Questo forum utilizza dei Cookie per tenere traccia di alcune informazioni. Quali notifica visiva di una nuova risposta in un vostro topic, Notifica visiva di un nuovo argomento, e Mantenimento dello stato Online del Registrato. Collegandosi al forum o Registrandosi, si accettano queste condizioni.

Tutti gli orari sono UTC+01:00




Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 53 messaggi ]  Vai alla pagina Precedente 1 2
Autore Messaggio
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 9:00 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 20642
Oggi intervisto Lex Kerssemakers, capo di EMEA, e numero 2 di Volvo.
Avete domande particolari??
(no, non gli chiedo se rifaranno la 850 t5 R)


Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 9:03 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 7:02 pm
Messaggi: 25646
Località: Ovunque ci sia una birra ghiacciata
Mah, vagheggiavano di abbandonare totalmente il diesel entro pochi anni. Se vuoi chiedere se la pensano ancora così, solo per tirarci le seghe mentali nelle discussioni qui sul forum.


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 9:10 am 
Non connesso
ADMIN
Avatar utente

Iscritto il: mar set 26, 2006 4:08 pm
Messaggi: 14957
Località: Monza
visto che sono sempre molto attenti alla sicurezza: secondo loro la guida totalmente autonoma sarà possibile? con che tempistiche?

_________________
"Scusi, ma lei ha preso la patente di guida veloce?"


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 9:45 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: lun mar 13, 2006 8:29 pm
Messaggi: 14922
La xc90 la faranno anche Polar? :ridi

_________________
Volvo S80 D5 Geartronic Momentum - 2010
Volvo V40 D2 Geartronic Business - 2016
Yamaha X-Max 300 - 2018


Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 9:51 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 13147
Temprone ha scritto:
Oggi intervisto Lex Kerssemakers, capo di EMEA, e numero 2 di Volvo.
Avete domande particolari??
(no, non gli chiedo se rifaranno la 850 t5 R)



Chiedigli della futura V40, non si è capito bene cosa ne faranno una volta finita la produzione della generazione in vendita.


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 10:00 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: sab mag 26, 2007 3:49 pm
Messaggi: 4573
Località: scer
Ma Volvo deriva dal latino?

_________________
Don't blindfold your eyes,
so loneliness becomes the law of a senseless life
Follow your steps and you will find
The unknown ways are on your mind


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 10:08 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 13147
Yes, girare


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 10:11 am 
Non connesso

Iscritto il: dom nov 21, 2010 8:25 pm
Messaggi: 10111
Località: Earth - Sol III
lelao ha scritto:
Ma Volvo deriva dal latino?


Sì, dato che in origine produceva cuscinetti a sfera per la SKF


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 11:07 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mar apr 08, 2008 1:42 pm
Messaggi: 9660
Località: Sardinia
Dopo il flop della C30, è previsto il lancio di una compatta, magari solo elettrica o solo "Polar", in stile 480?
E' stato peggio montare il 1.6 HDI o il 1.9 dCi?

_________________
-- LE IENE PORTANO BENE --
- Renault New Laguna Sportour 4Control 2.0 dCi 150cv - 06/2010 -
- Suzuki GSR 600 K6 - 04/2006


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 11:29 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: sab mag 26, 2007 3:49 pm
Messaggi: 4573
Località: scer
Tyreal_Reloaded ha scritto:
lelao ha scritto:
Ma Volvo deriva dal latino?


Sì, dato che in origine produceva cuscinetti a sfera per la SKF


Eccallà.

_________________
Don't blindfold your eyes,

so loneliness becomes the law of a senseless life

Follow your steps and you will find

The unknown ways are on your mind


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 11:53 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 20642
daimlerchrysler ha scritto:
Temprone ha scritto:
Oggi intervisto Lex Kerssemakers, capo di EMEA, e numero 2 di Volvo.
Avete domande particolari??
(no, non gli chiedo se rifaranno la 850 t5 R)



Chiedigli della futura V40, non si è capito bene cosa ne faranno una volta finita la produzione della generazione in vendita.


Nessun'erede. La compatta sarà a marchio Link&Co


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 1:15 pm 
Connesso

Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
Messaggi: 1105
Località: Bologna
Link e che??


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 14, 2019 2:02 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 20642
mjazz ha scritto:
Link e che??



https://www.ilsole24ore.com/art/motori/ ... d=AE3XnqgE


Top
   
MessaggioInviato: lun ott 07, 2019 10:04 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 13147
LISTEN TO ARTICLE
2:27
SHARE THIS ARTICLE

Share
Tweet
Post
Email
Volvo Cars and China’s Geely plan to merge their engine operations into a standalone company, a step the Swedish automaker says will cut costs as it shifts to a fully-electrified lineup.

The combined unit would supply two million diesel and gasoline-powered engines, versus the 600,000 Volvo produces today, giving the two companies more scale to reduce material costs. It could also supply other car manufacturers, though none have expressed interest yet, said Volvo Chief Executive Officer Hakan Samuelsson.

Global automakers are walking a financial tightrope as they spend billions to develop electric vehicles that are forecast to grow from 2% to 12% of new cars by 2030, according to IHS Markit. At the same time, slowing auto sales, trade wars and tightening emissions regulations in China and Europe are pinching profits.

Staying Power
Forecasters at IHS see the internal combustion engine sticking around

Souce: IHS Markit
Forming a standalone supplier will free up Volvo to focus on electric powertrains and platforms in-house without starving its internal combustion engine business of resources, Samuelsson said.

“It’s not like the combustion engine is going to be a growing business,” he said in a phone interview. “The right thing to do is to consolidate and seek synergies. And the earlier you do that, the stronger you will be.”

He hopes to bring the planned merger before Volvo’s board for approval next year.

‘They Don’t Need Us Anymore’: Auto Workers Fear Electric Unrest

Volvo wants half of its global sales fully electric by 2025, and for the remainder to run on engines for gas-electric hybrids supplied by the new unit formed with Geely. The carmaker sold more than 355,000 vehicles globally in the first half of 2019, a 2.5% gain over last year. It will start production next year of the brand’s first fully electric car, a battery-powered version of its XC40 compact crossover.

Samuelsson embarked on 2 billion kronor ($200 million) of cost cuts in July after announcing operating profit fell 30% in the first half. Geely’s profit plunged 40% in the first half, dragged down by the first slump in Chinese auto sales in a decade.

Volvo said no jobs will be eliminated in forming the new supplier, which will employ about 3,000 Volvo workers and 5,000 from Geely, including people in engineering, procurement, manufacturing, information technology and finance.

“You cannot be world champion on everything, so we don’t want to risk losing out on electrification,” Samuelsson said.

Notizia interessante ma per me abbastanza inquietante: Volvo e Geely vogliono creare una divisione separata in cui far confluire tutto l’expertise per lo sviluppo dei motori a combustione. Dato che nei prossimi anni questo business tenderà a ridursi per poi morire ha senso espellere una parte del gruppo che perderà soldi. Poi quanto sarà bello quando tutti i costruttori compreranno le batterie da 3 produttori asiatici con auto che si guideranno tutte alla stessa maniera. :piangi2 :piangi2 :piangi2 :piangi2 :piangi2 :piangi2 :piangi2 :piangi2 :piangi2


Top
   
MessaggioInviato: sab gen 11, 2020 2:58 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 13147
Chinese car maker Geely, the owner of Lotus and Volvo, a part-owner of Smart and a significant shareholder in Daimler, is in talks to invest in Aston Martin, according to a report by the Financial Times.

The report suggests Geely is conducting due diligence ahead of a potential formal offer - although it is not clear if the goal is a technical partnership, a financial stake in the firm or both.

It is also suggested that Geely's involvement may not preclude billionaire Lawrence Stroll's mooted investment; he is also said to be in advanced talks with the firm, and reported to be seeking a 19.9% stake in it for around £200m.

Advertisement

Scroll for more

Earlier this week Aston issued an unexpected profit warning due to "challenging trading conditions". Revealing the firm sold 5819 cars in 2019, 7% down on 2018, chief executive Andy Palmer said Aston had suffered a "very disappointing year".

“The challenging trading conditions highlighted in November continued through the peak delivery period of December resulting in lower sales, higher selling costs and lower margins,” said Palmer.

As a result Palmer said that Aston's earnings margin for 2019 will be 12.5-13.5 per cent. Last summer it issued a warning that the margin would be 20%, triggering a substantial fall in its stock price. Palmer added that adjusted earnings before interest tax depreciation and amortisation will be £130-140m, around £60m below expectations.

Palmer also revealed Aston spent more on marketing and underwriting finance than previously.

“Whilst we are disappointed with trading performance in 2019, our focus is now on revitalising the business, launching DBX and ensuring profitable growth in the medium-term," added Palmer.

Aston Martin confirmed that it was in talks with potential investors late last year, following a story broken by Autocar and RaceFans.net, which first revealed interest in the firm from Stroll. Other potential investors are reported to include rival car makers and firms based in the Middle East, India and China.

Stroll, father of Formula 1 driver Lance and owner of the Racing Point F1 team, is estimated to be worth in excess of £2 billion, having made his money investing and building up brands including Pierre Cardin, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Asprey and Garrard.

He is also famed for his car collection, which is most notable for including what many regard as the most valuable collection of classic Ferraris in the world.

Both his business interests and car collection are reported to have given him the contacts to head a consortium looking to take control of Aston Martin, in the belief they can take advantage of its current low stock value and lower than expected sales prior to building the brand’s equity up again in future years, most notably by taking advantage of anticipated sales for the recently launched Aston Martin DBX SUV.  Aston confirmed it has received 1800 pre-orders for the DBX, but deliveries do not begin until mid-2020.

Both the Racing Point F1 team and Aston Martin currently have bases at Silverstone, although Aston's headquarters are in Gaydon, Warwickshire.

The majority of Aston's shares are currently held by the Kuwait-based Adeem/Primewagon group, while the Strategic European Investment Group, part of the Italian private equity group Investindustrial, currently holds around a one-third holding in the company. Mercedes parent Daimler also owns 4% of the firm - as well as supplying engines to the Racing Point F1 team owned by Stroll.

Both Geely and Lawrence Stroll have so far declined to comment on any of the reports.

The firm has come under intense scrutiny since floating in 2018, with a valuation of around £4.5bn. Today the share price has fallen by around 80% from that point.

Geely starebbe trattando per rilevare una quota di Aston Martin la quale è super indebitata. Non è una situazione sostenibile.


Top
   
MessaggioInviato: lun gen 13, 2020 10:57 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mar gen 23, 2007 3:06 pm
Messaggi: 22224
Località: Milano
Stavo giusto ragionando ieri che io un'Aston la comprerei. Esclusività vera dovuta alle mancate vendite e non al fatto che non te le vogliano vendere!!!

_________________
Fiat Panda Hobby - 39 cavalli, sì, ma non per tonnellata :alastio:


Top
   
MessaggioInviato: lun gen 13, 2020 12:23 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: lun mar 13, 2006 8:29 pm
Messaggi: 14922
Così torneranno ad avere il navigatore Volvo che tanto piaceva a Clarkson :ridi

_________________
Volvo S80 D5 Geartronic Momentum - 2010
Volvo V40 D2 Geartronic Business - 2016
Yamaha X-Max 300 - 2018


Top
   
MessaggioInviato: lun gen 13, 2020 2:34 pm 
Non connesso

Iscritto il: dom nov 21, 2010 8:25 pm
Messaggi: 10111
Località: Earth - Sol III
fritz287 ha scritto:
Stavo giusto ragionando ieri che io un'Aston la comprerei. Esclusività vera dovuta alle mancate vendite e non al fatto che non te le vogliano vendere!!!


Vai! ti presenti come Giorgio Geely e ne rilevi una quota.


Top
   
MessaggioInviato: lun gen 13, 2020 3:01 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mar gen 23, 2007 3:06 pm
Messaggi: 22224
Località: Milano
Mi accontenterei di una V12 Vantage col manuale con la prima in basso... magari anche Roadster

_________________
Fiat Panda Hobby - 39 cavalli, sì, ma non per tonnellata :alastio:


Top
   
MessaggioInviato: lun gen 13, 2020 3:06 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: sab mag 26, 2007 3:49 pm
Messaggi: 4573
Località: scer
fritz287 ha scritto:
Mi accontenterei di una V12 Vantage col manuale con la prima in basso... magari anche Roadster


Facciamo 2.

_________________
Don't blindfold your eyes,

so loneliness becomes the law of a senseless life

Follow your steps and you will find

The unknown ways are on your mind


Top
   
MessaggioInviato: lun gen 13, 2020 3:18 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mar gen 23, 2007 3:06 pm
Messaggi: 22224
Località: Milano
Rossa con la cappotta gialla? :allegria

_________________
Fiat Panda Hobby - 39 cavalli, sì, ma non per tonnellata :alastio:


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 10, 2020 10:37 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 13147
China's Geely Automobile and Volvo Cars said they are considering combining their businesses to accelerate financial and technological synergies between the two automakers.

"A combination of the two companies would result in a strong global group," Li Shufu, chairman of Geely Holding Group, said in a news release on Monday.

The deal would unify the bulk of Li’s growing stable of automotive brands and create a company worth some $30 billion, on par with Ford Motor.

The new company’s combined annual shipments would surpass 2 million, based on data from 2019, rivaling shipments of BMW-branded cars.

The combination of two companies would have brands including Volvo, Geely, Lynk & CO and Polestar. Geely's new energy brand Geometry will also be included.

Zhejiang Geely Holding Group, Geely Automobile's parent group, acquired Volvo from Ford Motor in 2010.

Geely Holding has a number of other investments including a 9.7 percent stake in Daimler acquired in 2018, a 49.9 percent stake in Proton in 2017 and majority stake in British sport car brand Lotus.

The group is trying to consolidate assets as the industry adjusts to tougher emissions rules and the rise in demand electric cars.

In October, Volvo said it would merge its engine development and manufacturing assets with those of Geely, creating a division to supply Lotus, the UK van maker LEVC, Lynk and Proton, and also potential rivals with next-generation combustion and hybrid engines.

Geely Automobile sold 1.36 million cars in 2019 and aims to sell 1.4 million cars this year. Volvo sold just over 700,000 cars last year.

The combined Geely Automobile-Volvo business would be listed in Stockholm as well as in Hong Kong, where Geely Automobile trades now.

A joint listing with Geely Automobile would mark a creative way to list Volvo Cars, which delayed plans for an IPO in 2018, citing the impact of trade tensions on market appetite.

Geely Automotive has a current market value of about $16 billion in Hong Kong, while Volvo targeted a range of $16 billion to $32 billion before it dropped its IPO plans, people familiar with the matter said at the time. Investors were only willing to pay between $12 billion and $18 billion, those people said.

Volvo was started in 1926 as a project within ball-bearing maker SKF AB, which wanted to show how useful its products could be in cars. The fledgling company was listed in Stockholm in 1935 before expanding to become a sprawling conglomerate that also made trucks and construction equipment, with stakes in pharmaceutical companies and breweries.

After a failed attempt at merging with France’s Renault, the Volvo group sold the passenger-car business to Ford in 1999 to focus on making trucks and buses. Geely took over the business from Ford in the wake of the financial crisis just over a decade later.

Under Zhejiang Geely Holding, Volvo has seen a resurgence of the brand led by sales of the popular SUV models that made up more than half of its sales last year. Deliveries in China have risen fivefold under Li’s ownership, and the company set up three assembly plants and an engine unit in the country.

Geely, which has been the top-selling Chinese car brand for three consecutive years, has sought to move upmarket through closer cooperation with Volvo.


Geely starebbe pensando diffondere le proprie attività cinesi con Volvo Cars.starebbe pensando diffondere le proprie attività cinesi con Volvo Cars. In questo modo secondo il fondatore potrebbero essere aumentate le sinergie industriali. Non scordiamoci che circa un anno fa a fallì in maniera pesante Il tentativo di portare in borsa Volvo. I cinesi speravano di ottenere una valutazione pari a 30 miliardi di euro ma non arrivarono neanche 10.
Questa fusione potrebbe avere anche degli effetti sulla struttura societaria di Daimler, Geely non avrebbe le risorse per scalare la società di Stoccarda.


Top
   
MessaggioInviato: gio feb 13, 2020 6:47 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 11:50 am
Messaggi: 9944
Temprone ha scritto:
Oggi intervisto Lex Kerssemakers, capo di EMEA, e numero 2 di Volvo.
Avete domande particolari??
(no, non gli chiedo se rifaranno la 850 t5 R)


Come ci si trova con un nome così corto e un cognome così lungo...

_________________
Esiste una quantità di oggetti meccanici che aumentano gli stimoli sessuali di certe donne: primo fra questi è la Porsche 911.

Guidare di traverso è una delle cose più belle che un uomo possa fare da vestito.


Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


Visualizza ultimi messaggi:  Ordina per  
Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 53 messaggi ]  Vai alla pagina Precedente 1 2

Tutti gli orari sono UTC+01:00


Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 1 ospite


Non puoi aprire nuovi argomenti
Non puoi rispondere negli argomenti
Non puoi modificare i tuoi messaggi
Non puoi cancellare i tuoi messaggi
Non puoi inviare allegati

Cerca per:
Vai a:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traduzione Italiana phpBBItalia.net