Questo forum utilizza dei Cookie per tenere traccia di alcune informazioni. Quali notifica visiva di una nuova risposta in un vostro topic, Notifica visiva di un nuovo argomento, e Mantenimento dello stato Online del Registrato. Collegandosi al forum o Registrandosi, si accettano queste condizioni.

Tutti gli orari sono UTC+01:00




Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 1599 messaggi ]  Vai alla pagina Precedente 136 37 38 39 4054 Prossimo
Autore Messaggio
MessaggioInviato: ven feb 16, 2024 1:40 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
Maserati was a negative spot was the second half. Shipments were slightly up in the whole year but down 28 percent in the second half. Profits were down 30 percent for the whole of 2023 and 86 percent in the second half.

Costs from recent launches, higher industrial costs and an unfavorable country mix hurt Maserati's results.

I risultati di Maserati sono molto negativi, con una Grecale nuova fiammante le vendite sono calate nella seconda metà del 2023 del 28%. I profitti -30% in tutto il 2023 e -86% nella seconda metà dell'anno. Certo Tavares sostiene che DS sia super redditizia, lo stesso miracolo non mi sembra riuscito per Maserati.


Top
   
MessaggioInviato: ven feb 16, 2024 1:48 pm 
Non connesso

Iscritto il: mer ott 03, 2012 10:51 am
Messaggi: 6555
daimlerchrysler ha scritto:
Maserati was a negative spot was the second half. Shipments were slightly up in the whole year but down 28 percent in the second half. Profits were down 30 percent for the whole of 2023 and 86 percent in the second half.

Costs from recent launches, higher industrial costs and an unfavorable country mix hurt Maserati's results.

I risultati di Maserati sono molto negativi, con una Grecale nuova fiammante le vendite sono calate nella seconda metà del 2023 del 28%. I profitti -30% in tutto il 2023 e -86% nella seconda metà dell'anno. Certo Tavares sostiene che DS sia super redditizia, lo stesso miracolo non mi sembra riuscito per Maserati.

E granturismo costata tantissimo per lo sviluppo che ha già le linee in cassa integrazione.
Avranno fatto I conti che era meglio rifare da zero quattoporte sulla più ecominca stlaL piuttosto che vendere in perdita la quattroporte, su base Italiana, che era ormai sulla rampa di lancio.
Certo che da qui al 2027/28 vedremo che faranno oltre a risparmiare sul riscaldamento.

_________________
ALFA ROMEO GIULIETTA jtdm-2 20 170cv- distinctive-pack premium-pack sport 18 - Luglio 2010 -superati i 325.000 KM!!!


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 8:17 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
https://europe.autonews.com/automakers/ ... lant-italy

Stellantis potrebbe produrre un'elettrica low cost a Mirafiori sviluppata dal nuovo partner cinese. La produzione della 500 elettrica terminerà in Italia nel 2026, il nuovo modello sarà su pianale Stellantis.


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 10:23 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: gio ago 04, 2022 9:11 pm
Messaggi: 1171
Località: La città con l'acca nel nome
E avrà quella forma così simile a un Cavallo di Troia da chiedersì anche solo per un istante il perché.


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 10:32 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mar apr 08, 2008 1:42 pm
Messaggi: 14383
Località: Sardinia
Tyreal ha scritto:
E avrà quella forma così simile a un Cavallo di Troia da chiedersì anche solo per un istante il perché.

Tipo i medici russi durante il covid, dici?

_________________
-- LE IENE PORTANO BENE --
- Renault New Laguna Sportour 4Control 2.0 dCi 150cv - 06/2010 -
- Suzuki GSR 600 K6 - 04/2006 -
- Ford Transit VII T350L 2.2 Tdci 140 cv - 06/2008
- [New entry] Lancia Delta Oro 1.4 T-Jet GPL 120 cv - 09/2008


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 10:33 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mer lug 27, 2011 1:52 am
Messaggi: 6776
Tyreal ha scritto:
E avrà quella forma così simile a un Cavallo di Troia da chiedersì anche solo per un istante il perché.

Per l'occasione rispolvereranno il brand Fiat Ulisse


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 10:36 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mar apr 08, 2008 1:42 pm
Messaggi: 14383
Località: Sardinia
Zerstorer ha scritto:
Tyreal ha scritto:
E avrà quella forma così simile a un Cavallo di Troia da chiedersì anche solo per un istante il perché.

Per l'occasione rispolvereranno il brand Fiat Ulisse

Beh, la Argo già esiste. Perchè non ITACA, come ai bei vecchi tempi?

_________________
-- LE IENE PORTANO BENE --
- Renault New Laguna Sportour 4Control 2.0 dCi 150cv - 06/2010 -
- Suzuki GSR 600 K6 - 04/2006 -
- Ford Transit VII T350L 2.2 Tdci 140 cv - 06/2008
- [New entry] Lancia Delta Oro 1.4 T-Jet GPL 120 cv - 09/2008


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 11:06 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: gio ago 04, 2022 9:11 pm
Messaggi: 1171
Località: La città con l'acca nel nome
paolocabri ha scritto:
Tyreal ha scritto:
E avrà quella forma così simile a un Cavallo di Troia da chiedersì anche solo per un istante il perché.

Tipo i medici russi durante il covid, dici?


Però questa volta con achei competenti


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 11:16 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
È un altro pessimo segnale, i costruttori europei non sono capaci di sviluppare Bev a prezzi accettabili, quindi devono pietire l'aiuto dei cinesi (i quali senza l'industria occidentale non sarebbero stati capaci di nulla, automobilisticamente parlando).
Stellantis controlla solo il 19% del gruppo cinese, possono scappare quando vogliono.


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 11:18 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 25910
daimlerchrysler ha scritto:
È un altro pessimo segnale, i costruttori europei non sono capaci di sviluppare Bev a prezzi accettabili, quindi devono pietire l'aiuto dei cinesi (i quali senza l'industria occidentale non sarebbero stati capaci di nulla, automobilisticamente parlando).
Stellantis controlla solo il 19% del gruppo cinese, possono scappare quando vogliono.



ci riescono i cinesi perché hanno il monopolio delle batterie e ( aiuti miliardari statali) e Tesla perché è partita da un foglio bianco (oltre ai miliardi guadagnati grazie alla finanza e non alla manifattura)


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 11:41 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
Per decenni l'industria automobilistica si è spostata verso un'integrazione orizzontale (che significa sempre più outsourcing e meno produzione propria di componenti). Adesso si scopre che i cinesi vincono perché controllano gran parte della produzione, persino le miniere da cui provengono i materiali per le batterie.

Qualche dettaglio in più da Quattroruote.
https://www.quattroruote.it/news/indust ... fiori.html
Almeno Stellantis possiede il 51% della joint venture per la produzione e vendita di veicoli cinesi in Europa.


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 19, 2024 11:42 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
Ancora oggi Tesla riceve miliardi dalla vendita dei crediti per la Co2, sfrutta l'incapacità degli altri a rispettare le regole. Quando arriva la Model 2 ci saranno risate molto amare.


Top
   
MessaggioInviato: ven feb 23, 2024 9:49 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
Stellantis (STLAM.MI) CEO Carlos Tavares' total compensation in 2023 rose 56% to 36.49 million euros ($39.5 million), the Italian-American automaker with brands including Chrysler and Fiat said on Thursday.

Certo che Carletto Tavares si fa pagare bene, 36,5 milioni di euro nel 2023. Stellantis ha superato VW come capitalizzazione, è il gruppo automobilistico europeo di maggior valore.


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 26, 2024 5:40 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
DETROIT — Jeep is cutting prices on some of its key models and taking new approaches to marketing, branding and dealer relations in an effort to turn around flagging U.S. sales, CEO Antonio Filosa said.

"The brand is in transition," Filosa told journalists today at a roundtable at Stellantis' North American headquarters in suburban Detroit. "We need to do something about market penetration and market share because it's not where this brand deserves to be."

His comments come after U.S. Jeep sales fell 6.1 percent in 2023 from a year earlier to about 642,000 vehicles, the fifth consecutive year of U.S. sales declines after reaching almost 1 million in 2018. The sales challenge coincides with Jeep preparing to launch its first two fully electric models for the U.S. market, the midsize Wagoneer S and the Wrangler-inspired Recon in the back half of the year, even as U.S. EV sales growth slows.

The core of Filosa's strategy will be offering customers the "freedom to choose" vehicles with different propulsion systems, while keeping prices in check for U.S. consumers who have been impacted by inflation and higher prices for new vehicles.

RELATED ARTICLE

Stellantis looks to improve on 2023 after weathering UAW strike
Jeep gives most detailed look yet of upcoming Wagoneer S EV
‘Needed to do something'
"We recognize that we need to grow in market share in the U.S., and inflation was such a big, negative hit for families and people here in the U.S. that we needed to do something" to address that, said Filosa, who took over as head of the Jeep brand Nov. 1.

"We're rolling back prices, and we're adding back value to 90 percent of our sales volume."

He said Jeep is offering an extra $3,000 in content on the Wrangler and Gladiator. Meanwhile, Jeep has cut the sticker price on the Gladiator by about $1,700 and by up to $4,000 on the Grand Cherokee, he said. It also cut the sticker price on the Compass by about $2,500, bringing pricing to less than $26,000, which Filosa said will help the compact crossover to better compete in the market. The current Compass base price is $28,400. All pricing is before destination charges.

SPONSORED CONTENT
Revolutionizing Connectivity: LexisNexis® Risk Solutions Whitepaper Unveils Key Insights Into Driver Mindsets, Service Activation, And Subscription Revenue
This whitepaper from LexisNexis® Risk Solutions provides insights into driver mindsets on connectivity to help automakers enhance the customer experience and connectivity strategy.
READ MORE
Jeep intends to cut factory costs by rearranging contracts with suppliers, as well as by making different design choices. As part of that, the brand has created an industrial quality team that meets daily with leadership at its plants to discuss proposals to make logistics, manufacturing and other processes more efficient, Filosa said.

BEV launches
Production of the Wagoneer S, the first vehicle to ride on Stellantis' STLA-Large platform, is set to begin in the second quarter, with sales starting in the third quarter. The Wagoneer S will be followed by the Recon, which will hit the market toward the end of the year.

Filosa said the real test for those vehicles' popularity will come in 2025, but Jeep expects to sell around 10,000 battery electric vehicles by the end of 2024. It also expects to sell around 175,000 plug-in hybrid EVs in the year.

The BEV launches are coming as the market for EVs has cooled off considerably, forcing competitors including General Motors and Ford Motor Co. to delay EV launches, cut production targets and rethink their electrification strategies.

Stellantis is coming to electrification later than many of its competitors, but Filosa said Jeep's top priority is to enter the EV market "better" than its competitors, not necessarily sooner or later.

"Better, to us, means more freedom of choice and means to provide a lineup that has different propulsion opportunities for our customers," he said. "What we have now is a full range of offerings that, probably, our competitors will be later to get to."

Asked whether Jeep is concerned with cannibalizing sales by launching two electric offerings during similar time frames, Filosa said the Wagoneer S and Recon cater to different markets.

"We decided in the midsize SUV segment to launch the Jeep Wagoneer S and to launch the Jeep Recon. Will they cannibalize each other? I believe not," he said. "Look at the cars. One is the Wrangler's soul. One is the Grand Cherokee's soul. Those are the two souls of Jeep."

Dealer relations
Filosa and other brand chiefs have been tasked by Stellantis CEO Carlos Tavares with improving dealer relations as part of the automaker's larger U.S. strategy.

Speaking separately with reporters this week, Tavares said, "The quality of the relationship with our dealers could be better, and we are working on that."

Filosa said he was in Washington on Thursday to meet with a "very important dealer" to the brand. Streamlining dealer programs and having stronger communications with retailers will be top priorities.

"We are working with the dealers and listening to them on a daily basis," he said.

Filosa said Jeep's strategy around the Wagoneer brand is being updated in part based on dealer feedback. Starting with the Wagoneer S, the brand is "converging Wagoneer back into Jeep" — meaning Jeep branding will be more visible on the vehicles, as well as in marketing and advertising.

BREAKING NEWS ALERTS: Sign up and be the first to know when big news breaks.

EMAIL ADDRESS

The company's previous branding strategy was "a bit confused," Filosa said.

Other priorities under his turnaround plan include installing new leadership, as seen with the recent appointment of William Peffer as head of Jeep in North America, and evolving its marketing strategy to better cater to both brand loyalists and potential new buyers.


Il nuovo ceo di Jeep vuole aumentare le quote di mercato riducendo i prezzi. Tavares ha detto apertamente che non era contento dei risultati di Jeep nonostante i massicci investimenti fatti negli ultimi anni di FCA. Da una parte verranno lanciate 2 BEV d’altra parte si vogliono riconquistare i clienti classici che sono stati perduti nel tentativo di diventare più premium.


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 26, 2024 5:59 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: lun lug 24, 2006 7:51 pm
Messaggi: 7843
Località: Milano
I clienti jeep vogliono modelli aggiornati, non lasciati morire come Renegade e Cherokee. Poco poco hanno aggiornato la Compass. Non giocattolini finto suv come l’Avenger.

_________________
Seat Leon 1.4 E-Hybrid Phev 204 cv


Top
   
MessaggioInviato: lun feb 26, 2024 7:47 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
Leon83 ha scritto:
I clienti jeep vogliono modelli aggiornati, non lasciati morire come Renegade e Cherokee. Poco poco hanno aggiornato la Compass. Non giocattolini finto suv come l’Avenger.


Hai un’ottica molto europea mentre i problemi di Jeep sono soprattutto in Nord America (la Cina viene data per perduta).
Renegade è stata cancellata negli USA, non vendeva malissimo ma non ha mai fatto profitti. La Cherockee è stata lasciata morire perché non c’era un pianale adatto per un’erede. Marchionne aveva puntato tutto su Wagoneer/Grand Wagoneer, Grand Cherockee/ Grand Cherockee LWB ma le vendite sono sotto le attese. Comunque Jeep non è affatto in perdita, non raggiunge i target di redditività prefissati.
Nel 2024 ci saranno 2 modelli BEV con un potenziale di vendita non basso (bisogna però vedere come reagiranno i consumatori).
Capisco alcuni di voi che si lamentano della fine di Renegade però imho la sovrapposizione tra Avenger ed un’eventuale nuova Renegade non sarebbe stata bassa, naturalmente tutte e 2 su base CMP, anche elettriche e senza trazione integrale sulle ICE.
Considerate che comunque Jeep ha una delle gamme più complete del gruppo Stellantis mentre diversi marchi sono in condizioni pietose.


Top
   
MessaggioInviato: ven mar 08, 2024 6:08 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
Skip to main content

SubscribeSUBSCRIBE NEWSLETTERS LOGOUT

MENU

Breadcrumb

HomePolitics

March 08, 2024 08:00 AMUPDATED 4 HOURS AGO

U.S., EU elections could influence future Alfa Romeo EVs

CEO Jean-Philippe Imparato hopes to launch a large, sporty SUV along the lines of the Ferrari Purosangue that will be aimed at the U.S. and China in 2027, but geopolitical and market trends could favor a small hatchback instead.

LUCA CIFERRI  

 TWEET SHAREMORE

Alfa Romeo

Alfa Romeo's next product launch will be the Milano small SUV, which will be the first full-electric car from the Stellantis brand. It will be shown on April 10.

ARESE, Italy -- Alfa Romeo executives say the outcome of European elections in June and U.S. presidential election in November could influence which cars it will launch in 2027.

In the U.S., a return to the White House for Donald Trump could mean a delay or freeze in plans for states to follow California and effectively ban internal-combustion cars starting in 2035. Trump could also roll back President Joe Biden’s Inflation Reduction Act incentives for selling EVs made in the U.S. or with a high level of U.S. content.

In Europe, a new EU Parliament could reconsider a plan requiring zero-emission vehicle sales starting in 2035.

That could put a brake on future Alfa Romeo models that are intended to be mainly full electric, including a planned fastback SUV on the STLA Large platform, brand CEO Jean-Philippe Imparato told reporters Thursday at the Alfa Romeo museum here, near Milan.

“My gut would call for giving to Alfa an electric sports car similar to the (Ferrari) Purosangue (large SUV), but we also have to watch how geopolitics and global markets could evolve, eventually choosing a more Europe-oriented small hatchback,” Imparato said.

RELATED ARTICLE

 

Alfa Romeo to reveal Milano electric SUV on April 10

Alfa Romeo’s product plan is frozen until 2026. Before year-end a decision will be made on whether the new product for 2027 will be the large SUV aimed mainly at North America and China or a small electric hatchback focused on Europe. Imparato has said that the large SUV is crucial to help Alfa Romeo meet its goal of generating 40 percent of sales fronm outside Europe, up from 18 percent now.

Imparato said he is convinced that developed markets including Europe and the U.S. will eventually go electric-only, but that the path to get there is not yet clear and could include bumps or detours.

The Ferrari Purosangue is a large crossover with a V-12 engine. Alfa Romeo CEO Jean-Philippe Imparato says he would like to launch a similar, sporty model for his brand in 2027.

Alfa Romeo on April 10 will unveil its first full-electric car, the Milano small crossover. It will go on sale in September in markets where EV demand is strong, including France, the Netherlands and the Nordic countries.

A 48-volt mild hybrid version will be launched by the end of the year, targeting markets where electrification is lagging such as Italy and Spain. The Milano will be sold in Turkey, North Africa and Latin America starting in 2025.

DAILY NEWSLETTER: Sign up and get the top news of the day in Europe every business weekday.

EMAIL ADDRESS 

Stellantis is preparing its plant in Cassino, central Italy, to build cars on the STLA Large platform, including the second-generation Alfa Romeo Stelvio midsize SUV expected in the second half of 2025. It will be followed by the replacement for the Giulia midsize sedan.

Cassino, which already builds the Giulia and the Stelvio, as well as the related Maserati Grecale midsize SUV, will be the only Stellantis plant in Europe to build STLA Large-based vehicles. The platform will feature an 800-volt electric architecture and offer a range of more than 700 km (435 miles) for SUVs and an even longer range for sedans. 

The Giulia and Stelvio replacements will also have ICE variants, but no details have been revealed. These models will use different, more sporty suspensions from North America vehicles using STLA Large such as the freshly unveiled new Dodge Charger, Imparato said.

The next Stelvio midsize SUV (current model shown) will be built at Cassino, Italy, Stellantis' STLA Large platform. It will be launched in the second half of 2025.

Imparato also said the new Stelvio will be the first Stellantis model to debut two new technologies: the STLA Brain proprietary operating system and the STLA SmartCockpit human-machine interface.

Some of the SmartCockpit features could be previewed at a Stellantis capital markets day planned for June 14 in Auburn Hills, Michigan, Imparato said.

Alfa Romeo will return to the compact hatchback segment in 2028, according to a product plan shown at the event near Milan. A successor to the Giulietta will be built on the STLA Medium platform, which is being installed at Stellantis’ factory in Melfi, Italy, Imparato said. The STLA Medium architecture is debuting this year on the Peugeot 3008 compact SUV, which has up to 700 km of electric range.

He added that a successful future Giulietta could generate, with reasonable investments, other body styles including a coupe, a convertible, and a two-seat roadster to reconnect with the iconic Duetto made famous in the U.S. by Dustin Hoffman in the 1967 movie “The Graduate.”

Imparato ha dichiarato che il suv elettrico di Alfa non è ancora stato approvato, i rischi geopolitici (tradotto: se arrivano governi anti BEV noi non investiremo) sono molto forti. Alternativamente potrebbe arrivare una compatta tipo Giulietta per l'Europa. Giulia e Stelvio sono già pronte, arriverà per prima la Stelvio nella seconda metà del 2025.


Top
   
MessaggioInviato: sab mar 09, 2024 9:19 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
https://www.quattroruote.it/news/nuovi- ... melfi.html

Articolo da quattroruote sui futuri modelli di Alfa Romeo.


Top
   
MessaggioInviato: gio mar 14, 2024 6:22 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
https://europe.autonews.com/automakers/ ... production

Il governo italiano sta cercando di convincere Chery ad aprire una fabbrica nello stivale, sicuramente Stellantis non ne sarebbe contenta.


Top
   
MessaggioInviato: gio mar 14, 2024 7:10 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 25910
daimlerchrysler ha scritto:
https://europe.autonews.com/automakers/italy-talks-chery-car-plant-boost-production

Il governo italiano sta cercando di convincere Chery ad aprire una fabbrica nello stivale, sicuramente Stellantis non ne sarebbe contenta.



Andranno a Barcellona nello stabilimento Nissan. E’ già pronto


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 10:39 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
Fiat has reacted to sluggish sales of the 500e since the start of this year by cutting one of two shifts at Mirafiori in mid-February.

Adding a gasoline engine to the 500e at Mirafiori could help make up for lower sales of the electric version, with the current 500 no longer compliant after July.

ICE 500 moves to Algeria
Fiat was set to halt production of the current ICE 500 in Poland at the end of April. The model would move to Fiat’s new factory in Tafraoui-Orano, Algeria, which has a capacity of 90,000 units a year. Because it would not be compliant with new homologation rules for Europe, it will be sold in the Middle East and Africa only.

To build inventories to serve the EU market in the short term, Fiat has decided to extend ICE 500 production in Poland until the end of June and delay the transfer to Algeria, suppliers told ANE.

If the project is green-lighted, it could take 18 to 24 months to engineer the 500e to accept a gasoline engine, even though the car’s platform is based on the Alfa Romeo MiTo, a gasoline model that was built at Mirafiori, and is built on the MiTo assembly line there.

That would leave a gap in Fiat’s 500 lineup, with the outgoing gasoline model starting at 17,700 euros in Italy, while the 500e starts at 29,950 euros.

I casi strani dell'industria automobilistica. La 500e potrebbe ricevere una variante ICE da produrre a Mirafiori. La domanda per la variante elettrica è così bassa da mettere a serio rischio Mirafiori (anche il blocco dello sviluppo dei modelli Maserati non aiuta).


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 11:11 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mar apr 08, 2008 1:42 pm
Messaggi: 14383
Località: Sardinia
Leggevo che potrebbe essere una ICE su base vecchia, non della E

_________________
-- LE IENE PORTANO BENE --
- Renault New Laguna Sportour 4Control 2.0 dCi 150cv - 06/2010 -
- Suzuki GSR 600 K6 - 04/2006 -
- Ford Transit VII T350L 2.2 Tdci 140 cv - 06/2008
- [New entry] Lancia Delta Oro 1.4 T-Jet GPL 120 cv - 09/2008


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 11:34 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: lun lug 24, 2006 7:51 pm
Messaggi: 7843
Località: Milano
la 500 algerina allo stato dei fatti (cioè senza aggiustamenti adas come la panda) non può arrivare in Europa.

la decisione dovrebbe arrivare ad Aprile comunque.

Non mi torna molto questo punto:
" even though the car’s platform is based on the Alfa Romeo MiTo, a gasoline model that was built at Mirafiori, and is built on the MiTo assembly line there."
da qualche parte si legge che il pianale della 500 elettrica inizialmente fosse multienergia, ma non ha nulla a che vedere con pianali vecchi.

_________________
Seat Leon 1.4 E-Hybrid Phev 204 cv


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 11:48 am 
Non connesso

Iscritto il: mer ott 03, 2012 10:51 am
Messaggi: 6555
Leon83 ha scritto:
la 500 algerina allo stato dei fatti (cioè senza aggiustamenti adas come la panda) non può arrivare in Europa.

la decisione dovrebbe arrivare ad Aprile comunque.

Non mi torna molto questo punto:
" even though the car’s platform is based on the Alfa Romeo MiTo, a gasoline model that was built at Mirafiori, and is built on the MiTo assembly line there."
da qualche parte si legge che il pianale della 500 elettrica inizialmente fosse multienergia, ma non ha nulla a che vedere con pianali vecchi.

Gli metti come a panda i 3/4 adas obbligatori e 500 2007 può avere ancora lunga vita.
500e è derivata dalla 2007 quindi non completamente "nativa" bev un motore ce lo puoi montare...ovviamente sarebbero costi di sviluppo su una piattaforma Italiana...scandalo in stellantis:-):-)
Il costo sarebbe anche a livello manufacturing le linee di Mirafiori erano state studiate per montare esclusivamente le bev.

_________________
ALFA ROMEO GIULIETTA jtdm-2 20 170cv- distinctive-pack premium-pack sport 18 - Luglio 2010 -superati i 325.000 KM!!!


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 12:10 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17765
TURIN – Fiat could add a mild-hybrid gasoline engine to its 500e minicar, which is now available only as a full-electric model, people familiar with the issue said.

Early this month, Fiat asked suppliers for quotations to increase production of the 500e at Stellantis’ Mirafiori factory to 175,000 units annually from the 77,260 that were built in 2023. The news of the potential conversion was first reported by Il Corriere della Sera and confirmed to Automotive News Europe by suppliers.

Of that total, 100,000 would be gasoline models, the suppliers said on condition of anonymity to disclose confidential information, and because Fiat has not yet decided whether to proceed.

The move to convert a car designed to be electric-only to internal combustion would be highly unusual, not the least because Fiat already sells a gasoline-engine 500, although it predates the 500e by more than a decade and is slightly smaller. That model, on the market since 2007, is built in Tychy, Poland.

Adding a gasoline version of the 500e to Mirafiori could ease unions’ fears about declining volumes of the 500e, as well as help satisfy the Italian government’s goal of maintaining the country’s auto production at no less than one million per year. Stellantis is the only volume manufacturer in Italy.

Un pezzo dell'articolo non era stato copiato. Qui si dice che la 500e otterrebbe una variante ICE. La vecchia 500 polacca non verrà più omologata in Europa da luglio.


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 12:12 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 25910
daimlerchrysler ha scritto:
TURIN – Fiat could add a mild-hybrid gasoline engine to its 500e minicar, which is now available only as a full-electric model, people familiar with the issue said.

Early this month, Fiat asked suppliers for quotations to increase production of the 500e at Stellantis’ Mirafiori factory to 175,000 units annually from the 77,260 that were built in 2023. The news of the potential conversion was first reported by Il Corriere della Sera and confirmed to Automotive News Europe by suppliers.

Of that total, 100,000 would be gasoline models, the suppliers said on condition of anonymity to disclose confidential information, and because Fiat has not yet decided whether to proceed.

The move to convert a car designed to be electric-only to internal combustion would be highly unusual, not the least because Fiat already sells a gasoline-engine 500, although it predates the 500e by more than a decade and is slightly smaller. That model, on the market since 2007, is built in Tychy, Poland.

Adding a gasoline version of the 500e to Mirafiori could ease unions’ fears about declining volumes of the 500e, as well as help satisfy the Italian government’s goal of maintaining the country’s auto production at no less than one million per year. Stellantis is the only volume manufacturer in Italy.

Un pezzo dell'articolo non era stato copiato. Qui si dice che la 500e otterrebbe una variante ICE. La vecchia 500 polacca non verrà più omologata in Europa da luglio.


e di conseguenza addio 500 abarth termica


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 12:43 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: lun mar 13, 2006 8:29 pm
Messaggi: 17210
Temprone ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:
TURIN – Fiat could add a mild-hybrid gasoline engine to its 500e minicar, which is now available only as a full-electric model, people familiar with the issue said.

Early this month, Fiat asked suppliers for quotations to increase production of the 500e at Stellantis’ Mirafiori factory to 175,000 units annually from the 77,260 that were built in 2023. The news of the potential conversion was first reported by Il Corriere della Sera and confirmed to Automotive News Europe by suppliers.

Of that total, 100,000 would be gasoline models, the suppliers said on condition of anonymity to disclose confidential information, and because Fiat has not yet decided whether to proceed.

The move to convert a car designed to be electric-only to internal combustion would be highly unusual, not the least because Fiat already sells a gasoline-engine 500, although it predates the 500e by more than a decade and is slightly smaller. That model, on the market since 2007, is built in Tychy, Poland.

Adding a gasoline version of the 500e to Mirafiori could ease unions’ fears about declining volumes of the 500e, as well as help satisfy the Italian government’s goal of maintaining the country’s auto production at no less than one million per year. Stellantis is the only volume manufacturer in Italy.

Un pezzo dell'articolo non era stato copiato. Qui si dice che la 500e otterrebbe una variante ICE. La vecchia 500 polacca non verrà più omologata in Europa da luglio.


e di conseguenza addio 500 abarth termica

Vabbè ma di quello ne han già parlato da tempo, se non sbaglio luglio 2024...
Come del resto quasi tutte le segmento A-B pepate (nuova Yaris GR da 52k, male male) :D

_________________
Toyota RAV4 2.5 Hybrid Lounge - 2019 Immagine
Lexus Ux250h 4wd Luxury - 2020 Immagine
Royal Enfield Interceptor 650 - 2022 Immagine
Saab 9.3 Cabrio 2.0T SE- 1998


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 12:58 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 25910
Multiplone ha scritto:
[
Vabbè ma di quello ne han già parlato da tempo, se non sbaglio luglio 2024...
Come del resto quasi tutte le segmento A-B pepate (nuova Yaris GR da 52k, male male) :D


Ero alla dakar con il direttore marketing di toyota italia. "peccato averne poche.. altrimenti ne venderemmo ancora di più nonostante il prezzo"

Capitolo Abarth: senza la termica possono direttamente chiudere


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 1:19 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
Messaggi: 6391
Località: Bologna
daimlerchrysler ha scritto:
La vecchia 500 polacca non verrà più omologata in Europa da luglio.

"no longer compliant".
In quali aspetti? ADAS o c'è altro, così difficilmente modificabile al punto da rendere vantaggioso "petrolificare" la versione BEV only?


Top
   
MessaggioInviato: mer mar 20, 2024 1:25 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mar giu 06, 2006 4:00 pm
Messaggi: 15914
Località: Bologna
mjazz ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:
La vecchia 500 polacca non verrà più omologata in Europa da luglio.

"no longer compliant".
In quali aspetti? ADAS o c'è altro, così difficilmente modificabile al punto da rendere vantaggioso "petrolificare" la versione BEV only?


Se penso che la mia ha 16 anni..... :piangi2

_________________
Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)


Top
   
Visualizza ultimi messaggi:  Ordina per  
Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 1599 messaggi ]  Vai alla pagina Precedente 136 37 38 39 4054 Prossimo

Tutti gli orari sono UTC+01:00


Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 0 ospiti


Non puoi aprire nuovi argomenti
Non puoi rispondere negli argomenti
Non puoi modificare i tuoi messaggi
Non puoi cancellare i tuoi messaggi
Non puoi inviare allegati

Cerca per:
Vai a:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traduzione Italiana phpBBItalia.net