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Autore Messaggio
MessaggioInviato: gio feb 01, 2024 9:16 am 
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Iscritto il: ven mag 26, 2006 12:04 pm
Messaggi: 3980
Località: Bra (CN)
daimlerchrysler ha scritto:
PSA non esiste più. Fino a quando c'era Ghosn Renault avrebbe acquisito PSA, adesso Renault sarebbe il junior partner.

Lo Stato Francese è potente.
Potrebbe prendere in una stanza De Meo e Tavares, fare la faccia cattiva e costringerli a trattare

_________________
Alla guida di una KIA SPORTAGE 1.6 Turbo Benza Ibrida
Guidavo una Stelvio senza Apple CarPlay
Guidavo una sorprendente svedese - V90 D4
Guidavo una bella A6 SW TDI Grigio Floret. Veloce Comoda Bella Anonima
Guidavo una anonima e puzzolente 320d Touring MSport...
Guidavo una splendida Range Rover Evoque... Si, si girano tutti al semaforo...
Guidavo una fantastica A5 Sportback S-Line, 2.0 TDI 170cv...


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MessaggioInviato: gio feb 01, 2024 12:01 pm 
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Iscritto il: mar giu 06, 2006 4:00 pm
Messaggi: 15771
Località: Bologna
daimlerchrysler ha scritto:
PSA non esiste più. Fino a quando c'era Ghosn Renault avrebbe acquisito PSA, adesso Renault sarebbe il junior partner.



A proposito di Goshn.....che fine ha fatto ? Sempre latitante?

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Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)


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MessaggioInviato: gio feb 01, 2024 12:20 pm 
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Iscritto il: lun mar 13, 2006 5:26 pm
Messaggi: 8536
Sapevo che era in Libano (non un posto felicissimo) con una causa intentata contro Nissan.

_________________
http://www.teamtoyota4x4forum.org/


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MessaggioInviato: gio feb 01, 2024 1:27 pm 
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Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
Messaggi: 6094
Località: Bologna
Sì, è in Libano.
Chissà se può mettere il naso fuori da lì e dove può andare senza essere arrestato..


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MessaggioInviato: mar feb 06, 2024 5:53 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17256
PARIS – The French government continues to support Renault Group's strategy of remaining a standalone carmaker with several industrial and technological partnerships, a finance ministry source said, amid reports that Paris is studying a Renault merger with Stellantis.

Italian daily Il Messaggero reported on Sunday that the French government, which is Renault's largest shareholder and also has a stake in Stellantis, was examining plans for a merger between the two groups.

Asked about the government's position towards Renault's strategy, the source on Tuesday said there was "no change."

Stellantis Chairman John Elkann denied on Monday that the carmaker had merger plans, responding to press speculation about a tie-up with Renault, which has declined to comment.

The government has from the start supported Renault CEO Luca de Meo's strategy to build up a new France-based electric and software unit called Ampere alongside Renault's legacy internal combustion engine and hybrid businesses.

While recognizing that Renault lacks the scale and resources of its rivals, the government has also supported the company's efforts to build ties beyond its traditional allies Nissan and Mitsubishi by striking up partnerships with Geely, Saudi Aramco, Google and Qualcomm.

With its stock market value stagnating around 10 billion euros ($10.7 billion) despite improved finances, Renault is often cited in financial markets as a potential takeover target.


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The 2024 US presidential election could end up a second Biden-Trump contest, with former President Donald Trump the front runner for the Republican party nomination after securing a win in the Iowa caucus this week and President Joe Biden currently the front runner for the Democratic party nomination.
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The group's decision last week to scrap Ampere's initial public offering rekindled such rumors, which had previously surfaced after the group's 2022 exit from Russia, its second biggest market after France at the time.

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Stellantis denies speculation of merger plan with Renault
Stellantis is one of the most profitable groups in the industry and has a market cap of more than 85 billion euros when unlisted shares are factored in.

Stellantis is the product of a merger in 2021 between France's PSA group and Fiat Chrysler Automobiles, with brands including Fiat, Peugeot and Jeep. Stellantis's 14 brands include Citroen, Jeep, Opel and Alfa Romeo.

Before the merger to create Stellantis, Renault appeared on the cusp of a merger with Fiat Chrysler in 2019, a plan that was scrapped at the last minute because of objections by Nissan.

The merger discussion in Italian media was fueled by Stellantis CEO Carlos Tavares's remarks last week.

He said that the ascendancy of Chinese manufacturers, the European Union's efforts to phase out combustion engines, and the United Auto Workers union's costly new contracts were among the factors fueling greater potential for M&A.

Secondo Reuters il governo di Parigi sostiene la strategia di Renault come azienda indipendente. Ai valori di oggi la Regie vale 10 miliardi di euro, Stellantis 85 miliardi, ne farebbero un boccone. D’altronde i problemi di antitrust non sarebbero da poco.


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MessaggioInviato: mer feb 14, 2024 7:29 pm 
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Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17256
Buoni risultati per Renault che nel 2023 ha generato un margine operativo del 7,9%.
Verranno lanciati 10 nuovi modelli, 7 per Renault e Alpine e 3 per Dacia.
I francesi prevedono un calo delle vendite nella regione Eurasia dell’ 11%.


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