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MessaggioInviato: mar apr 27, 2021 5:03 pm 
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Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
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Multiplone ha scritto:
Temprone ha scritto:
fritz287 ha scritto:
Quanto sono facilmente sbloccabili?


Non so. Con volvo credo che non sarà così facile.

Volvo blinda qualsiasi cosa, già mappare un D2 è un'impresa.
Però ho notizia del fatto che Polestar possa togliere il blocco, in Svizzera ad esempio mi pare lo facciano. C'è anche Heico credo e qualche tuner tedesco, ma non penso sia roba autorizzata.


La D2 non si mappa perché tanto è tempo perso :sdentato

In Italia confermo che il blocco rimane anche sulla polestar.


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MessaggioInviato: mar apr 27, 2021 5:19 pm 
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Multiplone ha scritto:

in Svizzera ad esempio mi pare lo facciano.

Svizzeri :ihih
Ma dove vogliono andare che hanno i 100-120 in autostrada??? :ridi


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MessaggioInviato: mar apr 27, 2021 5:38 pm 
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Iscritto il: ven lug 13, 2007 3:17 pm
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mjazz ha scritto:
Multiplone ha scritto:
in Svizzera ad esempio mi pare lo facciano.
Svizzeri :ihih
Ma dove vogliono andare che hanno i 100-120 in autostrada??? :ridi
E' per quando si calano giù dalle Alpi :leggi


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MessaggioInviato: mar apr 27, 2021 5:48 pm 
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Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
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mauro65 ha scritto:
mjazz ha scritto:
Multiplone ha scritto:
in Svizzera ad esempio mi pare lo facciano.
Svizzeri :ihih
Ma dove vogliono andare che hanno i 100-120 in autostrada??? :ridi
E' per quando si calano giù dalle Alpi :leggi

Questo è vero, passano il confine e subito disincrostano i dpf.


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MessaggioInviato: mer mag 12, 2021 7:34 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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TOKYO -- Nissan reported a record annual loss on Tuesday as the coronavirus pandemic hit vehicle sales and a global shortage of semiconductors forced the automaker to cut production.

Nissan said in a statement that its annual operating loss widened in the year ended March 31 to 150.65 billion yen ($1.38 billion) from a 40 billion yen shortfall in the previous year. The automaker has not made a profit since the year ending March 2019.

However, the company beat its February forecast of a 205 billion yen loss because of a sales recovery in China and cost cutting.

The global auto industry has been grappling with a chip shortage since the end of last year, exacerbated in recent months by a fire at a chip plant in Japan and blackouts in Texas, where a number of chipmakers have factories.

Nissan, which is pulling back from the global expansion pursued by ousted Chairman Carlos Ghosn, had to cut production of its best-selling Note compact car in Japan and make short-term output adjustments at its North American operations last quarter due to the chip shortage.

For the new fiscal year that started on April 1, the automaker said it expects to break even.

Nissan prevede di perdere nell’anno fiscale 2021-22 di perdere 500.000 unità di produzione pari a circa il 15% delle vendite attese a causa della mancanza di chip.


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MessaggioInviato: gio mag 20, 2021 9:50 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 15405
Finisce un’epoca, con la quarta generazione scompare la Renault Scenic.
Questa monovolume compatta salvò Renault negli anni ‘90 e catapultò un certo Ghosn alla testa di Nissan.
Quando fu annunciata nel 1992 Cantarella (ceo di Fiat auto) ordinò di creare una rivale (che sarebbe diventata la Multipla) e acconsentì ad una linea di rottura perché “la Scenic non avrebbe mai avuto successo”.
Vedi i danni di certe politiche di casa Fiat.
Il crollo nei decenni è chiaro, ormai tutti vogliono i suv.


Allegati:
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MessaggioInviato: ven mag 21, 2021 5:40 am 
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Iscritto il: mer ott 03, 2012 10:51 am
Messaggi: 5906
Ricordo che al lancio di ultima scenic circa 5 anni fa il capo cs renault aveva detto che era ultimo tentativo di puntare ancora sugli mpv, diceva che in pratica se anche con un mpv così riuscito esteticamente la gente preferirà ancora i suv non ci sarà più storia per gli mpv...era stato profetico.
Un conoscente ha una scenic del 2010 o 2011 non ricordo di preciso anno e una fine serie precedente del 2016, sarebbe interessato a comprare la nuova per sostituire una delle 2, ma dice che rispetto alla sua è meno pratica, mi pare sedili posteriori non separati che erano uno dei plus e non lo convincono le ruote da 20 volute dal cs renault per questioni estetiche.
Notavo che il crollo comincia giusto nel 2007 arrivi del quashai e cmq concorrenza di altri mpv medi ancora forte, poi già 2 anni fa addirittura nella sua patria il "paeseggio" francese si era trasformato da scenic a 3008/5008..

_________________
ALFA ROMEO GIULIETTA jtdm-2 20 170cv- distinctive-pack premium-pack sport 18 - Luglio 2010 -277.777 KM!!!


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MessaggioInviato: mar mag 25, 2021 9:57 am 
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Iscritto il: lun mar 13, 2006 5:26 pm
Messaggi: 4783
Ho un amico convinto monovolumista che di mestiere fa il rappresentante .... sta cercando anche lui un suv categoria GrandLand e simili.

_________________
http://www.teamtoyota4x4forum.org/


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MessaggioInviato: mer mag 26, 2021 2:39 pm 
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Iscritto il: dom nov 21, 2010 8:25 pm
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Località: Earth - Sol III
Stefano_M ha scritto:
diceva che in pratica se anche con un mpv così riuscito esteticamente la gente preferirà ancora i suv non ci sarà più storia per gli mpv...



Profetico sicuramente, estetico mica troppo.


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MessaggioInviato: mer giu 30, 2021 3:57 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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https://europe.autonews.com/automakers/ ... -themed-ev

De Meo ha confermato una riedizione elettrica della Renault 4.


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MessaggioInviato: gio lug 01, 2021 5:12 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Renault unveiled a more ambitious strategy for electric vehicles on Wednesday, betting on lower costs for batteries and new, affordable versions of its iconic small cars of the past to catch up with Volkswagen in the fast-growing sector.

The company aims to cut the cost of its batteries by 60 percent over the next decade. It also plans to lower the costs of its electric motors by 30 percent, make them more compact and extend their range.

"The Renault brand aims to have the greenest mix in the European market in 2025, with over 65 percent of electric and electrified vehicles in the sales mix and up to 90 percent battery electric vehicles mix in 2030," the company said.

The new strategy drops a reliance on hybrids to hit the target under a previous plan.

Renault plans 10 new electric models by 2025, and will use new, purpose-built electric car platforms to achieve this goal.

The automaker has previously said it will use purpose-designed electric platforms, known as CMF B-EV and CMF A, to produce small and affordable EVs. It said on Wednesday that the CMF B-EV platform would allow it to produce a vehicle at two-thirds of the cost of making its Renault Zoe EV.

"We want to democratize electric technology," CEO Luca de Meo said. "When you have a car at 20 to 25,000 euros, you have much more chance than selling a car at 45,000 euros. It's as simple as that."

IHS CIE JULY 2021
Chips ahoy! Making up the chip shortfall
This year has seen the automotive industry come to a halt—with various OEMs pausing their vehicle production all over the world—due to a small but vital missing piece: chips.
READ MORE
The first of the new EVs will be the a full-electric version of its Megane compact car, the MeganE hatchback, which is due to go on sale in the first half of next year.

The automaker is betting that reviving iconic cars from its past as electric models will capture the imagination of today's drivers

It plans an electric version of its classic Renault 5 compact car, which was discontinued in the 1990s. At a live-streamed presentation on Wednesday, the company offered a glimpse of its new electric "4ever." Two sources close to the company said it was a revival of the Renault 4 hatchback which went out of production last century.

Unveiling the automaker's latest business plan for electric cars, de Meo said that the new EV platforms and a cluster of production sites in northern France would allow Renault to deliver electric vehicles at a lower cost.

Renault said this month it would combine three of its plants in northern France into a new legal entity, Renault ElectriCity, that will produce 400,000 vehicles a year by 2025.

Battery costs

Part of Renault’s push into affordable EVs is a pledge to lower battery-pack costs to less than $100 per kilowatt-hour in 2025, and below $80 per kilowatt-hour in 2030. Those price targets "are in line with other western automakers," said BloombergNEF analyst James Frith. "They are also within the range that we would expect for volume production of EV batteries."

Renault also plans to bolster battery recycling and work more more closely with its Japanese partners Nissan Motor Co. and Mitsubishi Motors on battery technology and EV platforms

Renault's Zoe was the biggest-selling battery electric car in its segment in Europe for years, but it's losing ground to new battery-powred rivals such as the VW ID3 compact hatchback.

Figures from database EV-Volumes.com showed that VW's share of the EV market in Europe rose to 25 percent last year from 14 percent in 2019, overtaking the Renault-Nissan alliance, whose share shrank to 19 percent from 23 percent in 2019.

De Meo, a former CEO of VW Group's Seat brand, has been tasked with helping Renault turn a new page after a troubled spell.

Former Renault boss Carlos Ghosn was ousted and arrested in Japan in 2018 on charges of financial malpractice, which he denies. Ghosn left behind a sprawling model range with low margins and Renault racked up heavy losses when global demand for cars fell.

De Meo's turnaround plan is to lay off thousands of workers, reduce the range of models, and improve cooperation between alliance partners on vehicle production.

Renault ha fornito diversi dettagli sulla propria strategia elettrica nel mercato europeo.
Oltre alla Renault 5 ci sarà anche una nuova edizione della R4 anche in versione furgone. Ci sarà una C-suv elettrica (quella che gira adesso è una hatchback elettrica) e ben 3 modelli per Alpine.
De Meo punta a raggiungere un prezzo base di 20.000 euro per la R5 con autonomia pari a 400 km, non sarebbe male, Vw per le sue piccole parla di un’autonomia di 300 km.
Qui sotto un teaser della nuova R4 e del c-suv.


Allegati:
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MessaggioInviato: gio lug 01, 2021 5:31 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Altro teaser dei modelli elettrici di Renault.


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MessaggioInviato: lun lug 19, 2021 2:21 pm 
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Iscritto il: ven lug 13, 2007 3:17 pm
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Piccolo aggiornamento sulla vicenda Ghosn. Tokyo ha ottenuto un paio di (modeste) condanne nei confronti dei complici materiali della fuga. Penso che i due Taylor avessero messo tutto nel conto, una volta scontata la pena disporranno di una bella liquidazione e, soprattutto, un’ottima pubblicità per altri futuri incarichi (sono riusciti a raggiungere l’obiettivo e non hanno “parlato” più del necessario). Questa condanna assomiglia al peto di un topolino.

https://www.ilpost.it/2021/07/19/ghosn- ... -giappone/


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MessaggioInviato: lun lug 19, 2021 2:27 pm 
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Spettacolo :allegria

Spero facciano presto una serie netflix sull'intera vicenda

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Fiat Panda Hobby - 39 cavalli, sì, ma non per tonnellata :alastio:


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MessaggioInviato: lun lug 19, 2021 2:43 pm 
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Ahahahah certo che sti cazzo di Giapani sono tignosi forte...

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- Suzuki GSR 600 K6 - 04/2006 -
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MessaggioInviato: lun lug 19, 2021 3:26 pm 
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fritz287 ha scritto:
Spettacolo :allegria

Spero facciano presto una serie netflix sull'intera vicenda


Di sicuro è più avvincente di molte delle serie già esistenti :D


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MessaggioInviato: mar dic 21, 2021 10:38 am 
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Geely Holding and Renault are likely to soon announce a deal to jointly produce the Chinese automaker's hybrid vehicles in South Korea and look at possibly exporting cars duty-free to the United States, three people familiar with the matter said.

The joint venture will allow Renault to shore up its struggling business in South Korea and more broadly its presence in Asia. It has been under discussion since early this year and also involves joint operations in China.

Renault, which exited China last year, will gain a way back into the world's biggest auto market by forming a new, plug-in hybrid-focused brand that will be managed jointly by it and Geely, the sources said.

Geely is expected to work with Renault to come up with a new lineup of cars that use Geely's so-called Compact Modular Architecture (CMA), a midsize vehicle underbody structure shared by Geely and Volvo, as well as its supply chains and manufacturing facilities in China, the sources added.

Renault will focus on vehicle design, sales and marketing for its newly defined brand in China, the sources said.

For Geely, the deal could mean a production foothold in South Korea and access to Renault's assembly plant in the country, where Renault has been making and selling cars for over two decades via a local brand with a Samsung Group unit.

A model Geely plans to produce at Renault's plant in the southeastern South Korean port city of Busan is the Lynk & Co 01 SUV, one of the sources said.


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Observations and insights from our global automotive industry experts including: product strategy, technology, productions, sales and marketing.
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The Lynk & Co 01 model is currently available in three powertrain options: gasoline; gasoline-electric hybrid; and plug-in electric hybrid.

It was not immediately clear which one it plans to produce in Busan, but one of the three sources said the gasoline and hybrid models were going to be produced in South Korea.

The aim is to localize the production of certain Lynk hybrid vehicles in South Korea, the sources said, implying the companies would line up local supply of parts.

Exports to U.S.
Geely might possibly gain a "backdoor entry" into the U.S. market due to the deal, one of the sources said.

The Chinese automaker is looking at the possibility of taking advantage of South Korea's free-trade agreement with the United States and export its Lynk & Co vehicles to the world's No.2 auto market, two of the sources said.

This comes at a time when Chinese automakers such as Chery Automobile have shelved plans to push into the United States given the COVID-19 pandemic and Sino-U.S. tensions.

In South Korea, Renault will try to shore up its business by manufacturing Renault Samsung versions of certain Lynk & Co cars in its Busan plant, the three sources said.

Renault Samsung Motors, which Renault controls with an 80 percent stake, has struggled in recent years. Sales including exports have almost halved from 2017 to 116,000 vehicles last year. Sales through November this year totalled 120,000 cars.

In China, Renault and its global alliance partner Nissan had the same partner Dongfeng, before the Renault-Dongfeng JV was dissolved last year.

Renault and Nissan have also for long designed, produced and marketed cars jointly that share platforms and other vehicle components to reduce manufacturing and other costs.

It was not immediately clear how Renault's partnership with Geely would impact the Renault-Nissan alliance

Renault sta per annunciare un’alleanza con Geely (proprietaria di Volvo Cars, Polestar e prima azionista di Mercedes e Volvo trucks), i cinesi forniranno una piattaforma per veicoli plug in, in tal modo Renault potrà rientrare nel mercato cinese. Nissan è presente in quel mercato da quasi 20 anni e pur essendo legate dall’alleanza Renault non ha chiesto aiuto ai giapponesi. Pessimo segnale.


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MessaggioInviato: gio gen 13, 2022 6:22 pm 
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- Renault will become an electric-only brand in Europe by 2030, CEO Luca de Meo said, as the automaker moved up its timetable to halt sales of internal combustion engines.

Renault joins a growing list of brands including Stellantis brands Peugeot, Fiat and Opel, and Ford of Europe that have made similar pledges.

"Renault will be 100 percent electric in 2030 in Europe," de Meo said Thursday at a media event at Renault's technical center near Paris. In July, de Meo had put that figure at 90 percent.

De Meo said that Renault Group would probably still sell internal combustion models through the Dacia brand after that date, or if conditions such as lack of infrastructure or high electricity prices were not conducive to an electric-only lineup.

"We have a Plan B," he said, adding that Dacia will become electrified "at the last possible moment" in a way that respects the brand's "value for money" selling proposition.

The European Union is considering new rules that would require automakers to sell only zero emission vehicles by 2035; last year, EVs made up about 11 percent of all sales in western Europe, analyst Matthias Schmidt said on Tuesday, up from 6.8 percent in 2020.

The next big step-down in EU CO2 emissions targets comes in 2025, followed by euro 7 rules on pollutants that are expected to add even more cost to internal-combustion engines.


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"We have an obligation to participate in the transition" to a carbon-neutral Europe, de Meo said in discussing the new target for Renault to become EV-only.

Renault has just launched the Megane E-Tech Electric, only its second full-electric passenger car after the Zoe that reached the market in 2013. It will be followed by at least four other full-electric models from the brand by 2025, including the small Renault 5, a compact SUV to complement the Megane, a small crossover or SUV inspired by the classic Renault 4, and a van.


About 60 percent of sales of the new Renault Arkana coupe-style SUV have been to private buyers, the most profitable sales channel, CEO Luca de Meo said.
Turnaround 'report card'
De Meo offered a "report card" on his Renaulution turnaround plan for the struggling automaker, which lost a record 7.29 billion euros ($8.35 billion) in the first half of 2020. He presented the plan in January 2021, six months after the former Seat brand CEO took the helm at Renault.

Renault eked out a small profit in the first half of 2021, with an operating margin of 2.8 percent. De Meo and CFO/Deputy CEO Clotilde Delbos will present the automaker's 2021 results on Feb. 18.

"The depth of the transformation has been impressive," de Meo said, describing it as one of the fastest in recent automotive history. Fixed costs have been cut by 2 billion euros, one year ahead of schedule, and Renault is on track to lower its breakeven point by 30 percent by 2023, he said.

Net pricing is up 6 to 7 percent, he said, acknowledging that the chip shortage – which led automakers to prioritize sales of more-profitable vehicles – and inflation have pushed up prices across the board. "Still, we did better than the market" on pricing, he said.

Renault is improving its channel mix, with more private sales, he said, and reducing diversity. De Meo pointed to the new Arkana compact coupe SUV as a model for his strategy of "value over volume": 60 percent of sales have been to private buyers, and 60 percent of sales have been hybrids, with fewer possible combinations than competitors such as the Peugeot 3008.

On the engineering side, led by Gilles Le Borgne, De Meo said the cost of the "entry ticket" for new vehicles (R&D and capex) had been cut by 40 percent; overall diversity was down by 30 percent; and development time cut by 25 percent. "Time is money," he added.

De Meo pointed to Renault's alliance with Nissan and Mitsubishi as a key driver of engineering savings. The alliance has been in disarray since the November 2018 arrest of former CEO Carlos Ghosn exposed deep rifts between the French and Japanese sides.

De Meo said he had seen his counterpart at Nissan, Makoto Uchida, only once in person since the COVID-19 pandemic started, but that Renault and Nissan executives would gather at the end of January and hold a joint press conference.

He said he hoped for a "new dynamic of collaboration" with Nissan in Europe and that with "common sense" the brands could launch new products and initiatives together.

De Meo ha annunciato che entro il 2030 Renault venderà in Europa esclusivamente veicoli elettrici.
Dopo il lancio della Megane E arriveranno altri 4 modelli tra cui la Renault 4, la 5, un suv compatto e un Van.


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MessaggioInviato: sab gen 22, 2022 9:22 am 
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Renault moves to boost South Korea business with Geely tie-up
Renault and Geely will develop and build cars on Geely's CMA architecture for local sale and export

Renault global sales 2021
PARIS – Renault Group has moved to bolster its struggling South Korea operations, formally signing a deal with Zhejiang Geely Holding Group to design and build hybrid and internal-combustion vehicles for the local market and export.

The new cars, based on Geely's Compact Modular Architecture, or CMA, as well as its hybrid powertrain and other technologies, will be built at the Renault-Samsung facility in Busan, with production to begin in 2024.

The agreement is Geely’s latest tie-up with a European automaker. Renault and Geely will also collaborate in China, after Renault dissolved its main joint venture there with Dongfeng.

"This collaboration marks a further step in efforts by the two automobile groups in producing low-emission models, as well as increasing their penetration in the Asian HEV markets," the companies said in a statement on Friday, referring to gasoline-electric hybrid vehicle technology.

Geely Holding, led by Li Shufu, is the parent company of Volvo Car Group, including electric-only Polestar; subscription-focused Lynk & CO; Lotus Group; Smart Automobile; and the London Electric Vehicle Company. It also has a nearly 10 percent stake in Daimler.

The CMA architecture underpins Volvo’s XC40 and C40; Lynk & CO’s 01 and other models sold in China; the Polestar 2; and an array of Geely-branded vehicles in China. It can accommodate internal-combustion, full- or plug-in hybrid and full-electric drivetrains.

Geely says nearly 1.3 million CMA vehicles have been sold.

The CMA architecture can accommodate internal-combustion, full- or plug-in hybrid and full-electric drivetrains.
Expanded lineup
For Renault, the joint-venture deal, in the works since last year, will allow its struggling South Korean unit to strengthen its product lineup and expand its market.

Renault has been making and selling cars in South Korea, largely based on European models, for over two decades via Renault-Samsung Motors, a local brand with a Samsung Group unit. Renault has an 80 percent share in the company.

A number of vehicles built at the Busan factory have been exported to Europe. Among them are the Renault Arkana, a coupe-styled compact SUV as well as the Koleos midsize SUV.

Renault-Samsung Motors’ sales have declined in recent years. Last year the brand sold 57,480 cars, a drop of 36 percent from 2020.

Reuters reported last month that Geely and Renault were set to announce a deal to jointly produce Geely's hybrid vehicles in South Korea, looking at possibly exporting Lynk & CO cars duty-free to the U.S.

Renault ha firmato l’intesa con Geely per lo sviluppo comune di veicoli sul pianale CMA (quello della XC40), la casa francese lancerà alcuni modelli in Cina e Corea del Sud su quella base. Saranno modelli ibridi ma non elettrici.
Questo accordo ha 2 risvolti importanti:

1) Renault come anche Daimler sta sub appaltando lo sviluppo dei modelli non elettrici a costruttori cinesi. Mercedes ha delegato lo sviluppo dei cambi e dei motori per i modelli compatto a Geely.

2) l’alleanza Renault-Geely è un pessimo segnale per Renault-Nissan. Fino ad adesso i due gruppi si erano aiutati a vicenda nei mercati dove uno degli due costruttori era debole ad esempio Nissan aveva aiutato i francesi in India mentre Renault lo aveva fatto in Brasile.
L’alleanza non funziona affatto come dovrebbe.


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Il probabile insuccesso di Qq, l'abbandono di Micra al suo destino, la Leaf che procede verso l'oblio a causa di meccanica ed attacchi totalmente diversi dai modelli z.e di Renault : direi che Nissan è diventato quel parente lontano di cui ti ricordi solo a Natale per i regali.

_________________
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Dell'arresto di Ghosn l'alleanza ha fatto molti passi indietro quando invece dovrebbe puntare ad una maggiore convergenza. A fine mese De Meo e il ceo di Nissan terranno una conferenza congiunta, vedremo cosa diranno.


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Leon83 ha scritto:
Il probabile insuccesso di Qq, l'abbandono di Micra al suo destino, la Leaf che procede verso l'oblio a causa di meccanica ed attacchi totalmente diversi dai modelli z.e di Renault : direi che Nissan è diventato quel parente lontano di cui ti ricordi solo a Natale per i regali.

Non so, ma ho idea che nissan diventerà come honda molto orientata agli usa li nel 2021 è andata molto bene, con europa mercato marginale. Però nissan la fabbrica in europa ce l'ha ancora, questo quashai si sta ridimensionando di vendite naturalmente, pensavo che già la seconda serie avrebbe avuto poco successo invece sbagliavo.
Alla fine renault in usa non c'è e penso non andrà mai, quindi teoricamente le 2 case potrebbero essere complementari.

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QQ fa fatica perchè è stato presentato solo a benzina, e sarà così almeno fino a fine 2022. Una scelta scellerata, secondo me, in un mercato che non è affatto pronto per avere C-SUV a benza. La convergenza verso l'elettrificazione sta già barcollando con tutte le maggiori case che dicono impossibile non produrre piu endotermici anche dopo il 2030.
Io sono dello stesso parere, le due tipologie di mobilità dovranno per forza di cosa coesistere e differenziarsi per tipologia ed esigenza. Se uno fa 40k km all'anno non può farli in elettrico, punto e basta. I governi pensano che l'auto sia di chi abita in via Larga a Milano, mica di chi abita a Paullo e fa la spola tutti i giorni. A noi poveracci ci salverà solo lo SW, perchè altrimenti è roba da stare a casa col RdC

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QQ fa fatica perché all'alba della terza generazione ti chiedono 30/35mila euro per un bell'esemplare, e almeno 25mila per il base.
Non che gli altri facciano qualcosa di diverso, ma quando i generalisti vanno vicino a certe cifre si scontrano con premium e finti premium e ci lasciano le penne.

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Multiplone ha scritto:
QQ fa fatica perché all'alba della terza generazione ti chiedono 30/35mila euro per un bell'esemplare, e almeno 25mila per il base.
Non che gli altri facciano qualcosa di diverso, ma quando i generalisti vanno vicino a certe cifre si scontrano con premium e finti premium e ci lasciano le penne.

Oddio, i premium hanno altri prezzi. Ci vogliono 40k per un GLA, 10 in piu per un GLC. X1 alle stelle, Q3 non ne parliamo. Ricorda anche che chiedono 20k per un Duster e cifre simili per una Captur. La 500X che ha preso mio zio, a cui poco manca ad essere Full, era prezzata a 30k, portata via a 24 solo perche ha preso un km0 immatricolato 8 mesi prima. Insomma, sono andati fuori di capa tutti quanti, idem quelli che vendono auto usate a 1000 euro in piu rispetto a 6 mesi fa.

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Multiplone ha scritto:
QQ fa fatica perché all'alba della terza generazione ti chiedono 30/35mila euro per un bell'esemplare, e almeno 25mila per il base.
Non che gli altri facciano qualcosa di diverso, ma quando i generalisti vanno vicino a certe cifre si scontrano con premium e finti premium e ci lasciano le penne.

Non che il precedente fosse più economico eh.. il mio di listino veniva oltre i 30.
Certo qualche tempo fa gli sconti erano a doppia cifra %, ora con la stretta causata dai microchip gli sconti sono mezzo spariti (vedi lo stesso con Renegade, dove facilmente arriva oltre il 15% e oggi sei intorno al 7.

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Multiplone ha scritto:
QQ fa fatica perché all'alba della terza generazione ti chiedono 30/35mila euro per un bell'esemplare, e almeno 25mila per il base.
Non che gli altri facciano qualcosa di diverso, ma quando i generalisti vanno vicino a certe cifre si scontrano con premium e finti premium e ci lasciano le penne.

Come mai non fanno fatica tucson o 3008?
Ovvio senza 15dci quashai perde molto

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G5X ha scritto:
Ho un amico convinto monovolumista che di mestiere fa il rappresentante .... sta cercando anche lui un suv categoria GrandLand e simili.



Ripasso di qui e vedo questo commento.
Quel mio amico poi si è preso una GrandLand a prezzo di saldo. Full full full a 22900.

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Grandland è il 3008, nevvero?

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paolocabri ha scritto:
Grandland è il 3008, nevvero?



Si stesso pianale .. poi c'è diversa roba che è ancora quella dell'epoca Gm a quanto ne so ..

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