Questo forum utilizza dei Cookie per tenere traccia di alcune informazioni. Quali notifica visiva di una nuova risposta in un vostro topic, Notifica visiva di un nuovo argomento, e Mantenimento dello stato Online del Registrato. Collegandosi al forum o Registrandosi, si accettano queste condizioni.

Tutti gli orari sono UTC+01:00




Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 1870 messaggi ]  Vai alla pagina Precedente 159 60 61 62 63
Autore Messaggio
MessaggioInviato: lun mag 20, 2024 2:47 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17393
https://www.quattroruote.it/news/indust ... _saic.html

Audi e SAIAC hanno firmato l’accordo per l’utilizzo congiunto di una piattaforma elettrica, non sono stati forniti dati sulla tempistica e su quali modelli verranno lanciati. Audi sta investendo cifre mostruose per lanciare i modelli PPE e allo stesso tempo deve pagare i cinesi per un altro pianale. Non una strategia eccelsa.


Top
   
MessaggioInviato: lun mag 20, 2024 4:57 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: mer apr 04, 2007 10:56 am
Messaggi: 1503
daimlerchrysler ha scritto:
https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2024/05/20/audi_firmato_l_accordo_di_collaborazione_con_saic.html

Audi e SAIAC hanno firmato l’accordo per l’utilizzo congiunto di una piattaforma elettrica, non sono stati forniti dati sulla tempistica e su quali modelli verranno lanciati. Audi sta investendo cifre mostruose per lanciare i modelli PPE e allo stesso tempo deve pagare i cinesi per un altro pianale. Non una strategia eccelsa.



ma la prossima A8 si farà?


Top
   
MessaggioInviato: lun mag 20, 2024 6:47 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17393
Sono in altissimo mare. L'attuale A8 è stata lanciata nel 2017 con la guida autonoma più avanzata del tempo. È andata malissimo. Sono alla quarta revisione del progetto, prima doveva essere un crossover esclusivamente elettrico, poi era stato approvato il progetto Landjet, con 3 modelli coupé, crossover e berlina 4 porte. Poi nel 2022 Blume appena diventato ceo del gruppo bloccò il progetto e decise che Porsche avrebbe sviluppato il pianale ed Audi ci avrebbe costruito sopra la propria ammiraglia. A fine 2023 Döllner, appena nominato ceo, ha bloccato di nuovo il progetto, Audi potrebbe aspettare fino al 2028 per il nuovo SSP. Attualmente sono a zero con lo sviluppo, anche con il design dato che vogliono attendere l'arrivo di Frascella.


Top
   
MessaggioInviato: mar mag 28, 2024 5:24 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17393
https://www.manager-magazin.de/unterneh ... a41b60673d

Vw ha annunciato che produrrà in Europa a partire dal 2027 un veicolo elettrico a partire da 20.000 euro. Non sono state fornite notizie sulle dimensioni ma ritengo che sarà di segmento A. Pochi giorni fa erano collassate le trattative tra VW e Renault.


Top
   
MessaggioInviato: mar giu 04, 2024 9:49 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17393
https://www.handelsblatt.com/unternehme ... 42432.html

Il ceo del marchio Vw ha fornito i primi dettagli della prossima piattaforma SSP, arriverà nel 2028 e non avrà niente in comune con quella che era stata iniziata sotto Diess. I modelli a marchio Vw saranno prodotti a Wolfsburg e a Zwickau.


Top
   
MessaggioInviato: mer giu 05, 2024 5:28 am 
Connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven gen 11, 2019 2:47 pm
Messaggi: 6214
Località: Bologna
Per cosa verrà usata?


Top
   
MessaggioInviato: mer giu 05, 2024 6:19 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: dom mar 12, 2006 2:41 pm
Messaggi: 25684
mjazz ha scritto:
Per cosa verrà usata?


Tutto
( non e’ una battuta)


Top
   
MessaggioInviato: gio giu 06, 2024 5:23 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17393
Volkswagen Group has declared it aims to keep a firm foothold in the combustion car sector despite the industry’s ongoing move toward electrification. The move comes amid dwindling demand for battery-electric vehicles.

Backtracking on its previously announced strategy to fully embrace EVs, the VW Group plans to instead put two-thirds of its capital allocation of €180 billion into electrification and digitalization.

Meanwhile, one-third will “still be allocated to keeping our combustion cars competitive,” VW Group CFO and COO Arno Antlitz said at a Reuters event in Munich last month.

“The future is electric, but the past is not over,” Antlitz said. “It is a third and it will stay a third.”


VW
“The future is electric, but the past is not over,” VW Group CFO and COO Arno Antlitz said.
In terms of electrification, VW now plans to build a small, affordable BEV without a partner following the collapse of partnership talks with Renault.

VW’s entry-level BEVs will cost €20,000 ($21,756), benefiting from a high degree of localization in Europe, the company said.

At the same time, VW concedes that it will need to balance out cooling BEV sales with more plug-in hybrids.

This contradicts its earlier plans to make its ID family of battery-electric cars pivotal to its future.


Former CEO Herbert Diess announced plans to introduce up to 75 full-electric vehicles over the coming decade, stating in 2021 that electric mobility “has won the race.”

VW has faced an uphill struggle with its electrification strategy. Previously, it botched plans with various EV launches. VW also fell behind in China in the face of stiff local competition.

FOCUS ON ELECTRIFICATION NEWSLETTER: A weekly wrap-up of the latest electric vehicle news, including interviews and global EV sales data, delivered to your inbox.

EMAIL ADDRESS

Like other German automakers, VW is also reacting to the further expansion by Chinese rivals such as BYD and SAIC’s MG Motor into Europe. VW has also scrapped plans to seek investment for its battery unit and build a €2 billion EV factory in Germany.

Meanwhile, VW may put the brakes on the time it takes to ramp its battery factories to full capacity.

VW will still start production in 2025 but may take longer to reach full capacity, Antlitz told Bloomberg in an interview. According to its current €20 billion plans, PowerCo is set to supply cells for about 3 million EVs by 2030.

Likewise, Mercedes-Benz plans to keep combustion cars in production well into the next decade as it retreats from its previous plans to only sell electric cars by 2030, Bloomberg reported.


Il direttore finanziario di Vw ha dichiarato che contrariamente alle previsioni anche dopo il 2024 il gruppo continuerà ad investire in modo significativo nei motori a combustione (n.b. È 1/3 verso i 2/3 nei confronti dei veicoli elettrici), segno che la transizione verso le BEV richiederà molto più tempo del previsto.


Top
   
MessaggioInviato: gio giu 06, 2024 4:52 pm 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17393
Volkswagen Group is preparing to bring its next generation of electric cars to market in 2028 on a new platform as its brands strive to keep up with Chinese rivals in the EV race.

“This is our new architecture, which we plan to use from 2028,” VW brand chief Thomas Schaefer said at an anniversary event for the VW Golf, according to the German newspaper Handelsblatt, referring to the software-defined scalable systems (SSP) platform.

The date was backed up by internal VW documents viewed by Handelsblatt. VW had previously said that the platform would arrive at the end of the decade.

VW Group CEO Oliver Blume halted the plans for the SSP platform when he took over from his predecessor Herbert Diess in 2022, after problems with software development led to delays.

In March, Blume announced that VW would have its first software-defined vehicles on the road by 2028.

RELATED ARTICLE

EVs are the future, but combustion era 'is not over,' VW CFO says
The latest announcement comes as VW's EV sales are seeing a slump reflected across the market in general.

Through March, VW’s EV sales fell 24 percent, leading the automaker to cut shifts and introduce short-time working at German sites in Emden and Zwickau.

VW and its fellow European automakers are battling escalating Chinese competition as rivals introduce cheaper EVs on the European market.

Domestic automakers in Europe have been slashing costs and devising new strategies to remain competitive.

Fast charging SSP platform

The SSP architecture will be based on the latest generation of software from VW Group’s software subsidiary Cariad.

VW, Audi and Porsche will employ different versions of the SSP architecture, which will allow vehicles to charge in about 12 minutes and supports Level 4 automated driving, Handelsblatt said.

The first VW Group vehicle to benefit from SSP will be VW’s Trinity electric flagship model, which will be built in Zwickau, Saxony.

With software at the forefront of the new platform, VW will be keen to avoid previous problems that dogged new vehicle launches.

Next Golf

The eighth generation of VW’s iconic Golf will launch as a full-electric model on the SSP platform and will continue to be built in the automaker's main plant in Wolfsburg, Germany.

VW is hoping the new architecture will lower development costs, while boosting EV sales.

Currently, a team of developers and managers from Cariad, Audi and VW are working on the new architecture in both Silicon Valley and Germany.

Qualche dettaglio sulla piattaforma SSP, secondo Handelsblatt permetterà la ricarica in 12 minuti e un livello di guida autonoma di 4 grado. Vedremo, Vw ha avuto enormi problemi nello sviluppo sia della MEB che della PPE.


Top
   
MessaggioInviato: sab giu 15, 2024 11:18 am 
Non connesso
Avatar utente

Iscritto il: ven apr 28, 2006 6:03 pm
Messaggi: 17393
MEXICO CITY — Audi will invest one billion euros ($1.08 billion) in electric vehicle projects in the Mexican state of Puebla, the state's governor said on Tuesday. Audi confirmed the plans.

The investment will lead to the creation of 500 new jobs, the Puebla government said in a statement.


Audi Mexico's executive president Tarek Mashhour and Puebla Governor Sergio Salomon aim to turn the state into a hub for electric vehicles, according to the statement.

Audi Mexico has already begun installing the infrastructure and equipment necessary for the production of a car with "E-tron" — or fully electric — equipment, the statement said.

"Audi México is a company that moves towards the future of the automotive industry," the automaker said in a brief statement on June 12. "Therefore, it has a space in the Audi Group's electrification strategy. The Audi plant in the state of Puebla is ready to start its electromobility project and continue contributing its full potential to e-tron technology."


Audi, a unit of Volkswagen Group, has one plant in Mexico in the Puebla town of San Jose Chiapa, where it currently has 5,000 employees, according to company data.

"Investors' confidence in Mexico is strengthened, as there is certainty that our country is growing economically," Salomon said via his X account.

His comments came hours after Mexican President-elect Claudia Sheinbaum tried to calm investor concerns over a proposed judicial overhaul, promising the country would maintain its rule of law while saying she planned to push ahead with reforms.


Audi CEO Gernot Doellner said in March that the automaker was sticking to its EV strategy despite facing challenges this year.

Audi ha annunciato un investimento di 1 miliardo di euro nella fabbrica messicano di quei pro (del marchio Volkswagen), verrà prodotto localmente un SUV sì Tron probabilmente l’erede della Q8 etron. Con questa mossa risulto a forte rischio impianto di Bruxelles.


Top
   
Visualizza ultimi messaggi:  Ordina per  
Apri un nuovo argomento  Rispondi all’argomento  [ 1870 messaggi ]  Vai alla pagina Precedente 159 60 61 62 63

Tutti gli orari sono UTC+01:00


Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 3 ospiti


Non puoi aprire nuovi argomenti
Non puoi rispondere negli argomenti
Non puoi modificare i tuoi messaggi
Non puoi cancellare i tuoi messaggi
Non puoi inviare allegati

Cerca per:
Vai a:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traduzione Italiana phpBBItalia.net