Il confronto Seat -Cupra sul prezzo di vendita è un mele con pere. Seat Leon parte con un 1.0 di cilindrata, cupra Leon invece con la più potente delle phev. Formentor ha aggiunto la phev meno potente per aumentare le vendite ( ora ha sia 204 che 245 cv).
Per ateca, idem, cupra ha solo la 2.0 tsi di cui ne avranno vendite 1/100 rispetto alle varianti Seat Ateca. Modello seat che tra l'altro senza varianti ibride sta morendo.

Autore:  Stefano_M [ dom feb 20, 2022 7:39 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Multiplone ha scritto:
Di fatto sono riusciti a dare quell'immagine che a Seat mancava, la quale, a questo punto, ha sempre meno ragione di esistere (vista anche la parziale sovrapposizione con Skoda).

Ottimi risultati per cupra non pensavo, cmq formentor è veramente riuscita, però non mi sembra che non siano a scapito di seat la leon nel 2021 nonostante sia recente non è andata molto bene.
Concordo con te seat ha sempre meno ragione di esistere e se non faranno in futuro nuova ibiza e soprattutto nuova arona non so dove vogliono andare. A meno che puntano su modelli vecchi venduti a prezzi lowcost un po' come fca, o un po' come 35 anni fa o più che fu il punto più alto di seat in italia sotto koelliker.

Autore:  daimlerchrysler [ dom feb 20, 2022 10:32 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Seat all’interno di Vw ha avuto un posizionamento sempre un pò sfigato, più economica di Vw ma anche più sportiva, più emozionale di Skoda.
Tutti ci ricordiamo i desiderata di Piech che la voleva contro Alfa Romeo.
Adesso il piano è di sviluppare la gamma su due binari con la parte Seat che sta perdendo sempre più di importanza.
Griffith sostiene che l’azienda può benissimo far crescere i due marchi, io ne dubito.

Autore:  daimlerchrysler [ mar feb 22, 2022 9:56 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

https://www.handelsblatt.com/unternehme ... 91708.html

La tanto attesa notizia bomba è arrivata, Vw quoterà Porsche.

Autore:  daimlerchrysler [ mer feb 23, 2022 3:09 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

VW niche brand Cupra aims to double sales, revenue in 2022
VW subsidiary Cupra aims to double sales, making it a challenger to Jeep, Mazda

ANDREA MALAN
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Cupra_Formentor
The Formentor accounted for 69 percent of Cupra's 2021 sales.
Volkswagen Group subsidiary Cupra aims to double sales in 2022.

That would lift Cupra's sales to nearly 160,000, up from 79,300 last year, according to company figures, a level that would challenge Jeep and Mazda in Europe, based on their volumes last year.

In the first month of 2022, Cupra's sales in Europe were up 47 percent to 5,458, according to figures from Dataforce.

Cupra CEO Wayne Griffiths also wants the brand to double its revenue this year 5 billion euros, which would be a big jump for a unit that celebrated its fourth birthday this week.

Cupra started in 2018 as a performance subbrand of VW unit Seat. It became a stand-alone marque with the arrival of the Formentor compact crossover in 2019.

Griffiths, who leads both Seat and Cupra, said Tuesday that along with the combustion-powered Tavascan compact SUV, due in 2024, and Urban Rebel small electric hatchback, due in 2025, Cupra would also launch two electrified models.

They will arrive “staggered in between the ​Tavascan and the Urban Rebel,” Griffiths said, adding they will be “fully electric or plug-in hybrid,” and will "attract a different type of customer in a different segment” from Cupra's current range.


CONTENT FROM IHS MARKIT BLOG
Electrical Steel – Another Temporary Supply Chain Shortage Or A Threat To OEMs' Electrification Plans?
While major steel producers are investing millions to increase electrical steel production capacity, the rapid growth of the hybrid and electric vehicle segment could potentially cause material demand to outpace supply from 2025.
READ MORE
The brand is led by the Formentor, which accounted for 69 percent of Cupra's 2021 sales.

Cupra's other models are the Born electric compact hatchback, as well as derivatives of the Leon compact hatchback and Ateca compact SUV from Seat.

Cupra's top sale market in 2021 was Germany (see table, below).

Cupra punta a raddopppiare vendite e ricavi nel 2022. Il ceo Griffith ha annunciato che verranno lanciate entro il 2026 ben 4 elettriche, tra cui b-suv, Tavascan, utilitaria hatchback e berlina compatta.

Autore:  fritz287 [ mer feb 23, 2022 4:59 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Che "Tavascan" sembri il nome di un antipiretico è già stato detto?

Autore:  Stefano_M [ gio feb 24, 2022 8:37 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Secondo me se vw ha dei piccoli problemi forse non è solo per sindacati, burocrazia, land, lotte interne o costi alti.
Può anche essere dopo una quindicina di anni un problema di prodotti? Perché per le altre case e sempre colpa dei prodotti per vw dei sindacati?
Ad esempio in eu forse una non grandissima scelta di hybrid che ha fatto esplodere Toyota, che ha ormai immagine quasi da vw, e i 2 Coreani? Oppure in china il progresso esponenziale che stanno facendo i costruttori locali e in generale nel resto del mondo anche li l'avanzata toyota e coreani?
Del resto vw sta andando finalmente bene in usa da quando gli offre auto che vogliono loro:-)

Autore:  daimlerchrysler [ gio feb 24, 2022 9:50 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Stefano_M ha scritto:
Secondo me se vw ha dei piccoli problemi forse non è solo per sindacati, burocrazia, land, lotte interne o costi alti.
Può anche essere dopo una quindicina di anni un problema di prodotti? Perché per le altre case e sempre colpa dei prodotti per vw dei sindacati?
Ad esempio in eu forse una non grandissima scelta di hybrid che ha fatto esplodere Toyota, che ha ormai immagine quasi da vw, e i 2 Coreani? Oppure in china il progresso esponenziale che stanno facendo i costruttori locali e in generale nel resto del mondo anche li l'avanzata toyota e coreani?
Del resto vw sta andando finalmente bene in usa da quando gli offre auto che vogliono loro:-)


Parlo da profondo conoscitore delle dinamiche di Vw e so benissimo che i problemi di Vw non possono essere solamente addossati ai sindacati.
La casa tedesca ha nel mondo una delle strutture più bizantine in assoluto, oltre al sindacato anche il ruolo della Bassa Sassonia è nocivo per un buono sviluppo aziendale.
Anche le famiglie sono assai idiosincratiche, dalla defenestrazione di Piech non sono mai riuscite a mostrare completa unità.

Eppure va detto, con mia grossa sorpresa, che negli ultimi 20 anni Vw ha avuto una crescita impareggiabile, negli anni 2000 la stampa tedesca metteva Schrempp contro Piech chiedendosi chi avrebbe prevalso.
Ricordiamoci che nel 2000 Daimlerchrysler realizzava utili netti per 10 miliardi, Vw non arrivava neanche a 2.
Adesso Daimler è nominalmente morta mentre Vw nonostante il diesel gate arriva a circa 20 miliardi di euro di utili.

Riguardo a Vw negli USA: Vw ha iniziato a sfornare auto mediocri a prezzi bassi e vedi il successo.

Autore:  daimlerchrysler [ gio feb 24, 2022 10:00 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Management Board and Supervisory Board conclude framework agreement and decide to assess the feasibility of a potential IPO
Volkswagen envisages dividing share capital of Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG into preferred and ordinary shares and to place up to 25% of the preference shares
Porsche Automobil Holding SE would acquire 25% plus one share of the ordinary shares in Porsche AG
Initial public offering of Porsche AG would mark next step in Volkswagen’s transformation from brand manufacturer to a vertically integrated mobility Group, providing additional flexibility to accelerate Group’s NEW AUTO strategy
Listing would provide more entrepreneurial freedom to Porsche AG, while crystalizing the company’s value for Volkswagen shareholders
Shareholders would receive special dividend of 49% of total gross proceeds in the event of a successful transaction
Employees of Volkswagen AG would participate in the Group's success with a one-time payment of 2,000 Euros per employee
Wolfsburg, February 24, 2022 – Volkswagen AG today announced that it will conduct an assessment on the feasibility of a potential initial public offering of Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. The Management Board and the Supervisory Board of Volkswagen concluded a framework agreement reflecting the respective discussions between Volkswagen AG and Porsche Automobil Holding SE and providing a basis for the next steps to prepare a potential listing. The Group’s Board of Management believes that a possible IPO of Porsche would be an important next step in the successfully launched transformation of Volkswagen into a vertically integrated mobility group and leading provider of software-based and emission-free mobility. The actual feasibility of an IPO depends on several different parameters as well as general market conditions. No final decisions have been made.

„The automotive industry is changing fundamentally. Volkswagen is determined to play a leading role in a world of zero-emission and autonomous mobility. We have set the right course with our NEW AUTO strategy and thanks to our substantial cash flows will invest with clear focus to enter new profit pools such as battery & charging, autonomous driving and our own mobility platform in the next few years. An IPO of Porsche AG would give us additional flexibility to further accelerate the transformation. Porsche AG would gain more entrepreneurial freedom and at the same time continue to benefit from group synergies,” said Herbert Diess, CEO of Volkswagen AG.

Jörg Hofmann, Deputy Chairman of the Supervisory Board of Volkswagen AG, said:
"Volkswagen is tackling the decisive years of transformation with clear focus and vigor. This also includes seizing the potential that a changed structure of the Group could offer. That is precisely what we have agreed on. The premise of all considerations is that Volkswagen's innovative power must be strengthened in order to expand its competitive edge in the vital issues of the future. All stakeholders will benefit from this – including the employees, of course."

VW would hold a majority stake in Porsche AG – Placement of up to 25% of preference shares

In the event of an initial public offering, the capital stock of Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG is envisaged to be divided into 50% preference shares and 50% ordinary shares and up to 25% of the preference shares are to be placed on the market as part of a possible initial public offering. Porsche Automobil Holding SE would acquire 25% plus one share of the ordinary shares in Porsche AG from Volkswagen AG at the placement price of the preference shares plus a premium of 7.5%. It is not intended to list the ordinary shares on the stock market. Volkswagen AG would continue to hold a majority stake and include Porsche AG in its financial statements by way of full consolidation. The industrial cooperation between Volkswagen AG and Porsche AG would continue after an IPO.

Employees and shareholders would benefit from a possible listing

Volkswagen AG would be able to use the proceeds from a potential IPO of Porsche AG to accelerate the industrial and technological transformation of the Volkswagen Group. This includes investments in transforming its global production capacities to electric vehicles and funding of additional growth alongside its value drivers. In addition, in the event of a successful IPO, Volkswagen AG would propose to shareholders to distribute a special dividend amounting to 49% of the total gross proceeds from the placement of the preferred shares and the sale of the ordinary shares.

QIA has been a valuable and trusted partner as well as a major shareholder of Volkswagen AG for many years. Volkswagen AG thus welcomes QIA’s intention to also become a strategic investor in Porsche AG’s preferred shares as a natural expansion of the existing relationship.

Stephan Weil, Minister President of the State of Lower Saxony, which is also a major shareholder in Volkswagen, said: "The planned IPO of Porsche offers considerable opportunities for the further development of the VW Group as a whole and, above all, its Lower Saxony sites. That is why the state agrees with the presented framework agreement and will accompany the further process constructively."

Employees of Volkswagen AG and of VW Sachsen GmbH would also benefit from a potential IPO. According to the current state of discussions, around 130,000 employees would receive a one-time payment of 2,000 Euros each through an employee participation.

"The employee representatives on the Supervisory Board support the feasibility assessment. From our point of view, reorganizations can take place if the prospects for the employees are right, and the future is being shaped sustainably in the interests of the workforce. One thing is always clear to us: The competitiveness of our sites must be a priority in order to safeguard jobs in the Group. With the agreed guard rails, this would also be the case this time. It goes without saying that we will continue to closely monitor the proceedings and help shape the process." said Daniela Cavallo, Chairwoman of the General and Group Works Council.

The State of Lower Saxony has been benefiting from the Group’s investments into the transformation and will continue to do so, including at Volkswagen’s main site in Wolfsburg and its other sites. As part of the Group’s planning round 70, Volkswagen has decided to invest around 21 billion Euros in the vehicle and component plants in Lower Saxony over the next five years. This includes the Volkswagen brand’s project Trinity, a state-of-the-art electric car, which will provide autonomous driving to the masses, as well as the most modern development center in Germany.

Note: On 25 February 2022 at 8:00 a.m. CET the board of management of Volkswagen AG will hold a media, analyst and investor conference call to explain the current considerations on a possible IPO of Porsche AG.

Il consiglio di amministrazione e quello di sorveglianza di Vw hanno dato il via libera per la quotazione di Porsche AG. Tra fine 2022 ed inizio del 2023 Vw venderà a Porsche SE (primo azionista di Vw con il 53%, evviva il conflitto di interessi) il 25,1% di Porsche AG, in tal modo la casa di Zuffenhausen rimarrà nel perimetro di Wolfsburg ma l’influenza delle famiglie nella gestione del costruttore crescerà in maniera importante.
Non è chiaro con quali soldi Porsche SE finanzierà questa acquisizione, si parla di un valore totale tra i 65 miliardi di euro e i 100. Probabilmente dovrà cedere una certa quota delle azioni in Vw, indebolendo il controllo a favore della Bassa Sassonia e del Qatar.
Marchionne rese stra ricchi gli Agnelli regalando loro prima CNH e poi Ferrari.
Almeno Vw si fa pagare.

Autore:  Stefano_M [ gio feb 24, 2022 10:47 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

daimlerchrysler ha scritto:
Stefano_M ha scritto:
Secondo me se vw ha dei piccoli problemi forse non è solo per sindacati, burocrazia, land, lotte interne o costi alti.
Può anche essere dopo una quindicina di anni un problema di prodotti? Perché per le altre case e sempre colpa dei prodotti per vw dei sindacati?
Ad esempio in eu forse una non grandissima scelta di hybrid che ha fatto esplodere Toyota, che ha ormai immagine quasi da vw, e i 2 Coreani? Oppure in china il progresso esponenziale che stanno facendo i costruttori locali e in generale nel resto del mondo anche li l'avanzata toyota e coreani?
Del resto vw sta andando finalmente bene in usa da quando gli offre auto che vogliono loro:-)


Parlo da profondo conoscitore delle dinamiche di Vw e so benissimo che i problemi di Vw non possono essere solamente addossati ai sindacati.
La casa tedesca ha nel mondo una delle strutture più bizantine in assoluto, oltre al sindacato anche il ruolo della Bassa Sassonia è nocivo per un buono sviluppo aziendale.
Anche le famiglie sono assai idiosincratiche, dalla defenestrazione di Piech non sono mai riuscite a mostrare completa unità.

Eppure va detto, con mia grossa sorpresa, che negli ultimi 20 anni Vw ha avuto una crescita impareggiabile, negli anni 2000 la stampa tedesca metteva Schrempp contro Piech chiedendosi chi avrebbe prevalso.
Ricordiamoci che nel 2000 Daimlerchrysler realizzava utili netti per 10 miliardi, Vw non arrivava neanche a 2.
Adesso Daimler è nominalmente morta mentre Vw nonostante il diesel gate arriva a circa 20 miliardi di euro di utili.

Riguardo a Vw negli USA: Vw ha iniziato a sfornare auto mediocri a prezzi bassi e vedi il successo.

Infatti parola grossa dire che vw è in crisi, dico solo che negli ultimissimi anni, aldilà dei semiconduttori, secondo me altri stanno facendo meglio a livello di prodotto su alcuni modelli o cmq hanno alcuni modelli più in linea con le esigenze attuali del pubblico e le vendite lo dimostrano.

Autore:  daimlerchrysler [ ven mar 04, 2022 8:26 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

 Volkswagen Group has chosen its headquarters, the central German city of Wolfsburg, as the location for its new factory to buld the Trinity electric flagship sedan for the VW brand.

Construction is set to begin in spring 2023, VW said on Friday.

VW said it was investing about 2 billion euros ($2.18 billion) in the production of the vehicle.

The plant will use the latest manufacturing techniques and is designed to close the technology gap to Tesla, which on Friday got approval to start production at its new European plant near Berlin.

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Construction will start in 2023, with cars rolling off the production line from 2026, VW said. 

The Trinity sedan will be about the size of the midsize Passat. The car will be aimed at the mass market and targets a range of over 700 km (435 miles).

It will be technically ready for Level 4 autonomous driving and will debut VW Group’s SSP electric "super platform" that will replace combustion-engine and full-electric platforms used by brands including VW, Skoda, Seat, Audi and Porsche.

CONTENT FROM IHS MARKIT, NOW A PART OF S&P GLOBAL

Fuel for Thought: India’s Decarbonization Goals and The EV Conundrum

Electric vehicles (EVs) have occupied a lot of media space of late and are widely regarded as the next big breakthrough technology in the automotive world.

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VW aims for a production time of 10 hours per vehicle for the Trinity model, similar to how long it will take Tesla to build cars at its new factory in Gruenheide near Berlin.

The key is "fewer variants, fewer components, more automation, leaner production lines and new logistic concepts," VW said.

The factory will produce about 250,000 cars annually and building it from scratch is less complex than retooling existing operations, VW brand chief Ralf Brandstaetter told reporters in November.

The decision to add a new facility is part of VW Group CEO Herbert Diess’s push to pick up the pace in the EV shift and become more efficient.

Building the factory close to Wolfsburg is a nod to VW’s powerful unions, who have frequently clashed with Diess

Vw ha dato il via libera ad una fabbrica gemella di Wolfsburg, inizio costruzione nel 2023 ed avvio della produzione nel 2026. È de facto la risposta tedesca a Tesla. Il primo modello farà parte del progetto Trinity, il pianale che sarà l'erede del MEB, con capacità di guida autonoma di livello 4. Diess non era molto d'accordo su questa scelta ma ha voluto evitare un nuovo scontro.

Autore:  Leon83 [ mer mar 09, 2022 8:49 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Tutte le Leon ordinate ma che non ancora con un calendario di produzione assegnato, non verranno consegnate prima di Aprile 2023.

Autore:  daimlerchrysler [ mer mar 09, 2022 9:32 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Leon83 ha scritto:
Tutte le Leon ordinate ma che non ancora con un calendario di produzione assegnato, non verranno consegnate prima di Aprile 2023.


In Germania tutti gli impianti del gruppo Vw eccetto Emden sono bloccati.

Autore:  cometa rossa [ gio mar 10, 2022 9:03 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Le acciaierie sono quasi tutte ferme, rottame ferroso via nave non arriva; si stanno fermando un po' tutti gli impianti produttivi, non solo nel settore automotive

Autore:  daimlerchrysler [ ven mar 11, 2022 7:45 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Nonostante problemi pesantissimi per l’approvvigionamento di semiconduttori Vw ha riportato risultati molto positivi per il 2022, per la prima volta nella storia sono stati superati i 20 miliardi di profitto in un singolo anno.
Il 2022 non sarà facile da superare a causa degli enormi rischi dovuti alla guerra in Ucraina.

Allegati:
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6E8E89E5-168E-4101-8BD2-BF850FBF6B79.jpeg [ 183.45 KiB | Visto 2017 volte ]

Autore:  daimlerchrysler [ lun mar 21, 2022 7:08 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

VW’s Chattanooga plant is building the ID4 electric compact crossover. Pictured here are preproduction models.
Volkswagen Group of America plans to spend at least $7.1 billion in North America through 2027 to build up its local electric vehicle production capacity — including construction of a battery plant as well as overhauls of its assembly plants in Puebla and San Jose Chiapa, Mexico — and bolster interim ICE-powered production as part of a push to regionalize its product decisions for the continent.

The company aims to introduce more than 25 new battery-electric vehicles through 2030 across the group's brands that sell in the U.S.: VW, Audi, Porsche, Bentley and Lamborghini. But more importantly, it also plans to localize "all major design and engineering responsibilities" for top-hat development of EVs for North American consumers by 2030 — a move that could, in theory, allow VW to produce an electric midsize pickup for U.S. consumers, as well as other products.

“The Volkswagen Group has taken a leadership position in the American EV market. To continue that conquest, we’re investing over $20 million through June of this year into our dealers nationwide, transforming them into EV experience hubs serving communities across the country,” Volkswagen Group of America CEO Scott Keogh said. “The reason is simple: We are transforming Volkswagen into an EV brand and I could not be more personally committed to this course.”

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Keogh aims to push products that would allow the VW brand to capture 55 percent of its annual sales as EVs by 2030. Much of its future EV product lineup is already known: the ID4 compact crossover, which will begin local production at VW's Chattanooga Assembly complex in the second half of 2022; the ID Buzz minivan, which will be imported from Europe beginning in 2024; a long-range sedan, called the ID Aero, in 2025, and electric versions of the Atlas and Atlas Cross Sport beginning in 2026.

VW will begin phasing out sales of internal combustion engine-powered vehicles in North America after the turn of the decade, Keogh said.

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VW sets target for ID Buzz sales
Full details unknown
Full details of the German automaker's spending plans weren't revealed. For example, whether its planned increase in North American battery production would be done in-house or in partnership with a supplier. Battery-maker SK Innovation built a plant in Georgia to supply VW's initial EV assembly operations in Chattanooga.

In comments last week, Volkswagen Group CEO Herbert Diess said the world's second-largest automaker planned an aggressive expansion of battery production to supply its EV ambitions.

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The 2022 Automotive Solutions Webinar Series strives to empower you to make efficient business decisions with critical data on the latest automotive industry trends, thereby enhancing your market competitiveness, at the same time allowing you opportunities to connect with our team of automotive experts without any language or cultural barrier.
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However, "the group is currently assessing governance and finance models, and aims to finalize decisions through 2022," regarding its battery plant aspirations in North America, the company said Monday. In May, VW will open a $22 billion battery engineering lab in Chattanooga to test and validate batteries used domestically.

Details of a full transition of its Mexico operations to EV production were also left undisclosed. The company said the overhauls of the group's two Mexican plants is "for the assembly of electric vehicles and components [such as e-motors] by the middle of the decade." Puebla currently assembles the VW Tiguan and Taos crossovers and the VW Jetta sedan, while San Jose Chiapa assembles the Audi Q5 crossover.

In comments later Monday, Keogh said part of VW’s transformation will be to its business operations as well, allowing the company to “be faster” as it switches from being “an import business” to taking local responsibility for engineering, purchasing and production of vehicles sold in North America.

“I think that’s a lot about what the $7.1 billion invest[ment] is about. It will also allow us to make the decisions that are right for the market,” including a potential EV pickup for the VW brand, Keogh said. “At the end of the day, let’s call it ‘the math’ still needs to make sense; it’s still the automotive business, so you need scale, you need efficiencies, and you do a proper business case. But yes, we can do those things regionally.”

Keogh also said that plant capacity for EV production in Chattanooga could ultimately reach up to 100,000 to 120,000 annually after ID4 is fully ramped up. The plant is currently doing pilot builds, with a start-of-production planned for August/September. That level of production “is exactly what the doctor ordered for that vehicle,” to meet demand across North America, Keogh said. “I think we always had a bridge period to get the market ready, to get the dealers ready, to get Chattanooga up to speed. And frankly, the bridge period has been overwhelmed by demand for the ID4. The market is going through the roof.”

As for a potential EV pickup, Keogh said the company “has some different ideas and we have some different proposals, and I promise we will make the announcement as it’s ready. I think it’s a good idea. I think it’s a good opportunity. Let’s see how it comes to life.”

Asked about leasing rates, Keogh said that VW historically had probably been too reliant on high leasing rates and incentives, and said the ongoing inventory shortage had provided the company with an opportunity to reset its business and make it more profitable. He said he would like to see leasing penetration fall to about 40 percent for VW to allow for a steady stream of returning customers while reducing incentive spend and dealer inventory carrying costs, which hurts profitability.

Vw ha annunciato investimenti per 7 miliardi di dollari per il Nordamerica da qui al 2030. Dopo anni di perdite terrificanti il marchio Vw è tornato in attivo e c’è la speranza di migliorare le quote di mercato.
Secondo il ceo della divisione locale la domanda per la ID4 è eccellente, la produzione locale aiuterà non poco a soddisfarla. Oltre a Chattanooga anche Puebla e San Jose de Chiapas produrranno modelli elettrici.
Le eredi di Atlas e Atlas Cross sport saranno elettriche.

Autore:  daimlerchrysler [ mar mar 22, 2022 10:26 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Il diamante ceco di Vw non brilla più come una volta. Skoda ha riportato un 2021 piuttosto sotto tono, anche tenendo conto della crisi dei chip.
Le vendite sono calate del 12,6% a causa dell’implosione nel mercato cinese -58,8%. Anche il margine operativo è inferiore agli anni scorsi con un valore del 6,1%. L’Octavia raggiunge appena le 200.000 unità. La Enyaq va benissimo ma non hanno i semiconduttori per soddisfare la domanda.
La crisi in Ucraina avrà ripercussioni pesantissime per Skoda dato che il mercato russo è il secondo più importante.
A breve la casa ceca presenterà questo nuovo concept che prefigurerà il nuovo linguaggio stilistico.

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Autore:  daimlerchrysler [ gio mar 24, 2022 10:08 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Volkswagen Group's Spanish subsidiary Seat is facing production shortfalls from multiple sources, first from the semiconductor shortage and now from the impact of the war in Ukraine, CEO Wayne Griffiths said.

Seat had an operating loss of 371 million euros ($407 million) in 2021, when production was 25 percent less than planned because of a lack of chips, Griffiths said.

He said the shortage had a negative impact of 600 million euros overall on the balance sheet of the unit, which includes Seat and the Cupra performance brand.

The subsidiary recorded a net loss of 256.3 million euros in 2021.

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VW says its Spanish battery cell plant will be located near Valencia
Production at Seat's main plant in Martorell, near Barcelona, and at two VW plants that build Seat vehicles is currently disrupted because of the continuing chip shortage as well as supply issues linked to the war, Griffiths said Wednesday at Seat's annual news conference.

The ongoing crisis in Ukraine has caused disruptions at some auto assembly plants and prompted companies to suspend shipments to Russia, affecting virtually all automakers across Europe.

VW Group, so far, has bounced back quickly from parts shortages caused by the war. It restarted production faster than planned at its Wolfsburg plant.


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Fuel For Thought: Consumer Electronics Show Recap
This year's CES was certainly unusual, between the numerous exhibitors "going virtual" at the last minute and the sheer variety of announcements that transpired.
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Martorell, which builds the Seat Ibiza small hatchback, Seat/Cupra Leon compact hatchback and the Cupra Formentor compact crossover, is operating at a lower level because of a lack of chips, "and will be further impacted by a lack of essential parts from Ukraine," he said.

Griffiths said the slowdown mainly affects the Leon and Formentor assembly line, particularly for plug-in hybrid versions; the line is currently working on two daily shifts instead of three.

Griffiths added that production of the full-electric Cupra Born in Zwickau, Germany, has been temporarily interrupted and that production of the Seat Tarraco midsize SUV in Wolfsburg, Germany, has been put on hold due to a lack of parts coming from Ukraine.

The impact of the war in Ukraine is likely to overshadow the semiconductor shortage issue this year, Griffiths said. Seat is not only concerned about a lack of parts from Ukraine, he said, but also about the supply and cost of energy, and the effects on inflation and macroeconomic issues. He cited secondary effects such as a truck drivers' strike in Spain to protest rising fuel prices.

Uncertain impact
Griffiths said that a quick solution to the Ukraine crisis does not look likely at the moment, and that "the longer it goes on, the worse the collateral impact will be."

Given the uncertainty, he said, it is not possible to forecast the extent of the impact on Seat operations this year.

Seat was unable to produce approximately 115,000 units out of a forecast 500,000 at Martorell, the figure includes production for Audi brand. The shortfall mainly affected "high-margin models," Seat finance chief David Powels said Wednesday.

Powels said the shortfall prevented Seat from improving on 2020's results, when it posted a net loss of 194.2 million euros. He said the losses made in 2020 and 2021 on volumes that were significantly lower than before the COVID-19 pandemic "show Seat's break-even point is still too high." Seat's sales hit a record in 2019 at 574,100

Risultati non positivi per il marchio Seat nel 2021. Ci sono state perdite operative per 371 milioni di euro.
Il management dà la colpa soprattutto alla carenza di semiconduttori, d’altronde rispetto al 2019 la produzione è calata da 571.000 unità a circa 410.000. Cupra avrà molte novità, per Seat il futuro rimane incerto.

Autore:  Leon83 [ gio mar 24, 2022 10:25 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

L'attesa media per aver una leon è un anno. Poi ci sono quelli che la ricevono in pochi mesi ma sono colpi di culo inspiegabili.
Ateca anche senza alcun ibrido pure lei attesa di un anno.
Cupra aveva il programma privilegiato per riceverla in poco tempo, ed è già sparito.
Comunque i risultati finanziari sono negativi, ma in miglioramento rispetto all'anno precedente.

Autore:  daimlerchrysler [ gio mar 24, 2022 10:55 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

E’ un dato di fatto che Vw ha favorito l’assegnazione dei chip ad Audi e a Porsche (anche a Bentley e Lamborghini ma parliamo di numeri non significativi), d’altronde la domanda sia per Seat che per Skoda c’è.

Prima della guerra in Ucraina ci si aspettava un significativo miglioramento della situazione dei semiconduttori nella seconda metà del 2022, dubito che si materializzerà. Vw deve favorire la produzione di elettriche e di auto premium, Diess ha già detto che parte dei semiconduttori sarà spostato verso le fabbriche in Nord America e verso la Cina penalizzando quindi la produzione europea.
Tempi veramente duri per tutti.

Autore:  Zebrone [ gio mar 24, 2022 12:10 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Audi è ancora messa molto male con gli ordini 2021 (A3 1 anno, A5 16 mesi, Q3/Q5 18 mesi) ma anche gli altri non è che stiano meglio (a un mio caro amico hanno cancellato l'ordine per una JCW).

Autore:  mauro65 [ gio mar 24, 2022 12:53 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

daimlerchrysler ha scritto:
... Diess ha già detto che parte dei semiconduttori sarà spostato verso le fabbriche in Nord America e verso la Cina penalizzando quindi la produzione europea.
Tempi veramente duri per tutti.
Che poi dalla Cina non giungono notizie economiche granché rassicuranti, tra il rischio di un nuovo default Evergrande e le problmeatiche sulle aziende high tech.

Autore:  daimlerchrysler [ gio mar 24, 2022 10:39 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

In Cina VW combatte con risultati molto negativi per le ID.
Stanno facendo di tutto per migliorare le vendite e hanno bisogni di componenti.
A breve arriverà sul mercato locale la Q4 etron.

Autore:  daimlerchrysler [ gio mar 31, 2022 5:39 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

https://www.manager-magazin.de/unterneh ... 9eca5221cd

Forse la settimana prossima il consiglio di sorveglianza di Vw darà il via libera all’ingresso di Audi e Porsche in formula 1.

Autore:  daimlerchrysler [ lun apr 04, 2022 9:19 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

https://www.automobilwoche.de/bc-online ... -unbedingt

Secondo automobilwoche Audi e McLaren firmeranno oggi l’accordo.

Autore:  G5X [ lun apr 04, 2022 9:33 am ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Se ne sentiva proprio il bisogno.

Autore:  daimlerchrysler [ lun apr 04, 2022 12:27 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

https://www.autocar.co.uk/car-news/busi ... skoda-boss

Klaus Zellmer è stato nominato ceo del marchio Skoda. Dopo quasi 20 anni di successi le cose non vanno più come prima. Skoda soffre molto per la guerra in Ucraina, dato che la Russia è il suo secondo mercato. In Cina le vendite sono collassate del 70% in meno di 2 anni. La redditività non è più quella di una volta.
In autunno Skoda svelerà una concept (ovviamente un suv elettrico) che mostrerà il nuovo corso stilistico.

Autore:  G5X [ lun apr 04, 2022 4:16 pm ]
Oggetto del messaggio:  Re: Notizie strategiche e finanziarie del gruppo Vw

Io le passate fortune di Skoda non le comprendo proprio.
Eccetto la Octavia sw e ancor più la Superb il resto non aveva veramente niente da dire.
Le ho provate e riprovate e non mi sono mai piaciute.
Sui motori piccoli poi stendiamo un velo pietoso .. i 3 cilindri che vibrano come trattori davvero un tuffo nel passato.
I prezzi reali di vendita l'aiutavano di certo e forse tutto finiva li.

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