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MessaggioInviato: gio mar 19, 2020 6:50 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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https://www.automobilwoche.de/apps/pbcs ... 9da35a0052

BMW ha annunciato l’erede di Klaus Fröhlich a capo del R&D, il successore è Frank Weber, diventato famoso come capo del progetto Chervolet Volt.


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MessaggioInviato: sab giu 20, 2020 6:20 am 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Daimler on Friday said it had put on hold a development alliance in the area of automated driving between its Mercedes-Benz brand and rival BMW.

"Following extensive review, the two companies have arrived at a mutual and amicable agreement to concentrate on their existing development paths, which may also include working with new partners," Daimler said in a statement.

Daimler said the cooperation, which was announced in 2019, may resume at a later date.

BMW and Daimler said last year that they had entered into a long-term development partnership to develop highly automated driving functions to enable "hands off" autonomous driving on highways as well as automated parking.

BMW said at the time the non-exclusive cooperation was open to other automakers and technology partners.

In 2018, BMW and Daimler merged their short-term rental services Car2Go and DriveNow in a bid to create more of a presence in the developing mobility market.

L'alleanza tra Daimler e Bmw per la guida autonoma non era neanche iniziata ed è stata già uccisa. Le 2 aziende preferiscono seguire i propri piani di sviluppo indipendentemente, tradotto in italiano compreranno la tecnologia da qualcun altro. È un pessimo segnale per le 2 case automobilistiche, significa che i costi sono talmente alti che anche unendosi in un'alleanza non ce la fanno.

BMW ha inoltre annunciato di aver trovato un accordo con i sindacati per tagliare 6.000 posizioni.
Daimler dovrebbe entro fine estate annunciare il proprio piano di cost cutting. Dovrebbero andare via ben 15.000 dipendenti.


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MessaggioInviato: sab giu 20, 2020 3:06 pm 
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Iscritto il: ven lug 13, 2007 3:17 pm
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daimlerchrysler ha scritto:
L'alleanza tra Daimler e Bmw per la guida autonoma non era neanche iniziata ed è stata già uccisa. Le 2 aziende preferiscono seguire i propri piani di sviluppo indipendentemente, tradotto in italiano compreranno la tecnologia da qualcun altro. È un pessimo segnale per le 2 case automobilistiche, significa che i costi sono talmente alti che anche unendosi in un'alleanza non ce la fanno
O che piuttosto non vogliono buttare (tanti) soldi in un settore i cui sviluppi sono alquanto incerti (siamo sicuri che la guida autonoma avrà davvero un futuro?)

daimlerchrysler ha scritto:
BMW ha inoltre annunciato di aver trovato un accordo con i sindacati per tagliare 6.000 posizioni.
Daimler dovrebbe entro fine estate annunciare il proprio piano di cost cutting. Dovrebbero andare via ben 15.000 dipendenti.
A pensare male, è più semplice diminuire il personale prima di una eventuale operazione straordinaria che non dopo. Se ci fosse una qualsiasi forma di fusione, con i riflettori addosso sarebbe difficile licenziare o bloccare il turno over per oltre 20.000 posizioni, ma ora, con la crisi Covid montante, ciascuna delle due realtà può invocare la crisi stessa per giustificare i licenziamenti a scopo di slavare le aziende. Che poi i Quandt non ne vogliano sapere, ci sta, ma non sono certamente fessi e immagino siano consapevoli dei tempi difficili in arrivo.


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MessaggioInviato: sab giu 20, 2020 5:44 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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In caso di fusione Daimler e BMW i tagli dovrebbero essere massicci eppure si potrebbe creare un gruppo con un EBIT potenziale da 25 miliardi di euro, davanti addirittura a Vw. Daimler sta andando avanti con la separazione della divisione dei camion per cui si aspetterà comunque la fine della crisi.


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MessaggioInviato: mer ott 28, 2020 11:11 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
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Mini has offered the first official hints about how it plans to expand its electrified line-up, following the recent launch of the all-electric Mini hatchback.

Outlining its product strategy for the near future, the brand said it will "enable customers all over the world to have emission-free driving with a completely electrified model family" while still offering "highly efficient petrol and diesel engines, which continue be an ideal solution for target groups and regions whose mobility needs are not yet met by all-electric vehicles".



Confirmed to be joining the new Mini Electric in showrooms will be a new crossover EV, which was first detailed by Autocar earlier this year. Developed as part of the brand's Chinese joint venture with Great Wall Motors, it will sit atop a new platform and take its power from a new generation of cobalt-free batteries of undisclosed capacity.

Further details of the new EV are thin on the ground, but it's possible it will revive the dormant Paceman nameplate and go on to form the basis of a replacement for parent company BMW's eight-year-old i3 hatchback.



A date for the electric crossover's launch has not yet been given, but the Zhangjiagang factory where it will be built, 85 miles from Shanghai, is set to go into operation in 2022. The factory will also build the long-awaited production version of the 2011 Rocketman concept, which will be positioned below the Mini Electric in the maker's line-up.

Likely to share the bulk of its powertrain and platform with the Chinese-market Ora K1, the Rocketman will be heavily geared towards urban use, with a maximum range of around 218 miles and ultra-compact proportions, including a length of less than 3.5m.

The product strategy also mentions a new EV in the small car segment, which will likely be the MPV-shaped Traveller scooped by Autocar earlier this year.

As reported by Autocar, that model will use BMW's front- and four-wheel-drive-compatible FAAR platform and be available with combustion and plug-in hybrid powertrains in addition to the fully electric option.

Mirroring BMW's 'Power of Choice' approach, Mini remains committed to developing new combustion powertrains alongside the ramp-up of its electric offering. The next-generation Countryman SUV, for example, will continue to be available with pure-combustion and electrified powertrains, while the brand's 'small car models' will retain combustion engines exclusively.

Back to top
Also set to receive a combustion option is a new crossover model, which, Mini brand boss Bernd Körber previously told Autocar, will be similar in size to its BMW X3 sibling, making it Mini's largest model to date.

The brand is marking 20 years since its resurrection at the hands of BMW following the collapse of the MG Rover Group several years previously. While it is plotting expansion into new, larger model lines, it remains committed to "creative use of space" and says every new model of the brand will "continue to be a typical Mini, with a maximum of interior space, exciting drive and individuality, achieved on the smallest footprint amongst its competitors".

Körber said: "It is part of our responsibility to the brand and the community to preserve the unique character of Mini. That is why every new model from our brand in future will be unmistakably a Mini."

Da anni ci sono speculazioni sul futuro di Mini, adesso BMW ha fatto un pò di chiarezza.
Come temuto diverse Mini avranno una base cinese, vi saranno prodotte una Mini elettrica più corta di 3,5 mt, un crossover compatto elettrico sotto i 4 mt destinato a sostituire la BMW i3 e un minivan.
Sul pianale BMW a trazione anteriore invece arriveranno l’erede della Countryman previsto per il 2023 e un suv medio delle dimensioni della X3.
Scelte alquanto curiose :?


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MessaggioInviato: gio nov 19, 2020 10:55 am 
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FRANKFURT -- BMW said it will retool its German factories to build electric cars and components and shift manufacturing of combustion engines to plants in England and Austria as part of a broader shift toward low-emissions cars.

"By the end of 2022 all our German factories will make at least one fully electric car," Milan Nedeljkovic, BMW's board member responsible for production, said in a statement on Wednesday.

BMW's plant in Munich, Germany, which currently builds 4-, 6-, 8- and 12-cylinder combustion engines, will be retooled to make next-generation electric vehicles with a 400 million euro investment until 2026.

BMW said production of 8- and 12-cylinder engines will move from Munich to Hams Hall in England, and other engines will be made in Steyr, Austria.

Plants in Munich, Dingolfing and Regensburg in the German state of Bavaria, where BMW is based, will receive most of the investments.

The BMW i4 full-electric car will be built in Munich; a full-electric version of the 5-series and 7-series cars will be made in Dingolfing, Germany; and an electric X1 will be produced in Regensburg.

BMW said the number of staff at its Dingolfing factory making electric car powertrains, will double to 2,000 workers.

BMW's plant in Leipzig, Germany, will start manufacturing the Mini Countryman in combustion engine and electric versions, and the Regensburg and Leipzig plants are being prepared to make battery modules.

BMW will improve its cost structure by 500 million euros by the end of the year, the company also said.

Factories across the globe are clamoring for investment into next-generation cars as electric vehicles gain traction with consumers and as governments hasten the demise of the combustion engine.

Germany on Wednesday unveiled a 3-billion-euro ($3.56 billion) scheme to promote low-emissions cars and Britain said it will ban the sale of new gasoline and diesel cars and vans from 2030.

A partire dal 2022 BMW progressivamente terminerà la produzione di motori in Germania, continuerà in Austria e nel Regno Unito.
Mala tempora currunt


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MessaggioInviato: gio nov 19, 2020 2:19 pm 
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Munich. The BMW Group is speeding up the shift towards electromobility and strengthening its global network for production of electrified vehicles. The company is investing 400 million euros in a new vehicle assembly at the main plant in Munich and concentrating its European production activities for internal combustion engines at the Steyr and Hams Hall locations. “We are systematically implementing our electrification strategy. By the end of 2022, each of our German plants will be producing at least one fully electric vehicle,” according to Milan Nedeljković, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Production.



The BMW Group has one of the automotive industry's most flexible production systems worldwide. “We are capable of producing both vehicles with combustion engines and electric drive trains on a single line and responding flexibly to customer requests,” said Nedeljković: “This is a crucial success factor.” Nedeljković has been in charge of the Production Division for just over a year. “During the Covid-19 crisis, we have proved that we can respond swiftly and effectively to even highly volatile market developments and, at the same time, permanently improve our cost structure,” underlined the Production head. “The progress made this year will reduce our fixed costs by about half a billion euros by the end of the coming year.




Construction of new vehicle assembly at Plant Munich

The BMW Group is systematically gearing its main plant in Munich towards the future. Following the expansion of the body shop and construction of a new resource-efficient paint shop between 2016 and 2018, the company will be investing around 400 million euros in a new vehicle assembly between now and 2026. “We are continually developing Plant Munich towards electromobility and creating efficient and competitive production structures for this purpose,” explained Nedeljković. “This decision signals our strong commitment to the Munich location.”



Manfred Schoch, Deputy Chairman of the Supervisory Board and Chairman of the European and General Works Council of BMW AG: “The decision to build a new assembly at our almost 100-year-old Munich plant shows that transformation can secure, and even create, industrial jobs in the heart of the city – if it is approached strategically, and with courage. This decision provides a model for successful transformation in the German industry.”



The future assembly and its production processes will be designed for a new cluster architecture geared towards electric drive trains. Nedeljković: “This architecture will be in use from the middle of the decade. It will ramp up for the first time at our future plant in Debrecen, Hungary, before being rolled out across our global production network in stages.”



The new assembly in Munich will be built on the site currently used for engine production. The combustion engines with four, six, eight and 12 cylinders produced there will be manufactured at the company’s locations in Steyr in Austria and Hams Hall in the UK going forward. “Restructuring our engine production network is a strategic move geared towards the future. We are also boosting our efficiency and optimising our capacity utilisation,” explained Nedeljković.



Engine production will be relocated from Munich in stages by no later than 2024.

The employees will go on to work in different planning and production areas at the Munich location or other sites in Bavaria. At its Competence Centre for E-Drive Production in Dingolfing alone, the company will increase employee numbers from 1,000 currently to up to 2,000. “The transformation of our plants and securing future jobs go hand in hand,” underlined Ilka Horstmeier, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Human Resources, with regard to the upcoming structural changes in engine production. “Here in Munich, we will prove once again that the BMW workforce can handle change. Our employees will receive intensive support and training throughout this process.” More than 50,000 people at BMW Group have already been trained for electromobility since 2009.



Transformation towards electromobility

The realignment of the production network is based on three priorities: transformation towards electromobility and digitalisation; efficiency of processes and structures; and sustainability in production and logistics. The expansion of electromobility in the production network continues. Our Chinese plant in Dadong also began producing the BMW iX3* this year. “By the end of 2022, all German plants will have at least one fully-electric vehicle in their programme,” underlined Nedeljković. From next year, the BMW i4 and BMW iX* will come off the production lines in Munich and Dingolfing respectively. Fully-electric variants of the new BMW 7 Series and the future BMW 5 Series are also ready to go in Dingolfing. Plant Regensburg will also start manufacturing the new BMW X1 in 2022, which will be available both with an combustion engine and a fully-electric drive train. From 2023, BMW Group Plant Leipzig, which has built the iconic BMW i3* electric car since 2013, will produce the successor to the MINI Countryman, with a combustion engine and as a fully-electric variant.



At the same time, the BMW Group is expanding its capacity for manufacturing electric drive trains. The company is investing in production equipment for highly integrated e-drives and high-voltage batteries at the Competence Centre for E-Drive Production in Dingolfing. The Leipzig and Regensburg locations are also currently setting up equipment for production of battery modules and high-voltage batteries from 2021. In parallel, the company is also increasing production capacity for e-drive housings at Plant Steyr.

“Allocating capacity in this way places a deliberate emphasis on the flexibility of our plants and makes them more efficient and more competitive. Long-term agreements with employee representatives also play an important part in this,” added Nedeljković

Qualche notizia aggiuntiva riguardo alla riorganizzazione produttiva degli impianti tedeschi di BMW.
I4 e I next saranno prodotte a Monaco e Dingolfing a partire dal terzo trimestre 2021. La IX3 proverrà esclusivamente dalla Cina.
Le future serie 5 e 7 avranno varianti elettriche. La I3 terminerà il suo corso nel 2023 quando verrà sostituita dalla Mini Countryman, con motore a combustione ed elettrica. La X1/IX1 verrà prodotta a Regensburg.


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MessaggioInviato: ven mar 12, 2021 7:07 pm 
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BMW will den Mini in zehn Jahren nur noch als Elektroauto verkaufen. Das letzte neue Modell mit Benzinmotor soll 2025 auf den Markt kommen und wahrscheinlich noch bis 2031 angeboten werden – danach werde es ausschließlich vollelektrische Minis geben, keine Verbrenner und keine Hybride mehr, verlautete am Freitag aus Konzernkreisen. Zuvor hatte „Der Spiegel“ darüber berichtet.

Derzeit hat die BMW-Tochter den in Oxford gebauten Mini Cooper SE als vollelektrisches Modell und den SUV-Mini Countryman als Plug-in-Hybrid im Angebot – alle anderen Modelle fahren mit Verbrennermotor.

Mini hatte im vergangenen Jahr gut 292.000 Autos verkauft, davon 11 Prozent mit Hybrid- und 6 Prozent mit E-Antrieb. Ende 2023 soll ein vollelektrischer Mini Countryman aus dem BMW-Werk Leipzig auf den Markt kommen sowie ein weiterer vollelektrischer Mini, der mit dem chinesischen Partner Great Wall in China für China gebaut wird.

2027 solle dann bereits die Hälfte des weltweiten Mini-Absatzes mit E-Modellen erzielt werden

Secondo der SPIEGEL la settimana prossima Bmw dovrebbe annunciare la trasformazione di Mini in un marchio elettrico entro il 2031, dal 2027 in poi metà delle vendite saranno elettriche. Un ruolo fondamentale sarà svolto dalla prossima Mini elettrica cinese che verrà lanciata nel 2023.


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MessaggioInviato: dom mar 21, 2021 1:50 pm 
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BMW will underpin all vehicles sold by the automaker's namesake brand with a new electric-focused architecture to be introduced in 2025.

The New Class (Neue Klasse in German) platform is designed to be fully electric but will also underpin cars with gasoline and diesel internal combustion engines, including plug-in hybrids.

The architecture will offer rear-wheel drive as standard, with the option to add front-wheel drive for all-wheel drive.

Over time, the New Class will replace BMW's current two architectures:

The UKL small platform used for BMW compact cars and by Mini. It can accommodate fwd and awd cars. UKL was launched in 2014 on the Mini hatchback.
The CLAR larger platform, featuring rwd and awd, used for the rest of the BMW range. It was launched in 2015 with the 7-Series sedan.
The UKL and CLAR architectures were originally developed for combustion engines, including plug-in hybrid cars. They were given a substantial overhaul with a new central floor to house battery-electric cars and long-range plug-in hybrids.

For CLAR, the upgrade came last year with the introduction of the iX3 midsize full-electric SUV. The coming i4 midsize electric sedan and iX flagship electric SUV, both due this year, will use this platform. Full-electric versions of the 5 Series and 7 Series will follow in the next few years.

This upgraded CLAR also allows plug-in hybrid models to have larger batteries, enabling the cars to travel for longer distances on electric power only.


CONTENT FROM IHS MARKIT BLOG
Drivers reveal exactly how fast they want EVs to charge – and these cars are setting the pace
It comes as no surprise that the biggest setback for electric cars has been range anxiety and the 'inconvenience' of charging them.
READ MORE
The New Class architecture will be the central pillar in BMW's plan to have full-electric models account for at least 50 percent of its global deliveries by 2030, with all its model series offering a battery power-only option.

Even before the introduction of the New Class architecture in 2025, BMW said its current architectures will allow the company to sell at least one full-electric model in 90 percent of its current market segments by 2023.

BMW has learned a lot about how to scale an architecture since the launch of the first generation of the 3 Series Compact architecture, introduced in 2004 on shortened 3 Series sedan underpinnings, technology chief Frank Weber told reporters during a media round table on Wednesday.

"We are able to scale it size-wise from the 2-Series coupe up to X7 with the existing one (CLAR)," he said.

BMW is using the same building principles with the New Class architecture, which will serve "the entire BMW product portfolio," Weber said.

The architecture will have an aerodynamic design aimed at electric vehicles with different proportions than in the past, including a more spacious interior, BMW said. It will also have a new high-voltage battery concept with an improved cell design. An electric drivetrain based on the hydrogen fuel cell is also an option.

Digital first approach

The platform will also have "technology stacks" that can be adapted for different regions, allowing the vehicle's operating system to be customized to suit the varying requirements and digital ecosystems in each of the world's major markets. The stacks will also allow continuous upgrades to ensure that the operating system stay up to date.

The digital first approach integrated in the architecture will enable customers to book and configure features throughout their vehicle's lifecycle. This will generate a significant share of the company's revenues in the future, BMW said.

BMW has not disclosed what the smallest car underpinned by New Class will be. It's possible that the next 1-Series could switch to this new rwd/awd architecture. The current generation does not have rwd.

The 1 Series is based on the longer UKL-2 architecture that also underpins 2 Series models except the Coupe and Grand Coupe. UK-2 also underpins the X1 and X2 compact SUVs, and the Mini Clubman and Countryman.

Mini's China route

Weber said that future Minis will use an architecture designed with electromobility as its focal point and co-developed with Chinese joint-venture partner Great Wall Motor.

Mini currently sells a battery-powered Mini hatchback based on the shorter UKL-1 architecture, built at the company's plant in Oxford, England. The Mini Countryman's successor will be offered with full-electric and combustion engines. It will be produced at BMW's plant in Leipzig, Germany, starting in 2023.

BMW said that future Mini full-electric cars will also be produced in China with Great Wall, starting in 2023.

The next Countryman will be based on the new vehicle architecture developed with Great Wall.

BMW CEO Oliver Zipse has confirmed earlier reports that Mini will sell only battery-powered cars by the early 2030s. The last Mini with a combustion-engine variant will be released in 2025, he said.

BMW and Great Wall announced a 50-50 joint venture in November 2019 called Spotlight Automotive. The JV will build a new plant with an initial annual production capacity of up to 160,000 vehicles. It is expected to begin operations in late 2022.

BMW already builds vehicles in China, with its long-time local partner Brilliance, including the electric iX3, which is exported globally including to Europe and the U.S.

Il ceo di Bmw ha annunciato un nuovo pianale, non esclusivamente elettrico, a partire dal 2025 che sarà la base di tutti i modelli Bmw dalla serie 1 fino alla X7.
I 2 pianali attuali CLAR (dalla serie 2 coupè alla X7) e UKL (Mini, serie 1, X1 etc..) verranno abbandonati.


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MessaggioInviato: lun mar 22, 2021 1:46 pm 
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daimlerchrysler ha scritto:

Il ceo di Bmw ha annunciato un nuovo pianale, non esclusivamente elettrico, a partire dal 2025 che sarà la base di tutti i modelli Bmw dalla serie 1 fino alla X7.
I 2 pianali attuali CLAR (dalla serie 2 coupè alla X7) e UKL (Mini, serie 1, X1 etc..) verranno abbandonati.


Questo "one size fit all" davvero non lo capisco.
A me non sembra abbia mai funzionato gran che...
come un pianale progettato per una compatta debba andar bene per un Suv da 2.5 Tons resta un mistero misterioso

_________________
Alla guida di una STELVIO senza Apple CarPlay
Guidavo una sorprendente svedese - V90 D4
Guidavo una bella A6 SW TDI Grigio Floret. Veloce Comoda Bella Anonima
Guidavo una anonima e puzzolente 320d Touring MSport...
Guidavo una splendida Range Rover Evoque... Si, si girano tutti al semaforo...
Guidavo una fantastica A5 Sportback S-Line, 2.0 TDI 170cv...


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MessaggioInviato: lun apr 12, 2021 11:21 am 
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https://www.autocar.co.uk/car-news/elec ... larger-suv

Autocar fa il punto sui futuri modelli di Mini, il marchio britannico dovrà svolgere un ruolo più importante in Cina con produzione e piattaforme locali.

Ci saranno

1) nuova Mini nel 2023 su pianale cosviluppato con i cinesi. Ci saranno varianti a 3, 5 porte e club Man.
2) la Countryman avrà 2 varianti per crescere fino a 4,6 mt.
3) ci sarà unminivan chiamato Traveller.

Entro il 2030 il marchio sarà solo elettrico.


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MessaggioInviato: mar nov 09, 2021 4:42 pm 
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Classifica dei modelli Bmw più venduti nel 2020.

La Serie 3 cresce in un anno terrificante, rispetto alle concorrenti tiene botta più che bene.
I suv rimangono fondamentali per il gruppo di Monaco, nella top 5 3 sono suv.


Allegati:
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MessaggioInviato: ven feb 18, 2022 10:38 am 
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https://www.manager-magazin.de/unterneh ... 0197718657

Negli anni 90 Mercedes e Bmw decisero di entrare nel segmento delle utilitarie con i marchi Smart e Mini. Erano tempi ben diversi da quelli odierni, Bmw aveva Rover mentre Daimler stava per imbarcarsi nella catastrofica avventura dell’era Schrempp.
Non avevano comunque molta scelta dato che dovevano ridurre le emissioni di gamma se volevano continuare a vendere grosse berline e suv.
Tra Smart e Mini non ci può essere nessun paragone, la casa inglese è sempre stata in attivo, ha raggiunto livelli di vendita insperati ed ha allargato il bacino degli acquirenti Bmw, non in ultimo ha anche protetto Monaco sul mercato britannico dove il backlash per il fallimento di Rover avrebbe potuto essere ben maggiore.
Smart ha perso quasi sempre soldi (si stima 14 miliardi di euro in 24 anni di vita), ha fallito tutti i rilanci ed è stata un enorme imbarazzo.
Eppure in Bmw ci sono discussioni importanti sul futuro di Mini.
Il marchio inglese nella migliore delle ipotesi può raggiungere margini del 6%, in America ha perso quote di mercato e in un mondo di suv sempre più grossi non riesce a trovare spazio.
Il piano di unificare le piattaforme di Mini e delle piccole Bmw a trazione anteriore non ha portato i frutti sperati.
Già da anni Bmw coopera con Great Wall per le Mini, le varianti elettriche verranno dalla Cina. Alcuni top manager stanno pensando di cedere completamente il marchio ai cinesi. D’altronde con le nuove regole europee non hanno più bisogno di produrre auto piccole. L’annuncio da parte di Audi di cancellare A1 e Q2 ha avuto un forte eco a Monaco. D’altronde proporre un suv di 5,2 metri elettrico viene computato a 0 emissioni (ci vuole veramente intelligenza per stabilire certe regole) mentre una piccola utilitaria da 100 cv è considerata inquinante.
Cedere Mini significherebbe anche chiudere l’impianto di Oxford, con costi pari a 2 miliardi di euro.
Dubito che si arriverà a soluzioni così radicali ma le pressioni dei mercati sui costruttori sono molto elevate, vale il dogma, vendere meno vendere meglio (con margini più alti).


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BMW ferma la produzione a causa del conflitto per mancanza di cablaggi prodotti in Ucraina.
https://europe.autonews.com/automakers/ ... o-headline


Ultima modifica di mjazz il mer mar 02, 2022 11:03 am, modificato 1 volta in totale.

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Primi effetti della guerra sull'economia europea


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Qualche mese prima del covid fui coinvolto da una mia cliente in un tentativo di importare prodotti in acciaio e alluminio dalla Russia tramite Ucraina,
Doveva trattarsi principalmente di cavi della rete elettrica in varie sezioni e dei capicorda. Purtroppo, già al tempo, ottenere l'omologazione CE e l'autorizzazione alla vendita per i russi era tutt'altro che facile.
Qualche semplificazione si poteva trovare, mi spiegarono, attraverso il passaggio in Ucraina ma li c'erano problemi relazionali per cui Putin non gradiva l'uscita dei prodotti e la "mediazione".
Poi la mia cliente (russa) ebbe problemi con suoi clienti (russi assistiti da ucraini) e fu allontanata precipitosamente dalla zona.
Non ho più saputo nulla e mai ho capito veramente cosa fosse accaduto in quella faida interna.

_________________
http://www.teamtoyota4x4forum.org/


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Località: Sardinia
G5X ha scritto:
Qualche mese prima del covid fui coinvolto da una mia cliente in un tentativo di importare prodotti in acciaio e alluminio dalla Russia tramite Ucraina,
Doveva trattarsi principalmente di cavi della rete elettrica in varie sezioni e dei capicorda. Purtroppo, già al tempo, ottenere l'omologazione CE e l'autorizzazione alla vendita per i russi era tutt'altro che facile.
Qualche semplificazione si poteva trovare, mi spiegarono, attraverso il passaggio in Ucraina ma li c'erano problemi relazionali per cui Putin non gradiva l'uscita dei prodotti e la "mediazione".
Poi la mia cliente (russa) ebbe problemi con suoi clienti (russi assistiti da ucraini) e fu allontanata precipitosamente dalla zona.
Non ho più saputo nulla e mai ho capito veramente cosa fosse accaduto in quella faida interna.

Foto della cliente.

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https://europe.autonews.com/automakers/ ... on-squeeze

Il ceo di BMW è il primo dirigente che ha ammesso che la domanda per auto sia in forte calo. Mercedes, Stellantis, VW, Ford e Gm hanno tutte dichiarato di avere un portafoglio di ordini pieno e che intendono aumentare i listini per compensare i rincari dovuti all'inflazione.
Bmw avverte che i prossimi trimestri saranno ben più duri e ritornare agli sconti sarà probabile.


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