Questo forum utilizza dei Cookie per tenere traccia di alcune informazioni. Quali notifica visiva di una nuova risposta in un vostro topic, Notifica visiva di un nuovo argomento, e Mantenimento dello stato Online del Registrato. Collegandosi al forum o Registrandosi, si accettano queste condizioni.

Tutti gli orari sono UTC+01:00




Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 126 messaggi ]  Vai alla pagina Precedente 1 2 3 4 5
Autore Messaggio
MessaggioInviato: lun giu 24, 2019 10:30 am 
Non connesso

Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
Messaggi: 433
Località: Bologna
Danke


Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


MessaggioInviato: lun giu 24, 2019 8:21 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven lug 13, 2007 3:17 pm
Messaggi: 3625
daimlerchrysler ha scritto:
mjazz ha scritto:
Richiamo per cosa?
Per l’utilizzo di un software device illegale nei motori diesel OM 651 e OM 642 utilizzati nella GLK dal 2012 al 2015.
Quelle che stanno facendo imbufalire gli sfortunati che in buona fede hanno accettato l'aggiornamento software, salvo trovarsi con un motore che va peggio di prima :allegria


Top
   
MessaggioInviato: gio lug 04, 2019 4:22 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 12245
Inside a Mercedes-Benz S-Class automobile during y autonomous driving and artificial intelligence demonstration. Photographer: Michaela Handrek-Rehle/Bloomberg
LISTEN TO ARTICLE
1:26
SHARE THIS ARTICLE

Share
Tweet
Post
Email
In this article
BMW
BAYER MOTOREN WK
67.34EUR+0.72+1.08%
DAI
DAIMLER AG
49.16EUR+0.12+0.24%
VOW
VOLKSWAGEN AG
158.05EUR+1.70+1.09%
F
FORD MOTOR CO
10.20USD+0.08+0.79%
INTC
INTEL CORP
48.52USD+0.40+0.83%
BMW AG and Daimler AG will offer cars capable of navigating on highways by themselves starting in 2024, as the luxury-car rivals cooperate to speed up the development of autonomous vehicles.

They plan to sell cars equipped with so-called Level 4 self-driving technology, meaning the vehicles could manage motorway driving and parking without intervention from the driver, who will remain behind the wheel. The firms will pool some 1,200 experts and are holding talks to extend the partnership to develop robo-taxi technology for urban areas, BMW and Daimler said Thursday.

The German manufacturers signed an initial agreement on autonomous technology in February, deepening their cooperation beyond car sharing and ride hailing. Automakers are reaching out to rivals to share surging costs for new technologies. Volkswagen AG is working with Ford Motor Co. on vans, and may announce a partnership on autonomous vehicles this month.

Both Daimler and BMW have partnerships with other companies to develop self-driving autos. BMW in 2016 began working with Intel Corp., Mobileye NV and others on technology for its iNext vehicle that’s due to go on sale in 2021. The car will have Level 3 autonomy, which means it can operate on its own but requires driver supervision. Daimler is starting a pilot for self-driving vehicles in urban areas this year with partner Robert Bosch GmbH.


Daimler e BMW hanno annunciato che insieme lanceranno vetture cn guida autonoma Level 4 entro il 2024. Non c’è dubbio che senza alleanze i singoli costruttori nei settori della guida autonoma e dei veicoli elettrici non riescono ad andare avanti.


Top
   
MessaggioInviato: mer lug 10, 2019 9:31 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 12245
Automobilwoche fornisce un calendario dei nuovi modelli di casa Mercedes. L’ibrido verrà installato in tutti i modelli e motori, ci saranno 2 pianali elettrici (uno per le compatte, l’altro dalla Kl. C in su).


Allegati:
4CC282D0-E05B-47FD-A02B-3FB24F366E3E.jpeg
4CC282D0-E05B-47FD-A02B-3FB24F366E3E.jpeg [ 660.74 KiB | Visto 108 volte ]
Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


MessaggioInviato: mer lug 10, 2019 8:21 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven lug 13, 2007 3:17 pm
Messaggi: 3625
Interessante la C-Klasse "AllTerrain", anche se -temo- sarà molto più lunga dell'attuale C


Top
   
MessaggioInviato: ven lug 12, 2019 8:39 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 12245
y 12, 2019 - Stuttgart, Germany – Due to items listed below, Daimler AG has achieved a Group EBIT for the second quarter 2019 that is significantly below market expectations. Group EBIT sums up to EUR minus 1.6 billion (Q2 2018: EUR 2.6 billion).
EBIT for the divisions amounts to:

Mercedes-Benz Cars: EUR minus 0.7 billion (Q2 2018: EUR 1.9 billion)
Daimler Trucks: EUR 0.7 billion (Q2 2018: EUR 0.5 billion)
Mercedes-Benz Vans: EUR minus 2.0 billion (Q2 2018: EUR 0.2 billion)
Daimler Buses: EUR 0.1 billion (Q2 2018: EUR 0.1 billion)
Daimler Financial Services: EUR 0.4 billion (Q2 2018: EUR 0.1 billion)
Reconciliation: EUR minus 0.1 billion (Q2 2018: EUR minus 0.1 billion)
All mentioned figures are preliminary and unaudited.

In addition to the facts already disclosed in our ad-hoc notification dated June 23, 2019, the following major items had an impact on EBIT:

New information lead to a revised risk assessment with regard to provisions for an extended recall in Europe and Rest of World in connection with Takata airbags. Provisions had to be increased by around EUR 1.0 billion.
In addition, EBIT was impacted by a reassessment made today in connection with ongoing governmental and court proceedings and measures relating to Mercedes-Benz Diesel vehicles in various regions, which lead to an increase in expected expenses by around EUR 1.6 billion.
Finally, a decision by the Board of Management in the context of the product portfolio review and prioritization, which was taken today, will affect earnings of the Mercedes-Benz Vans division in the second quarter 2019 by around EUR 0.5 billion.
When reassessing the earnings outlook for 2019, in addition to the factors mentioned above, also adjusted sales and earnings projections resulting from the following factors had to be taken into account:

Slower product ramp ups affecting product availability throughout 2019 and
lower growth in automotive markets than expected.
As a result, Daimler now has the following outlook for Group EBIT and for the Return on Sales (RoS) of the divisions:

Outlook for Group EBIT now expected to be significantly below prior year level (previously in the same magnitude)
Mercedes-Benz Cars now expected to be 3 % to 5 % RoS (previously 6 % to 8 %)
Daimler Trucks unchanged 7 % to 9 % RoS
Mercedes-Benz Vans now expected to be minus 15 % to minus 17 % RoS (previously minus 2 % to minus 4 %)
Daimler Buses unchanged 5 % to 7 % RoS
Daimler Financial Services unchanged 17 % to 19 % Return on Equity
The free cash flow of the industrial business for the second quarter 2019 is expected to be below the respective previous year quarter.

For the financial year 2019 the free cash flow of the industrial business can no longer be expected to be slightly higher than 2018.

EBIT and Return on Sales are defined as on p. 344/345 of the Daimler Annual Report 2018.

Un inizio brillante per Kålleniis, non c’ è che dire. Già a fine giugno l’outlook era stato tagliato e neanche dopo 15 giorni il 2019 è da gettarsi alle spalle. La divisione Mercedes benz Van a causa di Diesel, richiami Takata e modifiche al piano prodotti perde ben 2 miliardi di euro in un trimestre. Fino a pochi anni fa era uno dei gioielli di Daimler. I costi per il richiamo dei Diesel esplodono a 1,6 miliardi di euro facendo precipitare gli utili di Mercedes. Al macero anche la possibilità di generare cash flow positivo. Insomma un disastro di cui gli azionisti chiederanno conto. Ma chi lavora al settore della contabilità ? Filini, la Silvani e Calboni?


Top
   
Disable adblock

This site is supported by ads and donations.
If you see this text you are blocking our ads.
Please consider a Donation to support the site.


Visualizza ultimi messaggi:  Ordina per  
Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 126 messaggi ]  Vai alla pagina Precedente 1 2 3 4 5

Tutti gli orari sono UTC+01:00


Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 1 ospite


Non puoi aprire nuovi argomenti
Non puoi rispondere negli argomenti
Non puoi modificare i tuoi messaggi
Non puoi cancellare i tuoi messaggi
Non puoi inviare allegati

Cerca per:
Vai a:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traduzione Italiana phpBBItalia.net