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MessaggioInviato: gio gen 26, 2023 6:53 pm 
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Iscritto il: lun lug 24, 2006 7:51 pm
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G5X ha scritto:
Leon83 ha scritto:
Certo, possiamo aspettare la prossima glaciazione se vuoi, ma i tuoi eredi (io non ne ho) non avranno una vita climaticamente più facile della nostra. Se per te va bene così, buon per te.


Non penso che le auto elettriche risolveranno il problema e forse lo peggioreranno.

Non penso che se anche il mondo si fermasse tutto unito stasera stessa cambierebbe granché per me, i figli e quelli che verranno perché capisco l'etica del provare a ridurre il danno ma non comprendo in cosa dovrebbe tradursi la riduzione del danno ... in due metri di neve sulle alpi tra quanti anni?


Hai altre soluzioni per andar a ridurre le emissioni di inquinanti in tempi rapidi? Vogliamo fermare le industrie o chiudere gli allevamenti? Se le mie azioni dovessero influenzare anche per un miliardesimo, saprò d’aver fatto qualcosa. Se nel nostro piccolo continuiamo a pensare che la nostra piccola azione non cambierà nulla, moltiplicalo per tutti quelli che la pensano nella stessa maniera opportunistica, poi non lamentiamoci per le logiche conseguenze.
Se questo cambiamento passerà dal cambiamento delle nostre abitudini di mobilità o dall’elettrico non lo so, però male non fa ( dubito poi che la mobilità elettrica peggiori la situazione attuale, dato che possono muoversi grazie all’energia rinnovabile, cosa che la panda Sisley a benzina non può).

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MessaggioInviato: gio gen 26, 2023 6:55 pm 
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cometa rossa ha scritto:
G5X ha scritto:
cometa rossa ha scritto:



Infatti abbiamo avuto una botta di siccità importante e niente neve in montagna se dovessimo vedere agli effetti diretti .....


A dire il vero l'inverno 2020-2021 penso abbia fatto il record di neve in montagna degli ultimi 30 anni. Qui bestemmiavano tutti perchè gli impianti erano comunque chiusi per il covid. Ma non è dipeso da quei due mesi di lockdown e dalla minor c02 immessa, assolutamente.

Ecco per l’appunto.

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MessaggioInviato: gio gen 26, 2023 7:03 pm 
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Iscritto il: lun mar 13, 2006 5:26 pm
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Leon83 ha scritto:
G5X ha scritto:
Leon83 ha scritto:
Certo, possiamo aspettare la prossima glaciazione se vuoi, ma i tuoi eredi (io non ne ho) non avranno una vita climaticamente più facile della nostra. Se per te va bene così, buon per te.


Non penso che le auto elettriche risolveranno il problema e forse lo peggioreranno.

Non penso che se anche il mondo si fermasse tutto unito stasera stessa cambierebbe granché per me, i figli e quelli che verranno perché capisco l'etica del provare a ridurre il danno ma non comprendo in cosa dovrebbe tradursi la riduzione del danno ... in due metri di neve sulle alpi tra quanti anni?


Hai altre soluzioni per andar a ridurre le emissioni di inquinanti in tempi rapidi? Vogliamo fermare le industrie o chiudere gli allevamenti? Se le mie azioni dovessero influenzare anche per un miliardesimo, saprò d’aver fatto qualcosa. Se nel nostro piccolo continuiamo a pensare che la nostra piccola azione non cambierà nulla, moltiplicalo per tutti quelli che la pensano nella stessa maniera opportunistica, poi non lamentiamoci per le logiche conseguenze.
Se questo cambiamento passerà dal cambiamento delle nostre abitudini di mobilità o dall’elettrico non lo so, però male non fa ( dubito poi che la mobilità elettrica peggiori la situazione attuale, dato che possono muoversi grazie all’energia rinnovabile, cosa che la panda Sisley a benzina non può).



Non esiste il tempo rapido ... dovresti dismettere ogni attività umana e tornare al tempo della sussistenza perché si, l'unica vera attività impattante sarebbe chiudere industrie e allevamenti.
Poi attività estrattive e disboscamento.

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MessaggioInviato: gio gen 26, 2023 7:25 pm 
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E quindi soluzioni? O stiamo belli immobili senza far nulla? Alla fine in passato a Londra si produceva il vino, possiamo accettare altro riscaldare globale ed eventi estremi.

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MessaggioInviato: gio gen 26, 2023 9:10 pm 
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Non saranno né le tue né le mie buone intenzioni ad evitare gli eventi estremi che continueranno a prescindere dell'uomo.

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MessaggioInviato: ven feb 03, 2023 3:31 pm 
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Entro fine giugno 2023 Ford dismetterà le linee di produzione della Fiesta e pian piano ridurrà la gamma in EU.
Nel 2026 ritornerà in F1.
https://it.motorsport.com/F1/news/ford- ... /10427600/
Non capisco...


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MessaggioInviato: ven feb 03, 2023 4:31 pm 
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mjazz ha scritto:
Entro fine giugno 2023 Ford dismetterà le linee di produzione della Fiesta e pian piano ridurrà la gamma in EU.
Nel 2026 ritornerà in F1.
https://it.motorsport.com/F1/news/ford- ... /10427600/
Non capisco...



Mica tanto piano. Nel 2023 scomparirà la Fiesta, nel 2025 sarà la Focus a sparire. In meno di due anni non saranno più a listino Mondeo, Ecosport, Galaxy, S-Max.
Ieri Ford ha annunciato i risultati annuali che non sono stati positivi. Farley ha promesso tagli ancora più brutali, figuriamoci.


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MessaggioInviato: ven feb 03, 2023 7:23 pm 
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daimlerchrysler ha scritto:
Pienamente d'accordo con un'importante postilla, l'Europa si sta casertano (industrialmente) da sola. Il fatto che Gm abbia raso al suolo Opel perché non riusciva a competere e adesso può vendere elettriche prodotte negli Usa a costo industriale nettamente inferiore è secondo me un capolavoro di masochismo. Tutto per fare contenti Greta e i gretini.
Più che capolavoro di masochismo, mi pare il trionfo dei trolley (切线)


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MessaggioInviato: ven feb 03, 2023 7:26 pm 
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Leon83 ha scritto:
Possiamo anche continuare ad andare avanti a motori termici fino alla notte dei tempi, tanto mica è in atto un riscaldamento globale.
E' cosi bello aver le Alpi con mezzo metro di neve invece che i 2 soliti, le precipitazioni ai minimi. Poi in estate, come la scorsa, andremo a piangere la siccità,anzi, quest'anno a meno di una primavera in stile alluvione di Noè, avremo un estate ancora peggiore..
Secondo te è l’1% delle emissioni globali di CO2 a causare questo?

Se non erro, Groenlandia significa terra verde. E il mitico Vinland?


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MessaggioInviato: dom feb 12, 2023 1:30 pm 
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Ford is radically changing its business model in Europe in a bid to become sustainably profitable in the region.

The automaker is dropping the Focus compact car and Fiesta small hatchback as it shifts to a smaller, all-electric passenger car lineup. It's also axing thousands of jobs -- many of them product development staff -- to rightsize its smaller European footprint.

Ford CEO Jim Farley is trying to fix problems that were caused by bad decisions before he was promoted to the top post in 2020.

I believe these are five key missteps made by Ford in Europe.

1. Lack of compelling new cars
For years, the automaker lived off its smart decision to breathe new life into the van segment in Europe with the S-Max and Galaxy. Then, in 2007, the Kuga compact SUV, perfectly tailored to European tastes, was launched. But after that, the product pipeline thinned out and became increasingly weak.

The B-Max small minivan, launched in 2012, arrived just as the segment was declining. The India-built Ecosport small crossover, launched in Europe in 2014, made little impact in its segment. The Ka minicar was replaced by the Ka+ low-cost model built in Brazil but it didn't convince many buyers.

The new models seemed like a stopgap and failed to match the driving dynamics offered by the Focus and Fiesta in their respective segments. Driving fun was replaced by randomness.


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Fuel for Thought: Automotive Supply Chain And Technology Themes For 2023
Already, we are seeing these conditions impact the burgeoning mobility startup ecosystem. But in a larger framework, the industry will continue its pivot away from internal combustion engines toward electrified vehicles in all formats - as well as the exploration of connectivity and monetizing the reams of data produced as the industry seeks more profit pools.
READ MORE

The India-built Ecosport small crossover had little impact in its segment in Europe.
In 2018, then-CEO Jim Hackett, who had previously run an office furniture maker in the U.S., decided to phase out less profitable models, especially in Europe -- and replace them with nothing. The Ecosport and B-Max disappeared, as did the S-Max and Galaxy.

Ford withdrew from several segments in a short period of time. The company tried to cover up the gap with a flood of facelifts for the surviving models.

And so the inevitable happened: Ford's market share began to shrink. From 11.8 percent in 1994, the share had plummeted to 8.2 percent by 2007, and by 2021 it had dropped to 4.8 percent.

The Puma small crossover, launched in 2019, shows that Ford can do things differently. It was designed as a sporty lifestyle car and is successful.

Last year the Puma was Ford's best-selling passenger model in Europe with sales of 132,000, according to Dataforce figures.

The concept of driving fun and original design still works best for the Ford brand.

2. Saving money as an end in itself
As a listed U.S. company, Ford is strongly focused on positive quarterly results. Investors prefer rises in earnings rather than a promising long-term strategy that does not bear immediate fruit.

This environment shapes the decisions of all Ford CEOs. Ford's quarterly earnings presentations to analysts and investors promote the idea that cutting costs and cutting jobs are signs of smart management.

But automotive product cycles last several years and tools and models are written off over many years. And it is particularly fatal to part with engineers who have accompanied the development history of entire components in times of scarce skilled labor.

Ford's plan to cut thousand jobs at its European development center in Cologne-Merkenich could come back to haunt the company. Battery-electric cars need less development effort than combustion engine platforms, but during the industry's shift to software-led, electric models,in-house innovation and value creation is needed more than ever.

How Ford will stay ahead technologically with fewer and fewer engineers on board?

3. Delayed electrification
One of the main accusations directed at Ford’s decision-makers was that they slept through electrification. When the Mitsubishi i-MiEV, Europe’s first production full-electric car was unveiled at the 2009 Geneva auto show, Ford executives were among industry figures who made fun of the vehicle.

Ford believed it could meet tougher European emissions regulations by increasing the efficiency of its combustion engines and cautiously adopting hybrid technology. It held on to this view while rivals started to launch battery-electric model even though years earlier, Ford's advanced development department had already presented capable concepts for battery electric and fuel cell vehicles.


Ford Europe EV boss, Martin Sander, teases the automaker's first EV based on VW's MEB platform.
Here too, the cost-cutting instincts of Ford’s bosses had a negative effect. To improve the bottom line in the short term, work on new technologies was scaled back, postponed or abandoned.

To catch up, Ford in 2020 signed an industrial partnership with Volkswagen to use VW's MEB electric architecture to underpin new Ford all-electric cars in Europe. The first model, a compact crossover based in the VW ID4, will go into production at Ford's Cologne factory in the autumn. It replaces the Fiesta built at the plant.

A second model will then follow next year. The planned volume is substantial: around 600,000 units for each model over the period of about four years.

Although Ford is working on its own electric platform, it will not be available until 2025 at the earliest. It is also not being developed in Europe, but in the U.S.

4. Weak brand presence
Ford has not managed to position the brand in Europe in a distinctive way. The Ford name is not a competitive plus in Europe -- it's more of a minus. This has led to the automaker taking part in heavy market discounting. Its emergency measure of putting its first EVs on the road with VW technology will not help.

Ford's marketing managers have recognized the problem and now see promoting the brand's American heritage as a way to stand out in the monotony of the European volume market. "Adventurous Spirit" is the new brand credo.


The Bronco is being sold in selected European markets as a halo model epitomizing its 'Adventurous Spirit' marketing slogan.
Whether this repositioning will bring the hoped-for turnaround in the perception and value of the brand remains to be seen.

Besides, Stellantis’s Jeep brand is already firmly established in European minds as the U.S. champion of an adventurous outdoor lifestyle.

5. Poor mobility strategy
Ford has a dedicated, loyal and comprehensive dealership network in many European countries. That is a huge plus in an industry that is seeing a proliferation of brands and multi-brand dealerships.

That said, Ford has never really encouraged this strong dealer network to really embrace the new world of mobility offerings. True, Ford Carsharing was introduced in 2013 -- but it did not take off and was used by most dealerships to provide cars to customers while their own vehicles were being serviced or repaired.

Last year Ford offered subscriptions as an alternative to owning a car but it is limited to selected dealerships. Its Spin e-scooter rental was sold last year to the German micromobility operator Tier Mobility.

Unlike its rivals Toyota and Renault, Ford is a long away from systematically developing a mobility offering in Europe.

This may not matter at the moment, but in the age of "Car-as-a-Service," it could come back to haunt Ford in the future when competitors are firmly established in this growing business area.

Interessante articolo di automobilwoche sulle cause della crisi di Ford Europa.
La divisione europea della casa americana è stata sottoposta a continui cicli di ristrutturazione e i risultati sono semplicemente miserabili.
Nel 1994 Ford (il marchio da solo) aveva in Europa una quota di mercato dell’ 11,8%, nel 2007 era all’8,2%, nel 2022 solo al 4,8%.
Il continuo taglio dei costi si è rispecchiato in un taglio della gamma, diversi modelli offerti in Europa erano in realtà stati sviluppati per altri mercati (Ka+ ed Ecosport) e le vendite sono state deludenti (ci ricorda forse Opel? :briaco ).
Tagliare Fiesta e Focus significa essere alla canna del gas, intendiamoci bene la domanda c’era, è Ford che ha deciso di strozzare la produzione per assicurare un passaggio meno drastico ad una gamma super ridotta.
A breve verranno presentati 2 modelli elettrici su base Vw, ma sarà difficile differenziare la tecnica da Wolfsburg, la piattaforma elettrica in house di Ford arriverà solo nel 2025 e i modelli (l’erede della Kuga) sarà sviluppata in Nord America.
Intanto ì draconiani tagli non sembrano sufficienti, si parla apertamente di un futuro tipo Chevrolet per Ford in Europa.


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MessaggioInviato: lun mar 06, 2023 3:58 pm 
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Most automakers are betting heavily on electrification but Ford wants to take a step further opting out of the less profitable segments in the ICE-powered range altogether. According to its CEO, Jim Farley, Ford will not compete in the “two-row commodity SUV market” when it comes to ICE-powered models in North America, signaling the discontinuation of certain models or their replacement with EV-only offerings.

The CEO made the comments during an earnings call in February when asked about Ford’s 8% margin target. More specifically, he said: “So I’m very optimistic about our 8% because we are not going to be playing in the two-row commodity SUV market because Ford’s tried that in the ICE business, didn’t really work out for us. We want to play our hand, our strength, in commercial, truck, larger vehicles on the category side. We do not want to have too many top hats because that costs a lot to engineer.”

It’s worth noting that the term ‘commodity SUV’ refers to models designed and marketed for mass appeal to a broad consumer base. These types of SUVs are typically priced more competitively and often sell below MSRP. Ford currently offers a couple of models that fit this description, including the Escape, and Edge, but not the Explorer and Expedition since these have a three-row layout, which means they do not fall into the commodity SUV category.

The End Of The Road For Ford’s Two-Row Mainstream ICE SUVs
The recently facelifted Ford Escape is most likely the last of its kind.
Starting from the smallest of the bunch, the Ecosport is practically dead, with Ford basically selling off the last remaining 2022MY examples. The fourth-gen Escape (Kuga in Europe) was introduced in 2019, with a mid-lifecycle update following in 2022. Jim Farley has previously hinted that the model will be discontinued, likely after the end of the current generation’s lifecycle. According to reports from last year, this will happen in late 2025, with an EV replacement rumored for 2026.

As for the second generation of the Ford Edge which dates back to 2015 with a facelift taking place in 2018, it is expected to be dropped from the US lineup soon, at least in its current form. The automaker recently revealed the 2024 Ford Edge L in China, featuring a three-row interior with petrol and hybrid powertrain options. However, a more plausible scenario for North America is for a new all-electric SUV to replace the aging Edge, leaving the Edge L as a China-only affair.


The End Of The Road For Ford’s Two-Row Mainstream ICE SUVs
The US-spec Ford Edge is near the end of its lifecycle.
Two-Row SUVs That Will Survive And Others That Won’t

The Ford Bronco Sport might be closely related to the Escape but it is not considered a commodity SUV due to its rugged styling, character, and pricing. Furthermore, despite the discontinuation of the EU-spec Focus, the C2 platform is also shared with the US-spec Maverick pickup, and the Chinese-spec Mondeo sedan and Evos crossover, making it a potentially viable product for future development.

As for the popular Ford Bronco which is certainly not a commodity SUV and as such not included in the death row, its truck-sourced ladder-frame underpinnings will allow both ICE and EV variants to co-exist for years to come, giving the Jeep Wrangler plenty to worry about.

While Farley’s comments were referring to the North American market, Ford could also discontinue the EU-market two-row ICE-powered SUVs albeit for different reasons. Last year, Ford officially confirmed that a Puma EV is coming in 2024 as an indirect replacement to the discontinued Fiesta supermini, making us believe that this is going to be the last generation of the B-SUV with the option of a combustion engine. Furthermore, the Kuga will likely follow the fate of the Escape, as it wouldn’t make sense for Ford to develop a new generation when ICE will be effectively banned in Europe by 2035. We guess that the MEB-based Ford EV crossover that will debut this year and its sporty alternative coming in 2024 will be similarly sized to the Escape / Kuga, filling up the void in the segment.

Speaking about EVs, Jim Farley said that the crossover is “turning out to be the Corolla Civic of the EV business”, something that is evident from the numerous upcoming models of this kind by almost all automakers. The CEO also said that Ford will reveal more information about its future strategy at the Capital Markets Day, which is scheduled for May 22, 2023. Hopefully, we will also get to see what Farley described as their “new fully updatable electric architecture”, set to underpin nearly all future EVs by Ford.

Gli USA rispetto all’ Europa sembrano indietro all’elettrificazione, se guardiamo naturalmente i dati percentuali. Per adesso non c’è ancora nessuna legislazione che obblighi verso l’elettrificazione selvaggia. Il piano Biden non è ancora stato approvato e comunque non obbligherebbe a rinunciare al motore a combustione ma favorirebbe e di molto i veicoli elettrici, per la cui produzione sono già stati approvati 370 miliardi di incentivi.
Eppure anche in assenza di legge draconiane i costruttori vogliono comunque ridurre massicciamente l’offerta di veicoli ICE, Jim Farley (ceo di Ford) ha annunciato la fine della Escape (è la nostra Kuga) nonché della Edge.
La prima avrà un’erede elettrica, la seconda morirà semplicemente. Al contrario modelli truck based come la Bronco avranno ancora eredi con motori ICE.


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daimlerchrysler ha scritto:

Gli USA rispetto all’ Europa sembrano indietro all’elettrificazione, se guardiamo naturalmente i dati percentuali. Per adesso non c’è ancora nessuna legislazione che obblighi verso l’elettrificazione selvaggia. Il piano Biden non è ancora stato approvato e comunque non obbligherebbe a rinunciare al motore a combustione ma favorirebbe e di molto i veicoli elettrici, per la cui produzione sono già stati approvati 370 miliardi di incentivi.
Eppure anche in assenza di legge draconiane i costruttori vogliono comunque ridurre massicciamente l’offerta di veicoli ICE, Jim Farley (ceo di Ford) ha annunciato la fine della Escape (è la nostra Kuga) nonché della Edge.
La prima avrà un’erede elettrica, la seconda morirà semplicemente. Al contrario modelli truck based come la Bronco avranno ancora eredi con motori ICE.

Da quelle parti solo California e lo stato di New York hanno stabilito dei termini per la vendita di ICEV, rispettivamente al 2035 e 2030.
Figuriamoci cosa succede se a Chattanooga Tennessee vai a dire al vaccaro che potrà comprare solo dei RAM a pile...


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Sostanzialmente Ford diventerà un produttore di nicchia in EU, e magari farà la fine di Chrsyler, che se n'è andata senza troppi rimpianti per nessuno.
Se penso che 20/25 anni fa vendevano vagonate di Fiesta, Focus e Mondeo, davvero sembra incredibile.

Però, come detto in un altro topic, viste le gamme attuali dei generalisti, ridotte all'osso, non sono molto fiducioso neanche per gli altri.

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mjazz ha scritto:
daimlerchrysler ha scritto:

Gli USA rispetto all’ Europa sembrano indietro all’elettrificazione, se guardiamo naturalmente i dati percentuali. Per adesso non c’è ancora nessuna legislazione che obblighi verso l’elettrificazione selvaggia. Il piano Biden non è ancora stato approvato e comunque non obbligherebbe a rinunciare al motore a combustione ma favorirebbe e di molto i veicoli elettrici, per la cui produzione sono già stati approvati 370 miliardi di incentivi.
Eppure anche in assenza di legge draconiane i costruttori vogliono comunque ridurre massicciamente l’offerta di veicoli ICE, Jim Farley (ceo di Ford) ha annunciato la fine della Escape (è la nostra Kuga) nonché della Edge.
La prima avrà un’erede elettrica, la seconda morirà semplicemente. Al contrario modelli truck based come la Bronco avranno ancora eredi con motori ICE.

Da quelle parti solo California e lo stato di New York hanno stabilito dei termini per la vendita di ICEV, rispettivamente al 2035 e 2030.
Figuriamoci cosa succede se a Chattanooga Tennessee vai a dire al vaccaro che potrà comprare solo dei RAM a pile...

Ti becchi una palla in fronte :D

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DiGiNeX ha scritto:
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Monza è invasa.
Sono stato uno stupido :D

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Multiplone ha scritto:
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Multiplone ha scritto:
DiGiNeX ha scritto:
E l'Explorer? :amore

Monza è invasa.
Sono stato uno stupido :D

Invasa di explorer?
Io qui vedo invasione di puma.

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Stefano_M ha scritto:
Multiplone ha scritto:
DiGiNeX ha scritto:
E l'Explorer? :amore

Monza è invasa.
Sono stato uno stupido :D

Invasa di explorer?
Io qui vedo invasione di puma.

Ne girano facili facili almeno 6, di cui un coraggiosissimo con una Platinum.
Praticamente un'invasione :D

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Multiplone ha scritto:
Ne girano facili facili almeno 6, di cui un coraggiosissimo con una Platinum.
Praticamente un'invasione :D

Sembri me che quando incrocio un'altra Jazz mk3 penso "cazzo, è un raduno!" :ridi


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mjazz ha scritto:
Multiplone ha scritto:
Ne girano facili facili almeno 6, di cui un coraggiosissimo con una Platinum.
Praticamente un'invasione :D

Sembri me che quando incrocio un'altra Jazz mk3 penso "cazzo, è un raduno!" :ridi

A Bologna ne girano...

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MessaggioInviato: mar mar 07, 2023 4:10 pm 
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mjazz ha scritto:
Multiplone ha scritto:
Ne girano facili facili almeno 6, di cui un coraggiosissimo con una Platinum.
Praticamente un'invasione :D

Sembri me che quando incrocio un'altra Jazz mk3 penso "cazzo, è un raduno!" :ridi



Dissi la stessa identica frase anni orsono quando trovai parcheggiate una di fianco all'atra 3 Corolla Verso prima serie rigorosamente in color blu.

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MessaggioInviato: mer mar 08, 2023 11:23 am 
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G5X ha scritto:
Dissi la stessa identica frase anni orsono quando trovai parcheggiate una di fianco all'atra 3 Corolla Verso prima serie rigorosamente in color blu.
Quindi stessa direzione ma Verso opposto. :alastio:

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MessaggioInviato: mer mar 08, 2023 11:54 am 
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DiGiNeX ha scritto:
Quindi stessa direzione ma Verso opposto. :alastio:
Fisica1...


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MessaggioInviato: sab mar 11, 2023 3:28 pm 
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Ford ended production of the Mondeo in Spain in 2022 to focus on SUVs and vans. The Mondeo was sold in Europe in hatchback, sedan and station wagon versions since 1993, with sales of about 5 million.

Ford is slashing its workforce in Spain where the automaker is winding down production of once-popular models.

The company plans to cut 1,100 jobs at its plant in Valencia in eastern Spain, a Ford spokesperson said on Friday.

The layoffs are part of the company's changes to its car production lineup in Europe, the spokesperson said.

"Ford will work constructively with its union partners to reduce the impact of the separations on employees, their families, and the local community," the spokesperson said.

Ford is ending production of the S-Max and Galaxy minivans built in Valencia in April as it shifts its passenger car lineup to SUVs and electric cars. Ford also builds the Transit Connect compact van and the Kuga compact SUV in Valencia. The Mondeo midsize car went out of production at Valencia last year.

In February Ford said it will cut 3,800 product development and administration jobs in Europe, mostly in Germany and the UK. It cited rising costs and the need for fewer workers to build EVs as the reason for the jobs cull.

Ford will unveil a new full-electric vehicle for Europe on March 21. It will be built at the automaker's factory in Cologne, Germany, on Volkswagen Group's MEB platform. The EV will replace production of the Fiesta small car in Cologne.

SPONSORED CONTENT FROM S&P GLOBAL MOBILITY



Ford will end production of the Focus compact car in Saarlouis, Germany in 2025. The company is looking for a buyer for the factory.

Last year, Ford said it will build its next-generation electric vehicles in Valencia on a new U.S.-developed platform. It delayed a final decision but said it would stick with a plan to start producing electric vehicles later this decade at the factory.

Ford taglierà 1.100 posizioni nella fabbrica di Valencia, che almeno si salverà, al contrario di Saarlouis. La fabbrica spagnola dovrebbe ricevere l'erede elettrica della Kuga, l'inizio della produzione non è noto.


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MessaggioInviato: lun mag 08, 2023 4:26 pm 
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Ford is looking to alter its business in China with a renewed focus on its commercial business, as well as electric vehicles and exports.

While recently speaking about the automaker’s plans for China during Ford’s first-quarter earnings, chief executive Jim Farley revealed it would focus primarily on areas of the business that make the most money.

Farley added that Ford’s joint venture partnership with Jiangling Motors Group shows how the carmaker’s Chinese business will look moving forward. He said Ford will use Chinese operations as “export hubs” to build affordable electric vehicles and commercial vehicles for markets including South America, Australia, and Mexico.

Ford’s Chinese Business To Focus On EVs, Exports, And Commercial Vehicles
“We’re not going to try to serve everyone,” Farley said. “It will be a lower investment, leaner, much more focused business in China.”

While Ford is making changes to the way it operates in China, Farley reiterated the importance of the country to the brand and the car industry as a whole. His statement came shortly after Ford confirmed that the next-generation Lincoln Nautilus to be sold in North America would actually be exported from China.

Read: 2024 Lincoln Nautilus Starts At $52k And Tops Out At $84k, Configurator Reveals

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“We believe that not only is it the biggest EV market in the world, but customers digitally are ahead of the rest of the world, and so it’s a really important market for us,” Farley noted. “And what we really see in our presence there is battery tech, digital experiences for the customer and advanced product, both software and hardware integration.”

Ford’s biggest Chinese joint venture is with Changan Automobile Co and accounted for 1% of new light-vehicle sales in the country last year, representing a significant fall from the 4% share it had in 2016. Auto News notes that sales have slipped in part due to increased competition from local EV makers as well as the Covid-19 pandemic

Ford ha annunciato la riorientamento della divisione cinese che si focalizzerà su veicoli elettrici e export. Il crollo di Dearborn nel primo mercato mondiale ha pochi precedenti, nel 2013 erano arrivati all’8% del mercato, adesso sono al’1%. La gamma sarà ridotta anche se Lincoln non abbandonerà il mercato. E’ un altro segnale che i costruttori non locali stanno soffrendo moltissimo.


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MessaggioInviato: sab lug 15, 2023 5:02 pm 
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https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... s-possible

Il ceo di Ford Europe ha detto che la Fiesta potrebbe tornare su pianale MEB delle piccole EV del gruppo VW. Parliamo almeno di 3 anni di distanza.


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MessaggioInviato: sab lug 15, 2023 9:08 pm 
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Non ci stanno capendo un c a z z o

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MessaggioInviato: ven lug 28, 2023 10:13 pm 
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Ford Motor Co.’s is throttling back on plans to ramp-up electric vehicle production, pointing the finger at a price war for battery-powered vehicles.

The automaker on Thursday said it would need another year to meet a year-end target to reach an annual production rate of 600,000 EVs, which it now expects to reach in 2024. Ford also abandoned plans to be making 2 million EVs a year by the end of 2026.

It now expects to see losses from EVs hit $4.5 billion this year, up from an earlier estimate of $3 billion. That’s more than double the $2.1 billion the company lost on EVs last year.

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Lordstown Motors Must Face Rival’s Trade-Secret Theft Trial Despite Bankruptcy
Ford’s price cuts are aimed at keeping pace with EV market leader Tesla Inc., which has slashed sticker prices this year.

Chief Executive Officer Jim Farley’s $50 billion bet on EVs is confronting slowing demand for plug-in models. Ford is still aiming to achieve an 8% return on battery-powered models, before interest and taxes, in three-and-a-half years, but how it earns that margin may change.

“Clearly, this transition to EVs is dynamic,” Farley told analysts on a conference call Thursday. “The pricing pressure has dramatically increased in just the last 60 days.”

Model e, Ford’s electric vehicle unit, had a loss of $1.08 billion in the second quarter alone, more than the $871.9 million deficit analysts had expected. Its EV sales fell in the quarter as it expanded production at factories in Michigan and Mexico. With EV inventory rising, Ford cut the price of the electric F-150 Lightning pickup last week, which caused a selloff that wiped out about $3.6 billion in market value in one day.

Farley said the challenge for Ford is that the latest wave of customers aren’t willing to pay the high prices that early adopters did for EVs.

“There are plenty of customers” for EVs, Farley said. “The issue is the price they’re willing to pay has come down.”

Shares of Ford gave up a postmarket gain of as much as 4.2% to trade down 0.8% to $13.62 as of 7:08 p.m. in New York.

Distant EV Breakeven
Chief Financial Officer John Lawler told analysts Ford no longer expects to break even on EVs this year and he equivocated on the 8% EV margin goal by the end of 2026.

“We’ve got several years to work that,” he said. “It may look a little bit different.”

Lawler told reporters in an earlier call that Ford isn’t seeing the revenue growth it expected on its battery-powered models. He also declined to say when Ford will achieve its previous goal of building 2 million EVs a year, which the automaker previously had said it would achieve by the end of 2026.

For all the effort expended on EVs, Ford’s earnings remain reliant on good old-fashioned gasoline-fueled models. Strong demand for its Ranger and other pickups, as well as SUVs and commercial vans allowed Ford to beat expectations for second quarter profits and lift its full-year forecast.

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It posted adjusted earnings per share of 72 cents, topping the 54 cents analysts estimated on average. That came in above the 68 cents it reported on that basis in the same period a year ago and also surpassed 63 cents in the previous quarter. Ford Blue, the company’s traditional internal combustion vehicle business, had second quarter earnings before interest and taxes of $2.3 billion, slightly above analysts expectations for $2.24 billion.

New F-150
Farley said Ford will introduce new versions of its top-selling F-150 pickup, in both gas-fueled and hybrid variations, at the Detroit Auto Show in September.

For the year, Ford raised its forecast of adjusted earnings before interest and taxes to a range of $11 billion to $12 billion on better-than-expected sales volume and vehicle pricing, up from an earlier projection of $9 billion to $11 billion.

Crosstown rival General Motors Co. this week also boosted its profit target for the year by at least $1 billion to a range of $12 billion to $14 billion, before interest and taxes.

The company’s traditional gasoline-powered models are financing its EV transition and the automaker cranked up global production 9.5% in the second quarter, as pandemic-related parts shortage receded and dealers restocked their lots.

Ford Pro, the automaker’s commercial business, posted earnings on that basis of $2.4 billion, substantially more than the $1.74 billion analysts expected.

Even with more inventory, prices held up better than expected, according to JP Morgan Chase & Co. research. Ford’s US light vehicle sales rose 9.9% in the second quarter and revenue came to $45 billion, surpassing the $40.16 billion analysts expected.

But Lawler told analysts that Ford sees greater pressure on prices in the second half of the year as sales and inventory continue to grow

Ford ha riportato dati molto positivi per il secondo trimestre 2023, purtroppo ha anche annunciato perdite della divisione elettrica pari a 4,5 miliardi. Farley ha dichiarato che la domanda globale per i veicoli elettrici è in forte calo, non è un caso che Ford abbia cancellato i target di vendita delle elettriche a livello globale. Negli ultimi giorni Vw, Mercedes Benz, Renault, JLR, Stellantis, Gm e Renault hanno tutte detto che la domanda per le BEV è minore rispetto alle attese e che la guerra dei prezzi sta favorendo Tesla. Ford ha dovuto tagliare del 17% il prezzo del pick up F-150 elettrico. La ID4 negli USA rimane nei piazzali per una media di 114 giorni (la norma sarebbe 60 giorni).


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MessaggioInviato: sab ott 28, 2023 5:36 am 
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https://www.reuters.com/business/autos- ... 023-10-27/


Le perdite della divisione di veicoli elettrici di Ford sono aumentate e il ceo Farley sta correndo ai ripari tagliando le stime e gli investimenti. Ormai tutti i costruttori nessun escluso hanno ammesso che la domanda per i veicoli elettrici semplicemente non è quella attesa.


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