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MessaggioInviato: mer feb 15, 2023 11:48 pm 
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Il lavoro del futuro sarà il piega lamiere ... tanto sotto saranno tutte uguali.

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MessaggioInviato: gio feb 16, 2023 3:36 pm 
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Vw ha annunciato una Tiguan ID per il 2026, pianale MEB evoluto.
In tal modo viene compensato il ritardo del progetto Trinity.
Secondo Automobilwoche il design delle ID verrà completamente abbandonato.


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MessaggioInviato: gio feb 16, 2023 4:13 pm 
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daimlerchrysler ha scritto:
Secondo Automobilwoche il design delle ID verrà completamente abbandonato.


per fortuna; a parte l'id buzz, le altre anche no


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MessaggioInviato: gio feb 16, 2023 5:53 pm 
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Iscritto il: mar gen 23, 2007 3:06 pm
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daimlerchrysler ha scritto:
Secondo Automobilwoche il design delle ID verrà completamente abbandonato.


Bastava chiedere un parere spassionato su L2D, è dal primo prototipo che glielo diciamo che fan cagare

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MessaggioInviato: gio feb 16, 2023 6:50 pm 
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E’ ancora un’indiscrezione ma segnalerebbe una rivoluzione in casa Vw non da poco.
La linea Id era sempre stata pensata come separata dal resto della gamma, d’altronde Vw decise di puntare moltissimo sulle elettriche mentre PSA (poi Stellantis) più prudentemente offrivano varianti elettriche dei modelli tradizionali.
Dato che per motivi legislativi saremo costretti a comprare auto elettriche, ha veramente senso abbandonare nomi storici sull’altare della rivoluzione elettrica? Vw non è Tesla e gli ultimi 2 anni lo hanno chiaramente dimostrato.


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MessaggioInviato: gio feb 16, 2023 7:05 pm 
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https://www.quattroruote.it/news/nuovi- ... sburg.html

Articolo di quattroruote a riguardo della nuova Id Tiguan.


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MessaggioInviato: ven feb 17, 2023 7:44 am 
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daimlerchrysler ha scritto:
https://www.quattroruote.it/news/nuovi-modelli/2023/02/16/volkswagen_nuovo_indizio_su_una_prossima_e_suv_sara_prodotta_a_wolfsburg.html

Articolo di quattroruote a riguardo della nuova Id Tiguan.


Il tonfo che avete appena sentito è un triestino, caduto steso per terra, alla vista di quest'articolo


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MessaggioInviato: ven feb 17, 2023 9:07 am 
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Comunque a Pisa vendono Sharan con 30% sconto listino fino a esaurimento scorte.
Mi pare ci sia anche un ulteriore modello ma non ho capto bene la pubblicità passata in radio ... se la risento aggiorno.

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MessaggioInviato: ven feb 17, 2023 11:28 am 
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Hanno fermato la produzione della Sharan più di un anno fa.


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MessaggioInviato: ven feb 17, 2023 12:49 pm 
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cometa rossa ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:
https://www.quattroruote.it/news/nuovi-modelli/2023/02/16/volkswagen_nuovo_indizio_su_una_prossima_e_suv_sara_prodotta_a_wolfsburg.html
Articolo di quattroruote a riguardo della nuova Id Tiguan.
Il tonfo che avete appena sentito è un triestino, caduto steso per terra, alla vista di quest'articolo
L'unico fastidio è che dovrò aumentare ancora la copertura assicurativa furto/incendio :D


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MessaggioInviato: ven feb 24, 2023 8:37 pm 
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Volkswagen Group will build its own production plant in the U.S. for its new Scout brand, company sources told Automotive News Europe sister publication Automobilwoche.

The automaker was considering using contract manufacturers Foxconn or Magna to build the vehicles.


However, those plans are off the table.

"The decision to build the plant ourselves has been taken," company sources said.

VW owns the rights to the Scout brand and wants to revive it for the U.S. market as an electric brand.


The start of production is planned for 2026.

Initially, an electric pickup and an off-road SUV will roll off the production line.

VW Group's Audi brand may also build a factory in the U.S. to take advantage of subsidies offered by the Inflation Reduction Act, Audi CEO Markus Duesmann told the Frankfurter Allgemeine Zeitung in comments that were later confirmed by the company.

Secondo Automobilwoche VW avrebbe deciso di aprire in proprio una fabbrica per il marchio Scout. Sarebbe una spesa enorme, probabilmente Audi svilupperemo un modello su questa base (che non sarà la MEB).


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MessaggioInviato: ven mar 03, 2023 9:52 pm 
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Volkswagen Group expects strong increases in vehicle sales and revenue this year as the automaker benefits from full order books and better access to semiconductors.

Revenue is forecast to grow by 10 percent to 15 percent, indicating 2023 revenue of 307 billion euros to 331 billion euros. Global deliveries are expected to rise 14 percent to about 9.5 million vehicles.

Operating return on sales is expected to be in the range of 7.5 percent to 8.5 percent, compared with 7.9 percent in 2022, VW said in a statement on Friday.

"We expect the supply chain bottlenecks to gradually ease in the current year, allowing us to service the high order backlog," Chief Financial Officer Arno Antlitz said.

It forecasts operating returns as high as 8.5 percent — roughly on par with last year's result, but better than analysts expected.


The automaker is proposing a dividend of 8.70 euros per ordinary share and 8.76 euros per preferred share, a 1.20-euro per share increase over last year's payout.

VW Group's deliveries fell 7 percent to 8.26 million last year as chip shortages squeezed production of volume sellers such as the Golf hatchback. Sales of battery-electric cars rose 26 percent to 572,100 as the automaker prioritized EVs for scarce chips.


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February 2023 US Auto Sales Holding The Line
February 2023 auto sales are expected to advance mildly from the month-prior level, but not nearly enough movement to identify any change to current demand dynamics.
READ MORE
Waning demand

VW's strong forecast comes amid concerns over waning demand later this year as record inflation and slowing economies increasingly squeeze car buyers.

CEO Oliver Blume, who replaced Herbert Diess in the top job in September, is under pressure to revamp the company's software push and defend VW's position in its biggest market China against home-grown manufacturers.

Mercedes-Benz, Renault and Stellantis reported healthy profits in the past weeks on high prices and orders they accumulated during the height of the supply-chain crisis.

While returns are strong for now, carmakers continue to battle supply-chain snarls. Thousands of unsold vehicles and unused raw materials have been piling up at plants in Europe because of truck and train shortages.

The problems, following chip shortages that are finally easing, have prompted Stellantis and Renault to try and recruit truck drivers among their factory workers

Vw prevede un’esplosione in avanti dei profitti nel 2023, con una domanda che sta crollando. Confidano negli ordini ancora inevasi.
Vw ha anche annunciato ben 2 miliardi di euro per una nuova fabbrica nella Carolina del Sud, a partire dal 2026 verranno prodotti modelli del rinato marchio Scout, saranno suv e pick up elettrici. Forse ci saranno anche varianti a marchio Audi.


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MessaggioInviato: sab mar 11, 2023 3:01 pm 
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Internamente Audi viene criticata dall board di Wolfsburg per non essere stata capace di rinnovare in tempo la gamma. Effettivamente la media è molto alta e i ritardi hanno colpito le elettriche ma anche le vetture tradizionali. Al partire da fine 2023 l'offensiva di prodotto (Q6, Q5, A4, A6 e tron) dovrebbe aiutare.


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MessaggioInviato: lun mar 13, 2023 10:35 am 
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Die Aufräumarbeiten und Neustrukturierungen bei Audi gehen weiter. Bereits seit Sommer wurde daher auch eine neue Nomenklatur für die Modellpalette des Premium-Herstellers erwogen. Jetzt sind erste Details durchgesickert, wie die Modelle zukünftig heißen sollen.

Wie die Heilbronner Stimme berichtet, werden die im Werk Neckarsulm gefertigten Verbrenner A4 und A6 zukünftig in A5 und A7 umbenannt. Hintergrund: Audi will zukünftig alle Verbrenner-Modelle im Portfolio mit ungerader Zahl (A3, A5, A7, Q3, Q5, Q8 usw.) benennen, die Elektro-Modelle hingegen erhalten gerade Zahlen. Also A4, A6, A8, Q4, Q6, Q8 usw.

Damit wollen die Ingolstädter eine stärkere Trennschärfe zwischen alter Verbrenner- und neuer Elektro-Welt schaffen. Die bisherigen Coupés A5 und A7 sollen keinen direkten Nachfolger mehr als Verbrenner-Modell erhalten, so dass eine Verwechslung mit den neuen Namen von A4 und A6 ausgeschlossen wird.

A breve verrà confermato il cambiamento dei nomi dei modelli Audi. Le elettriche avranno numeri pari (Q6, A6, A4) mentre i modelli con motori a combustione avranno numeri dispari, in pratica la A4 diventerà A5 e la A6 diventerà A7.


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MessaggioInviato: lun mar 13, 2023 10:36 am 
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daimlerchrysler ha scritto:
Die Aufräumarbeiten und Neustrukturierungen bei Audi gehen weiter. Bereits seit Sommer wurde daher auch eine neue Nomenklatur für die Modellpalette des Premium-Herstellers erwogen. Jetzt sind erste Details durchgesickert, wie die Modelle zukünftig heißen sollen.

Wie die Heilbronner Stimme berichtet, werden die im Werk Neckarsulm gefertigten Verbrenner A4 und A6 zukünftig in A5 und A7 umbenannt. Hintergrund: Audi will zukünftig alle Verbrenner-Modelle im Portfolio mit ungerader Zahl (A3, A5, A7, Q3, Q5, Q8 usw.) benennen, die Elektro-Modelle hingegen erhalten gerade Zahlen. Also A4, A6, A8, Q4, Q6, Q8 usw.

Damit wollen die Ingolstädter eine stärkere Trennschärfe zwischen alter Verbrenner- und neuer Elektro-Welt schaffen. Die bisherigen Coupés A5 und A7 sollen keinen direkten Nachfolger mehr als Verbrenner-Modell erhalten, so dass eine Verwechslung mit den neuen Namen von A4 und A6 ausgeschlossen wird.

A breve verrà confermato il cambiamento dei nomi dei modelli Audi. Le elettriche avranno numeri pari (Q6, A6, A4) mentre i modelli con motori a combustione avranno numeri dispari, in pratica la A4 diventerà A5 e la A6 diventerà A7.


Quindi uno potrà comprarsi la A5 30tdi che in realtà è la vecchia A4 2.0 Tdi col motore piccolo piccolo. Mi sembra giusto :D
Domanda: la A5 cosa diventa? A5 bis? A5 coupè?

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MessaggioInviato: lun mar 13, 2023 12:18 pm 
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La A5 verrà cancellata, avevo letto di un modello unico che sostituirà A7 e A5 ma non ci sono conferme.


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MessaggioInviato: lun mar 13, 2023 5:35 pm 
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daimlerchrysler ha scritto:
La A5 verrà cancellata, avevo letto di un modello unico che sostituirà A7 e A5 ma non ci sono conferme.



la sindrome "diminuzione modelli" creata da mercedes ha contagiato anche Audi?


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MessaggioInviato: lun mar 13, 2023 6:02 pm 
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È inevitabile, sanno che venderanno meno auto e che devono investire in modo massiccio nel software e nella transizione elettrica. Bmw sembra che ridurrà in maniera meno importante rispetto ai concorrenti tedeschi.


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Multiflex ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:
La A5 verrà cancellata, avevo letto di un modello unico che sostituirà A7 e A5 ma non ci sono conferme.



la sindrome "diminuzione modelli" creata da mercedes ha contagiato anche Audi?


Ma speriamo, io sono anni che lo dico

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fritz287 ha scritto:
Multiflex ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:
La A5 verrà cancellata, avevo letto di un modello unico che sostituirà A7 e A5 ma non ci sono conferme.



la sindrome "diminuzione modelli" creata da mercedes ha contagiato anche Audi?


Ma speriamo, io sono anni che lo dico


si dice che anche bmw taglierà la seria 4 6 e 8 per farne poi una sola


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MessaggioInviato: lun mar 13, 2023 6:17 pm 
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Altra cosa auspicabile.
Siamo alla millesima serie 5 aziendale, la versione più bananosa (8 Grancoupé) sarebbe anche più bella ma son 10cm in più di macchina completamente inutili. Fino a 5 metri secondo me si vive, oltre diventa un bello sbatti...

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https://www.handelsblatt.com/unternehme ... 34046.html

Vw ha annunciato una giga factory in Canada, piuttosto distante dalle fabbriche in Messico e negli USA. L’investimento non è stato dichiarato ma dovrebbe aggirarsi sui 7 miliardi di dollari.
Intanto il gruppo Vw sta ritardando la scelta dell’impianto in Europa dell’est. Aspettano altri incentivi. Ah il capitalismo con i soldi dei contribuenti :piangi2


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MessaggioInviato: lun mar 13, 2023 6:47 pm 
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è vero che la prossima a6 che dovrebbe debuttare l'anno prossimo sarà berlina e sw ma solo elettrica?


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MessaggioInviato: lun mar 13, 2023 8:05 pm 
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Multiflex ha scritto:
è vero che la prossima a6 che dovrebbe debuttare l'anno prossimo sarà berlina e sw ma solo elettrica?


L’anno prossimo Audi presenterà la A6 etron berlina e Avant, sarà prodotta ad Ingolstadt su pianale PPE. Ci sarà anche una futura A6 con motore a combustione, si chiamerà A7 e verrà presentata a fine 2025.


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MessaggioInviato: gio mar 23, 2023 7:29 am 
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https://www.manager-magazin.de/unterneh ... 98f872fe9c

Intervista di Blume alla rivista Manager Magazin. Il nuovo ceo fa capire che l’azienda tedesca vuole offrire un ritorno al vecchio stile manageriale, si propone come l’anti Diess. Anche l’idea di effettuare “quotazioni virtuali” dei vari marchi viene ridimensionata, Blume cita come potenziale candidato Lamborghini ma subito ammette che non c’è alcun progetto al momento. Più probabile che venga quotata tra qualche anno la divisione dedicata alla produzione delle batterie.
Facendo un sunto:

1)Blume ammette che le Id stanno andando male in Cina, nel breve termine i restyling permetteranno di portare miglioramenti al software, nel medio termine dovranno essere rivoluzionati i modelli elettrici offerti in loco.
2) hanno annunciato una fabbrica negli USA perché li hanno ricoperti di incentivi, in Canada alla fabbrica di batterie è stata offerta elettricità da fonti rinnovabili sottocosto, Blume è chiarissimo nel chiedere all’Europa di fare lo stesso (cacciare i soldi please :fumatore ). Intanto i piani per l’apertura di una nuova giga factory nell’Europa dell’ est sono stati bloccati.
3) rimarrà ceo di Porsche e di Vw. Nel grafico si mostra la capitalizzazione di Porsche ag e Vw ag, in pratica escludendo Porsche tutto il gruppo Vw ha un valore negativo.
4) Blume ripete più volte che la qualità dei prodotti deve migliorare, sia per quanto riguarda i tradizionali punti di forza di Vw sia nel software.


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MessaggioInviato: gio mar 23, 2023 10:49 am 
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https://europe.autonews.com/automakers/ ... dd-numbers

Audi ha confermato il cambiamento dei nomi dei modelli, le auto con motore a combustione avranno numeri dispari, le auto a batteria avranno numeri pari.
Sembrerebbe che Audi offrirà un’erede alla A5 (la coupè).


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MessaggioInviato: gio mar 23, 2023 11:58 am 
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HAMBURG -- Volkswagen and Skoda are working on a plan to localize a small electric car in India as part of the wider program within the VW Group to produce an EV that costs less than 20,000 euros ($21,500).

The India plan is one of four working "streams" currently being overseen within VW's volume brand group to find ways to bring down the cost of an entry small electric car ahead of a planned launch in 2026-27, Thomas Schaefer, head of VW brand, said on the sidelines of the launch of the ID2all small car concept.

VW said it plans to start deliveries of the production ID2 in 2025 with a targeted entry price of less than 25,000 euros. The automaker also aims to undercut that price with the cheaper model, possibly called ID1.


"That is the real Champions League. We have to make a car that is affordable," VW brand CEO Thomas Schaefer said.
"There is almost an obligation for us to get this right," Schaefer said last week. "That is the real Champions League. We have to make a car that is affordable."

Skoda is leading the Indian side of project as part of its wider role to develop cars for itself and the VW brand for the market on the combustion-engine MQB-A0 platform.

India is emerging as potential production location for cheap EVs. Stellantis has started building an electric version of the Citroen New C3 minicar in India, and Renault may build an EV version of the Kwid there, according to media reports.

Market leader Suzuki is also looking at localization EV production there.

Which platform VW will use for the ID1 has not been decided, but Schaefer said it was unlikely to be a version of the MEB Entry platform underpinning the VW ID2 and three other models, including one each for Skoda and Cupra.

Partnering is a possibility

Working with an outside partner on the platform is one option VW is looking at to bring down costs.

"Either you solve the riddle with scale, or downsize the battery, or you go partnering and scale it even more," Schaefer said. "We have not solved it yet."

The four working groups present their findings on a weekly basis, Schaefer said.

The ID1 name is also undecided.

"There is a debate about that," he added.

One element of the car that has been fixed is the battery chemistry. It "has to be" lithium iron phosphate (LFP)," Schaefer said, referring to the cheaper chemistry that has been popularized for electric cars by Chinese battery companies and automakers.

The ID2 will also use LFP for its lowest-cost variants.

The entry level EV is likely to be built in Europe for European sales, Schaefer said.

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The exact location of the factory is not so important in terms of bringing down the cost, VW production head Christian Vollmer said.

"It does not matter where you produce the car, either Germany, Eastern Europe, Southern Europe. What matters is that you spend a maximum 15 hours to build it," he told Automotive News Europe at the same event.

To build that fast VW would need a high level of automation, which reduces the wage bill, he added. Then, the battery and the sourcing of battery materials become the key concerns.

"[At that point] the questions are: How big is the battery? What is the range? What is the supply chain and the CO2 balance of that supply chain, inbound and outbound?" Vollmer said. "Where I produce the car is on page two."

Il ceo del marchio Vw si è mostrato molto loquace riguardo al progetto delle piccole elettriche (n.b. si intendono delle elettriche al di sotto delle concept Id2, Cupra rebel il cui progetto è già stato approvato ed avviato), si parla di una produzione in Europa ed in India. Il pianale sarebbe completamente inedito e Vw è aperta ad alleanze. Skoda ha già iniziato gli studi di fattibilità.
Vedremo cosa succederà, è imho imperativo raggiungere un prezzo di accesso più basso per avere una vera rivoluzione elettrica, altrimenti metà degli acquirenti europei di auto rimarrà tagliata fuori.


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MessaggioInviato: gio mar 23, 2023 2:04 pm 
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Cupra, Volkswagen Group’s sporty EV-focused brand, is starting market testing for a possible expansion to the U.S., Seat and Cupra CEO Wayne Griffiths said.

The potential move is part of a push to add new markets for Cupra, which was once a performance-oriented sub brand of VW’s Spanish brand Seat but now has its own distinct models.

Cupra has started sales in Mexico and Australia, and it will soon add Colombia and Chile. Expansion to new markets will help Cupra reach its mid-term goal of selling 500,000 cars a year, the brand said this week in a release.

"As far as our ambition of being truly global, we are currently analyzing a possible entry into the North American market," Griffiths said Wednesday at Cupra's annual news conference. "At the moment, we are testing our brand with potential clients; we think Americans would love Cupra’s design and great performance."

The first results of those tests are very promising, he added.

Griffiths did not say which models Cupra might sell on the U.S. market. The current lineup includes four compact models: The Leon hatchback, the Formentor crossover, the Ateca SUV and the Born, a full-electric hatchback.

Next year, they will be joined by the Tavascan, a compact electric SUV, and the Terramar, a midsize crossover. The Tavascan will be unveiled next month in Berlin.


The Tavascan, a coupe-style electric SUV, was shown as a concept at the Frankfurt auto show in 2019. It will go into production in 2024.
Larger models needed for U.S.
Griffiths said in an interview with the U.K. publication Autocar that if Cupra enters the U.S. market, it will do so only with larger, full-electric models.

"You need a car in the US that's fit for the U.S. and electric," he told Autocar. "A U.S. electric car is generally bigger, so it will be a next generation of electric cars that would be based on the SSP platform from VW." That platform is expected some time after 2025.

Griffiths said the timing of a U.S. market entry would be linked to Cupra’s move to an electric-only brand, which he has said will be by 2030. Cupra, as a new brand, also needs to establish itself in Europe, he added.

"The investments for making cars ready for America are considerable, and I think we need to be stronger first in Europe and make sure we’ve done our homework," he said, adding that Cupra was seeking a European market share of 3 to 4 percent.

Cupra’s market share at the end of February was 1.2 percent, according to industry group ACEA, a 60 percent increase from 2022.

The North American market has long been coveted by sporty European brands. The Stellantis group’s Alfa Romeo brand first effort ended in 1995, but it returned to the U.S. in 2014, first with the niche 4C coupe, then with the midsize Giulia sedan and Stelvio SUV. The compact Tonale SUV debuted this year, and brand CEO Jean-Philippe Imparato said in January that a large full-electric vehicle will be developed by 2027 to expand in the U.S.

Renault’s Alpine brand is also planning a U.S. expansion starting in 2027 or 2028. CEO Laurent Rossi said in January that the U.S. market will be crucial for Alpine’s ambitious revenue and sales goals. The brand has aspirations to sell two models in the U.S., a midsize full-electric SUV and a larger, similar model, starting in 2027 or 2028.


The Cupra Urban Rebel concept will reach production in 2025 as a small, full-electric hatchback. It will be built alongside the VW ID2 in Spain.
Tavascan, Terramar to launch in 2024
Cupra’s lineup will grow in the next two years with three new models. The Tavascan will be unveiled next month and will go on sale in 2024; it will be assembled in China in a VW joint venture factory in Anhui.

Also next year, the larger Terramar SUV will hit the market; it will be available in both combustion-engine and plug-in hybrid versions. It will be built at VW Group's factory in Gyor, Hungary, alongside the Audi Q3 Sportback on which it is based.

Griffiths said yesterday that the Terramar could be seen as a possible replacement for the current Ateca compact SUV, although at 4500 mm it is longer than the Ateca.

The most important new model will be in 2025 a small full electric hatchback, which has been previewed by the Urban Rebel concept.

The hatchback will be based on the same VW Group MEB Entry platform that will underpin the coming VW ID2. Both models will be assembled in Seat’s Martorell plant, near Barcelona, after an investment of 3 billion euros.

Cupra starebbe pensando ad uno sbarco negli Stati Uniti ma a lungo termine, adesso non ha nessun modello adatto per quel mercato. Nel 2024 arriveranno Tavascan e Terramar (che sarà l’ultima Cupra con motore a scoppio).


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MessaggioInviato: lun apr 03, 2023 6:56 am 
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https://www.handelsblatt.com/unternehme ... er_1985586

Thomas Schäfer svela alcuni dettagli delle nuove Vw. La T Roc avrà un’erede con motore a combustione, verrà presentata nel 2025. Nel 2024 arriverà una variante della cinese Tayron, erede della Tiguan a 7 posti.
Non ci sarà una Golf IX a benzina, arriverà elettrica ma non prima del 2028 su un nuovo pianale.
La Tiguan elettrica (probabilmente sarà l’erede della ID4) arriverà nel 2026.
Per quanto riguarda la ID1 ci stanno lavorando ma sicuramente non arriverà prima del 2028, la piattaforma MEB è troppo costosa.


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MessaggioInviato: mar apr 11, 2023 9:50 am 
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Volkswagen Group believes that electric-vehicle incentives put in place by President Joe Biden’s Inflation Reduction Act will help the company more than double its share of the U.S. market.

The German carmaker plans to sell 25 full-electric models in the U.S. by 2030, all of which should qualify for the maximum $7,500 in tax credits provided by the Biden policy, said Pablo Di Si, CEO of Volkswagen Group of America. That broad availability will help the automaker attract more customers as the company aims to account for 10 percent of US auto market by 2030 compared to about 4 percent today, he said.

"We have a great opportunity in the U.S.," Di Si said in a Bloomberg Television interview. "I believe this is the right time and the right place."

Long an also-ran automaker in America, VW wants its group of brands such as Audi and Porsche to achieve a 10 percent share in the U.S. by 2030. It’s targeting a 5 percent share in the same period for its namesake brand, which has just 1.8 percent today.

The company plans to spend $7 billion in the country to add production for its electric vehicles. It began assembling the ID4 electric SUV in the U.S. last year while output of the IDBuzz electric van is slated to begin in 2024. The company is also planning U.S. production of a midsize and a large electric SUV in the next several years.

Di Si said Volkswagen will be able to capitalize on the growth in electric vehicle sales faster than some other established automakers and gain ground on Tesla, the industry’s leader. VW’s historic rivals also have big EV plans, but the company has a head start on some of them with its ID4 already expanding production in the U.S.



VOLKSWAGEN
VW will start building the ID Buzz electric van in the U.S.
Prioritizing North America production
Volkswagen of America has said 80 percent of the 25 new electric models it plans to introduce in the United States by the end of the decade will be produced in the U.S. or Mexico, tipping its hat toward the incentives laid out in the Inflation Reduction Act.


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Getting that much share will be tough, said Sam Fiorani, vice president of global forecasting for AutoForecast Solutions. Even if Volkswagen gets an outsized portion of electric vehicle sales, attaining 10 percent of the total market will hinge upon EV sales rising faster than currently expected, he said.

"VW has gone through a number of periods where they wanted to gain share in U.S.," Fiorani said in a phone interview. "The only time it worked was when the Jetta came out. VW just doesn’t have that big of a following anymore. It will be tough without a huge shift to EVs."

To have a chance of realizing its goal, VW is also hiring designers and engineers to tailor its future models more closely to American tastes. The company has unsuccessfully tried to make a push in the U.S. in the past, but its models were either too expensive to gain big sales volume or didn’t have enough appeal to dislodge consumers from American and Japanese brands.

Di Si said in a separate interview Thursday with Bloomberg that while VW is confident in its plan, achieving its U.S. market share goals will be a stretch

La mazzata del dieselgate non sembra essere stata di lezione perché Vw sta sviluppando nuovi piani imperiali per gli USA. Il nuovo ceo della regione North America punta al 10% di quota entro il 2030, attualmente sono al 4,5%. I veicoli elettrici saranno la chiave per questa conquista, gli USA comunque rimarranno indietro ad Europa e Cina riguardo alla quota di elettriche, poi se i repubblicani tornano al governo questa transizione se la possono scordare.
Audi dovrebbe annunciare una nuova fabbrica negli USA entro fine anno (anche se l’impianto messicano è sottoutilizzato). Vw ha già annunciato 2 miliardi per la produzione di un pick up e di un suv a marchio Scout a partire dal 2026, più ben 7 miliardi di investimenti per una giga factory in Canada. Entro fine anno saranno definiti i modelli del marchio Vw per il mercato, secondo il ceo ci sarà una nuova Atlas con motore a combustione ma anche eredi elettriche per Tiguan, Atlas e Taos.
Imho continuano ad essere troppo ottimisti.


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